node/38164

Πώς η κλιματική αλλαγή «κονταίνει» τα ελληνικά αεροδρόμια

Τα αποτελέσματα μιας έρευνας που θα συζητηθεί - Οι επιπτώσεις στον τουρισμό και στην οικονομία. 

Μπορεί το συγκεκριμένο θέμα να μην έχει άμεση σχέση με το αυτοκίνητο, έχει όμως με την κλιματική αλλαγή η οποία εκτός από την αυτοκίνηση επηρεάζει και πολλούς άλλους τομείς της ζωής μας. 

Στη συγκεκριμένη περίπτωση πάντως, θα ασχοληθούμε με το πώς η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τις αερομεταφορές και ειδικά στη χώρα μας. Τα αεροπλάνα λοιπόν στην Ελλάδα χρειάζονται πλέον μακρύτερους διαδρόμους για να απογειωθούν, εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής και της ανόδου της θερμοκρασίας, καθώς ο ολοένα θερμότερος αέρας και οι άνεμοι με μικρότερες ταχύτητες χαμηλά στο έδαφος δυσκολεύουν τα αεροσκάφη να σηκωθούν από το έδαφος.

Αυτό δείχνει μια νέα έρευνα -η πρώτη του είδους της διεθνώς- που πραγματοποιήθηκε σε ελληνικά αεροδρόμια και σύμφωνα με την οποία ίσως οι αεροπορικές εταιρείες υποχρεωθούν στο μέλλον να μειώσουν τον αριθμό των επιβατών ή τα καύσιμα τους, έτσι ώστε τα αεροπλάνα να ελαφρύνουν και να απογειώνονται πιο εύκολα. Εναλλακτικά, οι εταιρείες ίσως αναγκαστούν να περιορίσουν τις πτήσεις τους, αποφεύγοντας πια αεροδρόμια με σχετικά κοντούς διαδρόμους (π.χ. σε μικρά νησιά) - κάτι που θα έχει συνέπειες στον τουρισμό αλλά και γενικότερα.

Οι ερευνητές από την Ελλάδα και τη Βρετανία, με επικεφαλής τον καθηγητή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Σπύρο Ραψομανίκη, υπεύθυνο της Μονάδας Περιβαλλοντικών και Δικτυακών Τεχνολογιών και Εφαρμογών (ΠΕΔΙΤΕ) του Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά», τον καθηγητή Πολ Γουίλιαμς του Πανεπιστημίου του Ρέντινγκ και τον αναπληρωτή καθηγητή Γκάι Γκράτον του Πανεπιστημίου του Κράνφιλντ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Climate Change» (Κλιματική Αλλαγή).

Οι αεροπορικές μεταφορές συμβάλλουν σημαντικά στις εκπομπές των «αερίων του θερμοκηπίου» και η νέα έρευνα δείχνει ότι, με τη σειρά της, η κλιματική αλλαγή έχει ήδη επιπτώσεις στις πτήσεις, κάτι που θα γίνει ακόμη πιο αισθητό στο μέλλον.

Η μελέτη εστίασε σε στοιχεία για τις απογειώσεις από δέκα ελληνικά αεροδρόμια δύο τύπων αεροσκαφών, του τυπικού μέσου επιβατικού Airbus A320, και του μικρότερου Havilland DHC8-400. Διαπιστώθηκε ότι το μέγιστο βάρος απογείωσης για το Airbus A320 μειώθηκε κατά μέσο όρο κατά 0,12% το χρόνο από το 1988 που τέθηκε σε κυκλοφορία, έως το 2017, ενώ για το DHC8-400 η μέση ετήσια μείωση στο μέγιστο βάρος που καθιστά εφικτή την απογείωση, ήταν 0,02%. Και τα δύο αεροσκάφη κερδίζουν ύψος λιγότερο γρήγορα μετά την απογείωση τους, όσο περνάνε τα χρόνια.

