Renault και Geely μετατρέπουν φθηνά τα ηλεκτρικά σε υβριδικά!

Renault και Geely μετατρέπουν φθηνά τα ηλεκτρικά σε υβριδικά!

Η κοινοπραξία Renault–Geely προτείνει μια ευέλικτη και οικονομική λύση για τη μετατροπή ηλεκτρικών σε υβριδικά, χωρίς νέες πλατφόρμες ή επενδύσεις, δίνοντας νέα προοπτική στις παγκόσμιες αγορές και στη βιώσιμη κινητικότητα.

Future Hybrid Concept

Από το 100% ηλεκτρικό σε υβριδικό, χωρίς επιπλέον κόστος, χωρίς νέες γραμμές παραγωγής. Μια ευέλικτη λύση για τις αγορές που δεν είναι έτοιμες για 100% ηλεκτρικό αυτοκίνητο από Renault και Geely

Η κοινοπραξία Horse Powertrain, που δημιουργήθηκε από το Groupe Renault και τον κινεζικό κολοσσό Geely, παρουσίασε μια πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία που επιτρέπει τη μετατροπή ενός 100% ηλεκτρικού σε υβριδικό, χωρίς ανάγκη για νέα πλατφόρμα ή γραμμή παραγωγής. Η λύση αυτή υπόσχεται σημαντική εξοικονόμηση κόστους και αναμένεται να είναι διαθέσιμη στην αγορά από το 2028.

Το Future Hybrid Concept αποτελεί αντίδοτο στα βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα αδιέξοδα της ηλεκτροκίνησης

Future Hybrid Concept
Με το όνομα Future Hybrid Concept, αυτό το μοναδικό προσθιοκίνητο σύστημα κίνησης απευθύνεται σε όλους τους κατασκευαστές  που θε ήθελαν να διευρύνουν την γκάμα τους, τοποθετώντας έναν θερμικό κινητήρα σε ήδη υπάρχουσες ηλεκτρικές πλατφόρμες.

Η Horse Powertrain, παρά το γεγονός ότι ιδρύθηκε μόλις τον Μάιο του 2024, αριθμεί ήδη 19.000 εργαζομένους, 17 εργοστάσια και πέντε κέντρα R&D παγκοσμίως. Ανήκει κατά 45% στον Όμιλο Renault, 45% στην Geely και 10% στη σαουδαραβική πετρελαϊκή Aramco. Η αποστολή της είναι να παρέχει λύσεις μετάδοσης κίνησης με εξαιρετικά χαμηλές εκπομπές ρύπων. Και το νέο της δημιούργημα φέρνει φρέσκο αέρα στον προβληματισμένο τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Το νέο σύστημα που έχει την ονομασία «Future Hybrid Concept», είναι ένα κόμπακτ, σπονδυλωτό υβριδικό σύνολο, σχεδιασμένο ειδικά για ηλεκτρικές πλατφόρμες. Περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης, ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο στη βάση του θερμικού και ένα σύστημα μετάδοσης. Το σύνολο είναι έως και 20% πιο μικρό από τις κλασικές υβριδικές μονάδες, διευκολύνοντας την ενσωμάτωσή του ακόμα και σε υπάρχοντα ηλεκτρικά μοντέλα.

Η μεγάλη καινοτομία βρίσκεται στο ότι το νέο σύστημα μπορεί να τοποθετηθεί χωρίς ριζικές αλλαγές στη σχεδίαση ή στην παραγωγή. Με άλλα λόγια, οι κατασκευαστές δεν χρειάζεται να επενδύσουν σε νέα πλατφόρμα ή υποδομές, γεγονός που περιορίζει σημαντικά το κόστος μετάβασης και επιταχύνει τη διάθεση νέων μοντέλων στις αγορές.

Η απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη από το 2035 οδήγησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε μαζικές επενδύσεις σε ηλεκτρικά μοντέλα. Ωστόσο, όπως παραδέχεται και ο CEO της Horse Powertrain, Matias Giannini, το 100% ηλεκτρικό μοντέλο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες όλων των αγορών: «Οδεύουμε προς έναν τεχνολογικά ουδέτερο κόσμο, με διαφορετικούς δρόμους προς τη βιώσιμη κινητικότητα».

Future Hybrid Concept
To σύνολο του Future Hybrid Concept ενσωματώνει έναν βενζινοκινητήρα έναν ηλεκτροκινητήρα στο κάτω μέρος του πρώτου και μια αυτόματη μετάδοση.

Σε απλά λόγια, πολλές αγορές εκτός Ευρώπης -όπως η Νότια Αμερική, η Μέση Ανατολή ή η Νοτιοανατολική Ασία- δεν είναι ακόμα έτοιμες για τη μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών. Ακόμη και στην Ευρώπη, αρκετοί καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί λόγω τιμής ή ανεπαρκούς υποδομής φόρτισης. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, «υπάρχουν εξαιρετικά ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά, αλλά οι πωλήσεις δεν ακολουθούν».

Το Future Hybrid Concept δίνει στους κατασκευαστές τη δυνατότητα να τοποθετήσουν έναν θερμικό κινητήρα σε ήδη υπάρχουσες ηλεκτρικές πλατφόρμες, μειώνοντας την ανάγκη για μεγάλες μπαταρίες -και άρα το συνολικό κόστος. Οι μπαταρίες μπορεί να αντιπροσωπεύουν έως και το 40% του κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και η μείωση της χωρητικότητας τους δίνει σημαντικό οικονομικό πλεονέκτημα.

Το σύστημα είναι σπονδυλωτό και μπορεί να διαμορφωθεί με 3κύλινδρο ή 4κύλινδρο κινητήρα, ανάλογα με τις ανάγκες. Επιπλέον είναι συμβατό με εναλλακτικά καύσιμα όπως το E85 ή άλλα βιοκαύσιμα. Επίσης, μπορεί να υποστηρίξει υβριδικά, plug-in hybrid ακόμα και τετρακίνηση, μέσω δεύτερου ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.

Η λύση αυτή δίνει στις αυτοκινητοβιομηχανίες τη δυνατότητα να επεκταθούν σε αγορές με περιορισμένη διείσδυση ηλεκτρικών, χωρίς να χάσουν την επένδυσή τους στις ηλεκτρικές πλατφόρμες. Παράλληλα, μπορούν να προσφέρουν στους καταναλωτές μεγαλύτερη αυτονομία και ευελιξία χρήσης.

Σύμφωνα με την Horse Powertrain, ήδη έχουν ξεκινήσει συζητήσεις με κατασκευαστές εκτός των οικοσυστημάτων της Renault και της Geely (όπως Lotus, Lynk & Co και Volvo). Η μαζική εφαρμογή της τεχνολογίας αναμένεται να ξεκινήσει το 2028, σηματοδοτώντας ίσως μια νέα προσέγγιση στην ηλεκτροκίνηση -όχι αποκλειστικά ηλεκτρική, αλλά πιο προσαρμοστική και οικονομικά βιώσιμη.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube