Το θερμικό μοτέρ έφτασε στο όριό του το 2018;

Δεν χρειάζεται να έχεις διδακτορικό στη στατιστική ή να είσαι γκουρού της αυτοκινητοβιομηχανίας για να συνειδητοποιήσεις ότι τα EV και τα υβριδικά κερδίζουν έδαφος έναντι των αμιγώς θερμικών.

Το 2018 ήταν ένα καίριο έτος στην ιστορία του αυτοκινήτου; Ο ορυμαγδός πρότζεκτ σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μήπως είναι η αρχή του τέλους για το θερμικό κινητήρα; Φτάσαμε λοιπόν πέρυσι στο σημείο καμπής, οπότε και ο θερμικός κινητήρας που από τις αρχές του 20ού αιώνα γνωρίζει μόνο άνοδο ως η μοναδική κινητήρια δύναμη του αυτοκινήτου, αρχίζει να παραδίδει το πνεύμα;

Η πτώση του θα μπορούσε να εξελιχθεί με αργό ρυθμό, ωστόσο, μια επιτροπή εμπειρογνωμόνων δήλωσε στους Financial Times ότι οι πωλήσεις των θερμικών κινητήρων αυτοκινήτων μπορεί να έφτασαν στο «μέγιστο» τους το 2018. Δηλαδή, από το 2019, οι πωλήσεις, στην καλύτερη περίπτωση θα περιέλθουν σε στασιμότητα και στη χειρότερη θα ξεκινήσουν να πέφτουν αργά, αντικαθιστάμενοι από υβριδικά και άλλα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. 

Αναλυτής της αυτοκινητοβιομηχανίας στην εταιρεία συμβούλων Accenture εκτιμά ότι «η πώληση αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης δεν θα αναπτυχθεί πλέον στο μέλλον». Προφανώς, πρόκειται για μια εκτίμηση επιπέδου «τι κάνει νιάου νιάου στα κεραμίδια», καθώς η σημερινή κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί είναι δυσμενής για το θερμικό κινητήρα. Από τη μια έχουμε τα νέα πρότυπα που ψηφίστηκαν στην Ευρώπη για τα όρια εκπομπών CΟ2 στην επόμενη δεκαετία και τον εμπορικό πόλεμο μεταξύ Κίνας και Ηνωμένων Πολιτειών, με την πρώτη να αναμένεται να επιβάλλει ποσοστώσεις ηλεκτρικών:θερμικών μέσα στο 2019. Από την άλλη την επικείμενη ολοκλήρωση του Brexit και τις κλιμακούμενες επενδύσεις για τον εξηλεκτρισμό των μεγάλων ομίλων. Όλα τους καθιστούν όλο και πιο δύσκολο να δικαιολογούνται μεγάλες επενδύσεις για τον κινητήρα καύσης μακροπρόθεσμα, περιλαμβανομένων και των πιο ένθερμων υποστηρικτών του.

[Πηγή Financial Times]