Σε ορισμένα ελληνικά αεροδρόμια, όπως της Χίου (με μήκος αεροδιαδρόμου 1.511 μέτρα), κατά την 30ετία 1988-2017 το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του Α320 μειώθηκε κατά σχεδόν 4.000 κιλά, βάρος που είναι ισοδύναμο με 38 επιβάτες μαζί με τις αποσκευές ή με καύσιμα για απόσταση 1.300 χιλιομέτρων.

Η απόσταση που χρειάζεται να διανύσει το Α320 για να απογειωθεί από ένα ελληνικό αεροδρόμιο, έχει αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 2,7 μέτρα (0,15%) ετησίως, ενώ για το DHC8-400 κατά 1,5 μέτρα (0,1%) το χρόνο. Συνολικά, μεταξύ 1988-2017 το μήκος του αναγκαίου αεροδιαδρόμου για την απογείωση του Α320 αυξήθηκε κατά τουλάχιστον 80 μέτρα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις σχεδόν κατά 100 μέτρα.

«Η μείωση του αριθμού των επιβατών σαφώς θα έχει αρνητικές επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα των αεροπορικών εταιριών. Η μείωση των καυσίμων των αεροπλάνων θα περιορίσει την απόσταση που μπορούν να ταξιδέψουν. Η εναλλακτική λύση να επεκταθούν οι αεροδιάδρομοι για να αυξηθεί η ταχύτητα απογείωσης, σημαίνει ότι ορισμένοι τουριστικοί παράδεισοι θα πρέπει να καλυφθούν με ακόμη περισσότερη άσφαλτο. Καμία λύση δεν είναι ελκυστική, αλλά ίσως πρέπει να καταφύγουμε σε αυτές στο μέλλον, εκτός και αν η κλιματική αλλαγή περιοριστεί», δήλωσε ο Γουίλιαμς.

Άλλη μελέτη στο παρελθόν είχε δείξει ότι η κλιματική αλλαγή θα αυξήσει τη συχνότητα και την ένταση των αναταράξεων στη διάρκεια των πτήσεων.

[Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ]
 

node/39455

Το air condition της Bugatti μπορεί να ψύξει διαμέρισμα 80 τ.μ.

Το πανίσχυρο σύστημα κλιματισμού είναι ένα ακόμη δείγμα της τεχνολογίας που ενσωματώνουν τα μοντέλα της Bugatti.

Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Το air condition της Bugatti μπορεί να ψύξει διαμέρισμα 80 τ.μ.

Η Bugatti εξέδωσε δελτίο τύπου με πληροφορίες για τον εξελιγμένο σύστημα κλιματισμού των μοντέλων της θέλοντας να αναδείξει κάποιες λιγότερο γνωστές πτυχές της τεχνολογίας που χρησιμοποιούν.

Το σύστημα κλιματισμού ισχύος 10 kW που βρίσκουμε μέσα σε μια Bugatti, θα ήταν ικανό να ψύξει ένα διαμέρισμα με εμβαδόν 80 τετραγωνικά μέτρα! Περιλαμβάνει ένα δίκτυο ψύξης της καμπίνας, ροή αέρα, ηλεκτρικά συστήματα, ηλεκτρονικά, δύο μονάδες air condition και μια κεντρική μονάδα ελέγχου, εξασφαλίζοντας την ιδανική θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος ανεξαρτήτως συνθηκών. Ενδεικτικά, το συνολικό μήκος των γραμμών του φτάνει τα 9,5 μέτρα, λόγω της τοποθέτησης του κινητήρα στο κέντρο.

Οι προκλήσεις συγκεκριμένα στα μοντέλα της Bugatti αφορούν το σωστό έλεγχο του εξαερισμού και του κλιματισμού σε υψηλές ταχύτητες (ακόμα και άνω των 400 km/h), το αεροδυναμικό παρμπρίζ που λόγω κλίσης και μεγέθους θερμαίνει ακόμα περισσότερο το εσωτερικό σε συνδυασμό με τη προαιρετική διπλή ηλιοροφή Sky View, και φυσικά τις τεράστιες θερμικές ανάγκες του θηριώδη κινητήρα W16 8,0 λίτρων.

