
Mercedes-AMG: «Πράσινοι» 4κύλινδροι τέλος - επιστροφή στον ήχο των V8
Στροφή στην παράδοση με νέους 6κύλινδρους κινητήρες και στους V8, καθώς το κοινό δεν αγκάλιασε την προηγμένη υβριδική λύση των 2,0 λίτρων.


Η Mercedes-AMG ετοιμάζεται να εγκαταλείψει το πολυσυζητημένο 4κύλινδρο σύνολο plug-in hybrid που χρησιμοποιείται σήμερα στα C63 S E Performance και GLC 63 S E Performance.
Στο εξής θα προχωρήσει σε μια στρατηγική επανατοποθέτηση της γκάμας των κινητήρων της υπέρ των μεγαλύτερων και πιο παραδοσιακών επιλογών, όπως ο straight-six και ένας ολοκαίνουργιος V8. Κατά την επίσημη αποκάλυψη του πρωτοτύπου Mercedes-AMG Concept GT XX στη Γερμανία, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας επιβεβαίωσε στο βρετανικό Autocar πως οι μελλοντικές βενζινοκίνητες εκδόσεις της AMG θα εξοπλίζονται είτε με μία εξελιγμένη εκδοχή του υπάρχοντος 6κύλινδρου εν σειρά κινητήρα είτε με έναν νέο V8 με flat-plane στρόφαλο, παρόμοιο σε σχεδίαση με εκείνον της GT Black Series.
«Είναι ένας από τους πιο εξελιγμένους κινητήρες που φτιάξαμε ποτέ, αλλά τελικά κανείς δεν τον θέλει», στέλεχος της Mercedes-AMG για τον 4κύλινδρο PHEV
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Τεχνικά, ο 4κύλινδρος είναι ένα από τα πιο εξελιγμένα σύνολα παραγωγής. Και οι επιδόσεις του είναι κορυφαίες. Παρ’ όλα αυτά, δεν κατάφερε να αγγίξει το παραδοσιακό μας κοινό. Το αναγνωρίζουμε αυτό».
Ο συνδυασμός του δίλιτρου M139 με ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει συνδυαστικά 680 PS και 1.020 Nm στην C63 S E Performance που έκανε πρεμιέρα το 2022 μέσα σε κλίμα τεχνολογικού ενθουσιασμού, σύντομα δέχθηκε κριτική για το «άψυχο» ηχητικό του προφίλ και τη σημαντική αύξηση βάρους σε σχέση με τον προηγούμενο V8. Παρότι δεν έχει καθοριστεί ακόμη επίσημα το πότε ακριβώς θα σταματήσει η παραγωγή του, η εταιρεία επιβεβαίωσε πως το σύνολο θα παραμείνει σε χρήση για περιορισμένο χρονικό διάστημα, προτού «σταδιακά» αντικατασταθεί.
Κεντρικός λόγος πίσω από αυτή τη στροφή είναι το δυσανάλογα υψηλό κόστος εξέλιξης του M139 ώστε να συμμορφωθεί με τα προσεχή πρότυπα εκπομπών Euro 7. «Δεν υπάρχει αμφιβολία για τις δυνατότητές του -είναι ένας από τους πιο εξελιγμένους κινητήρες που έχουμε κατασκευάσει. Όμως η επένδυση για να συμμορφωθεί με το Euro 7 είναι υπερβολικά μεγάλη», σχολίασε η ίδια πηγή.
Η απόφαση αυτή εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο αναδιάρθρωσης της γκάμας της Mercedes-Benz, καθώς η εταιρεία προετοιμάζεται να διακόψει την παραγωγή αρκετών μοντέλων που χρησιμοποιούσαν τον M139, όπως η A-Class. Παράλληλα, αυτό συνεπάγεται και τον ανασχεδιασμό μοντέλων όπως η SL 43 4MATIC, το οποίο αναμένεται να αντικαταστήσει τον υπάρχοντα δίλιτρο κινητήρα των 375 ίππων με έναν νέο εξακύλινδρο τούρμπο.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων στην ίδια εκδήλωση, ο Markus Schäfer, Chief Technology Officer της Mercedes-Benz, επιβεβαίωσε την πρόθεση της AMG να διατηρήσει τη διπλή στρατηγική ανάπτυξης: «Η AMG θα συνεχίσει με δύο πυλώνες. Ο πρώτος, η ηλεκτροκίνηση, θα ενισχυθεί σημαντικά. Όμως και ο δεύτερος, των εξηλεκτρισμένων θερμικών κινητήρων, θα διατηρηθεί».
Ο Schäfer αποκάλυψε μάλιστα πως η Mercedes και η AMG εργάζονται από κοινού πάνω σε έναν ολοκαίνουργιο V8, ο οποίος θα πληροί τις μελλοντικές περιβαλλοντικές νόρμες. «Θα συνεχίσουμε να έχουμε 6κύλινδρους και 8κύλινδρους κινητήρες, όλοι εξηλεκτρισμένοι είτε με 48βολτο ήπια υβριδικό σύστημα είτε με πλήρως υβριδική τεχνολογία», πρόσθεσε.