Νέο VW Golf 8: Το 48βολτο υβριδικό σύστημα

Η Volkswagen παρουσίασε το mild hybrid 48V σύστημα κίνησης του επερχόμενου Golf 8ης γενιάς.

Είδαμε το ταμπλό του νέου Golf 8 και τώρα θα μάθουμε για το μικροϋβριδικό του σύστημα, όπως το παρουσίασε η VW στο Motor Symposium της Βιέννης.

Όπως ανακοίνωσε ο κατασκευαστής του, το νέο Golf θα είναι εφοδιασμένο με μια BSG (Belt Starter Generator, δηλαδή μίζα/γεννήτρια με ιμάντα) των 48V και μια επίσης 48βολτη μπαταρία ιόντων λιθίου (Li-ion). Η μονάδα BSG είναι στην ουσία ένας ηλεκτροκινητήρας που αφενός υποβοηθά τον θερμικό κινητήρα και αφετέρου ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου.

Η ενέργεια αυτή που ανακτάται και μπορεί να φτάσει έως και το 40% της κινητικής ενέργειας, μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στην μπαταρία Li-ion που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Στη συνέχεια, η ηλεκτρική ενέργεια από την μπαταρία μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να παράσχει υποβοήθηση στον θερμικό κινητήρα κατά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου. Το «μπουστάρισμα» αυτό γίνεται μέσω ιμάντα από την BSG κατευθείαν στο στροφαλοφόρο του θερμικού κινητήρα. Τέλος, ένας μετασχηματιστής DC/DC τροφοδοτεί το γενικό ηλεκτρικό κύκλωμα 12V του αυτοκινήτου.

VW Golf 8 σύστημα mHEV

Το mild hybrid σύστημα εκτελεί και λειτουργία FMA (Freewheel, Motor-Off) σβήνοντας τον θερμικό κινητήρα μόλις ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι. Ο κινητήρας ξαναπαίρνει μπροστά με την BSG «αμέσως και με μηδαμινό κραδασμό». Η συμβατική, 12βολτη μίζα χρησιμοποιείται μόνο για να βάλει μπροστά τον κινητήρα όταν αυτός έχει σβήσει με το διακόπτη.

Το μικροϋβριδικό σύστημα mHEV 48V θα προσφέρεται αρχικά στα Golf 1.0 TSI και 1.5 TSI με κινητήρες της σειράς ΕΑ211 evo και αυτόματο κιβώτιο DSG. Στη συνέχεια, θα τοποθετηθεί σταδιακά και σε άλλους κινητήρες και μοντέλα. Η οικονομία βενζίνης που θα φέρει στο Golf θα φτάνει τα 0,4 lt/100km, βοηθώντας τη VW να συμμορφωθεί με το όριο των 95 g CO2/km που θα ισχύσει για ολόκληρο το στόλο της από το 2020.

Παρότι το σύστημα mHEV θα μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, η VW λέει ότι «ο πιο αποδοτικός τρόπος για τη μείωση των εκπομπών CO2 είναι η διάδοση των ηλεκτροκίνητων μοντέλων μπαταρίας σε ευρεία κλίμακα» Γι’ αυτό και θα παρουσιάσει μέσα στη χρονιά και το ηλεκτρικό ID.3.

To μικρομεσαίο αυτό BEV θα έχει ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 PS), που θα του δίνει τελική ταχύτητα 160 km/h και αυτονομία από 330 έως 550 km (κατά WLTP), ανάλογα με τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Θα είναι βασισμένο στην εντελώς νέα, ειδική πλατφόρμα ΜΕΒ που θα υποστηρίζει και αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 (φωτ. κάτω).

VW ID.3 αυτονομία Επιπέδου 3
 
[Πηγή: Volkswagen]