Bugatti Air Condition

Υπεύθυνη για την εξέλιξη των συστημάτων κλιματισμού είναι η Γερμανίδα μηχανικός Julia Lemke η οποία δήλωσε: «Η Chiron, η Divo αλλά ακόμα και η σκληροπυρηνική Chiron Pur Sport είναι εύκολες και πρακτικές στην καθημερινή οδήγηση - είναι ξεκάθαρες όσον αφορά τη λειτουργία τους. Ακόμα και οδηγοί χωρίς εμπειρία μπορούν να χειριστούν μια Bugatti από την αρχή.»

«Για εμάς, είναι σημαντικό να εξασφαλίσουμε πως η επιλεγμένη θερμοκρασία επιτυγχάνεται άμεσα. Το σύστημα air conditioning λειτουργεί καλύτερα όταν οι επιβάτες δεν το αντιλαμβάνονται. Πρέπει να είμαστε σίγουροι πως δεν υπάρχουν αντιληπτά ρεύματα αέρα ή θόρυβος - μόνο τότε νιώθεις άνετα.» Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, η Julia Lemke χρησιμοποιεί τρισδιάστατες προσομοιώσεις, χρωματιστό καπνό και μάλινα νήματα για να ελέγξει τη ροή του αέρα με τελικό στόχο να μη γίνεται αντιληπτή από τους επιβάτες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Bugatti Divo: Δοκιμές εξέλιξης κάτω από τον καυτό ήλιο της ερήμου

Σύμφωνα με την Bugatti, κάθε άνθρωπος έχει διαφορετική αίσθηση της θερμοκρασίας - οι Ευρωπαίοι συνήθως νιώθουν άνετα μεταξύ 21 και 22 βαθμών Κελσίου, ενώ οι Αμερικανοί προτιμούν μερικούς βαθμούς χαμηλότερα.

[Πηγή: Bugatti]

node/39446

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο CEO της Tesla είναι σίγουρος πως στο άμεσο μέλλον τα οχήματα της Tesla θα υποστηρίζουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5.

Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Elon Musk: Είμαστε πολύ κοντά στην πλήρως αυτόνομη οδήγηση

Ο Elon Musk, κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο Παγκόσμιο Συνέδριο Τεχνητής Νοημοσύνης στη Σανγκάη, δήλωσε πως η τεχνολογία πλήρως αυτόνομης οδήγησης (επιπέδου 5) θα είναι έτοιμη αρκετά σύντομα.

«Είμαι απόλυτα σίγουρος πως η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 θα γίνει πραγματικότητα, και πιστεύω πως αυτό θα συμβεί πολύ γρήγορα. Συνεχίζω να πιστεύω πως θα έχουμε έτοιμα τα βασικά συστατικά για αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5 μέσα στο έτος», δήλωσε ο Musk.

Ο CEO της Tesla ισχυρίζεται πως η πλήρως αυτόνομη οδήγηση είναι εφικτή με το harware που υπάρχει ήδη στα σημερινά μοντέλα της εταριείας, με τις διαφορές να αφορούν το λογισμικό. Επίσης, θεωρεί πως δεν υπάρχουν πλέον μεγάλες προκλήσεις για την ολοκλήρωση του project αλλά αρκετά μικρά προβλήματα που απομένει να λυθούν, καθώς το σύστημα πρέπει να είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει περίεργες καταστάσεις με επιτυχία.

Το πιο πιθανό σενάριο είναι η Tesla να συνεχίσει να αναβαθμίζει τις δυνατότητες του Autopilot που προσφέρει για τα μοντέλα της, το οποίο σήμερα προσφέρει αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Αυτό συμβαίνει επείδή παρόλο που το σύστημα αναλαμβάνει πλήρως τον έλεγχο του τιμονιού, της επιτάχυνσης και της επιβράδυνσης, ο οδηγός καλείται να έχει διαρκώς τα χέρια του πάνω ή κοντά στο τιμόνι και να διατηρεί την προσοχή του στο δρόμο καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να του ζητηθεί να ανακτήσει τον έλεγχο.

[Πηγή: CarExpect]