
Σε ποια εταιρεία κάνει πρεμιέρα το νέο Apple CarPlay Ultra;
Πλήρης έλεγχος όλων των οθονών, εντυπωσιακές δυνατότητες προσαρμογής και εμβάθυνση στο οικοσύστημα της Apple. Ή αλλιώς Apple CarPlay Ultra. Ποια εταιρεία θα είναι η πρώτη που θα το χρησιμοποιήσει;


Η Apple, σε συνεργασία με την Aston Martin, παρουσίασε τη νέα γενιά του συστήματος Apple CarPlay Ultra, το οποίο πλέον δεν περιορίζεται απλώς στην κεντρική οθόνη του infotainment.
Το CarPlay Ultra καταλαμβάνει κάθε οθόνη του αυτοκινήτου, από τον πίνακα οργάνων μέχρι τις βοηθητικές οθόνες φέρνοντας μια πλήρως διαδραστική εμπειρία εντός καμπίνας, πλήρως εναρμονισμένη με το οικοσύστημα iOS.
Η Aston Martin, πρωτοπορώντας για ακόμη μία φορά, ενσωματώνει από σήμερα το CarPlay Ultra ως στάνταρ εξοπλισμό στα νέα μοντέλα DBX, Vantage, DB12 και Vanquish, ενώ για τα υπάρχοντα μοντέλα με το τελευταίας γενιάς σύστημα infotainment η αναβάθμιση θα ξεκινήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες μέσω του επίσημου δικτύου διανομέων της εταιρείας.
Το νέο Apple CarPlay Ultra αποτελεί μέρος του στάνταρ εξοπλισμού στις Aston Martin DBX, Vantage, DB12 και Vanquish
Η συνεργασία ανάμεσα στην Aston Martin και την Apple έγινε με στόχο τη διατήρηση της σχεδιαστικής ταυτότητας της βρετανικής φίρμας, δημιουργώντας ένα σύστημα που αποπνέει την εκλεπτυσμένη πολυτέλεια της μάρκας παραμένοντας ταυτόχρονα άρρηκτα συνδεδεμένο με την εμπειρία Apple.
Ο οδηγός έχει πλέον τη δυνατότητα πλήρους παραμετροποίησης. Από την εμφάνιση του ταχύμετρου και του στροφόμετρου, μέχρι την επιλογή θεμάτων, ταπετσαριών, ακόμα και την τοποθέτηση widgets σε όποια οθόνη επιθυμεί.
Το CarPlay Ultra επιτρέπει στους χρήστες να διαχειρίζονται βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως ο κλιματισμός και το ραδιόφωνο, απευθείας από την οθόνη ή μέσω Siri. Παρόλα αυτά, κρίσιμες λειτουργίες όπως η επιλογή σχέσεων, η ανάρτηση και η εξάτμιση διατηρούνται σε φυσικούς διακόπτες, προσφέροντας άμεση πρόσβαση άρα μεγαλύτερη ασφάλεια.
Η Apple είχε ανακοινώσει την εξέλιξη του CarPlay Ultra ήδη από το 2022, με ένα teaser το 2024 να υπόσχεται άφιξη εντός του ίδιου έτους κάτι που τελικά δεν συνέβη. Η καθυστέρηση φαίνεται πως οφείλεται στις λεπτομέρειες της «εξατομικευμένης» ενσωμάτωσης του συστήματος στο περιβάλλον της Aston Martin. Με το αποτέλεσμα, τουλάχιστον εκ πρώτης να δικαιώνει τους ανθρώπους της βρετανικής φίρμας σύμφωνα με δηλώσεις τους.
Η επιλογή της Apple να συνεργαστεί με επιλεγμένες premium φίρμες όπως η Porsche και η Ferrari δεν ήταν τυχαία. Αντίθετα, κατασκευαστές όπως η General Motors και η Rivian έχουν πάρει αποστάσεις από το CarPlay, δηλώνοντας πως επιθυμούν να διατηρήσουν πλήρως τον έλεγχο του ψηφιακού περιβάλλοντος εντός του αυτοκινήτου.
Η Aston Martin ξεκινά την εμπορική διάθεση του CarPlay Ultra αρχικά σε Ηνωμένες Πολιτείες και Καναδά, ενώ η παγκόσμια διάθεσή του αναμένεται εντός του 2025. Για να επωφεληθεί κάποιος από τις δυνατότητες του CarPlay Ultra, απαιτείται iPhone 12 ή νεότερο με εγκατεστημένο iOS 18.54 ή νεότερη έκδοση.
Το μεγάλο στοίχημα τώρα είναι κατά πόσο το CarPlay Ultra θα καταφέρει να καθιερωθεί ως το κυρίαρχο λειτουργικό σύστημα εντός αυτοκινήτου, όπως έκανε η αρχική έκδοση του CarPlay πριν από μια δεκαετία. Αν η εμπειρία που προσφέρει αποδειχτεί τόσο ρεαλιστική και καθηλωτική όσο υπόσχεται, είναι πιθανό να δούμε σύντομα και άλλους κατασκευαστές να ακολουθούν το παράδειγμα της Aston Martin.