node/41560

Mercedes-AMG: Αυτό είναι το μέλλον στα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων

Υψηλές αποδόσεις, υβριδικά συστήματα κίνησης, τεχνολογίες βγαλμένες από τη Formula 1 έως και αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις. Το μελλοντικό χαρτοφυλάκιο της Mercedes-AMG, περιλαμβάνει τα πάντα και υπόσχεται πως κανείς δε θα μείνει δυσαρεστημένος.

Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει. Για την ακρίβεια, έχει αλλάξει ήδη τόσο σε φιλοσοφία όσο και σε τρόπο «δράσης». Αυτές οι αλλαγές, για όλους εμάς που τις βιώνουμε, σίγουρα αποτελούν μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Όπως συμβαίνει άλλωστε σε κάθε μεγάλη αλλαγή, χρειάζεται χρόνος, υπομονή και ενημέρωση. 

Ο Κάρολος Δαρβίνος είχε πει ότι δεν επιβιώνει ο πιο δυνατός, ούτε ο πιο έξυπνος, αλλά αυτός που προσαρμόζεται καλύτερα στις αλλαγές. Κι αν για την πλειονότητα των κατασκευαστών γνωρίζουμε πλέον ότι το μέλλον τους... βρίσκεται στην πρίζα, η μεγάλη απορία και ο «καημός» των απανταχού petrolheads, είναι τι θα συμβεί με την «ουσία» της αυτοκίνησης και την ευχαρίστηση που αυτή καλείται να προσφέρει στους χρήστες της. Θα προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα; Κι’ αν, ναι με ποιο τρόπο; 

Καταλληλότερη για να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα είναι δίχως αμφιβολία, η Mercedes-AMG, η οποία μέσω του πλάνου της «AMG: Future of Driving Performance» μας δίνει το στίγμα, για το πως θα είναι τα μελλοντικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.   

Οι ηλεκτρικοί κινητήρες, είτε μόνοι τους είτε βοηθούμενοι από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης θα ωθήσουν την απόδοση αλλά και την ευχαρίστηση στην οδήγηση σε νέα επίπεδα. Δείγμα γραφής έχουμε άλλωστε ήδη από αρκετά μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά. Και σκεφτείτε πως ακόμα, είμαστε στην αρχή. Η νέα στρατηγική της AMG, επιδιώκει να συνδυάσει τα καλύτερα από δυο κόσμους, βάζοντας τη σφραγίδα της όμως και στα ηλεκτρικά μοντέλα!  

Η ηλεκτροδότηση του κινητήρα διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στο μελλοντικό πλάνο δράσης της Mercedes-AMG. Ο ισχυρός άνδρας της εταιρείας, Philipp Schiemer, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα μελλοντικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων της AMG θα είναι υβριδικά, με 4κύλινδρους και 8κύλινδρους θερμικούς κινητήρες και θα ξεπεράσουν σε απόδοση και δυναμική συμπεριφορά όλα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα. Φυσικά, ως AMG, θα εξελίξουμε και αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις για την οικογένεια «EQ» της Mercedes-Benz, πάντοτε όμως με γνώμονα την ιστορία και τις αξίες μας».

EQS

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Mercedes-Benz που θα φέρει τη σφραγίδα της AMG, θα είναι η EQS. Λίαν συντόμως βέβαια, θα δούμε και τη νέα γενιά υβριδικών οχημάτων της φίρμας. Η τεχνολογία e-Performance θα μας συστηθεί κάτω από το καπό της AMG GT 4-door Coupe και θα συνεργάζεται με ένα V8 βενζινοκινητήρα. Επίσης, η νέα γενιά C-Class θα κυκλοφορήσει και αυτή ως e-Performance, με ένα 4κύλινδρο ωστόσο βενζινοκινητήρα, που σύμφωνα με τα λεγόμενα του Philipp Schiemer, θα είναι ανώτερη σε όλους τους τομείς συγκριτικά με την προκάτοχη version C 63 AMG. 

Τα υβρίδια plug-in μοντέλα, θα χρησιμοποιούν κινητήρες AMG, μπαταρία υψηλής απόδοσης που αναπτύχθηκε επίσης στο Affalterbach, καθώς και το 4MATIC+ σύστημα τετρακίνησης. 

V8

Περισσότερα από 800 PS και 1.000 Nm ροπής θα προσφέρει το νέο υβριδικό σύστημα e-Performance, με τον ηλεκτροκινητήρα να παρέχει έως και 203 PS με 320 Nm ροπής. Ανάλογα με το όχημα, το «σπριντ» από τo 0 έως τα πρώτα 100 km/h θα επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 3,0''! Η AMG περιγράφει τα νέα της υβρίδια ως «πρεσβευτές της νέας εποχής στους τομείς επιδόσεων». 

Το υβριδικό σύστημα e-Performance της AMG έχει εξελιχθεί εξ’ ολοκλήρου από την ίδια. Η διάταξη θέλει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να τοποθετείται στο μπροστινό μέρος του οχήματος και την ηλεκτρική μονάδα στον πίσω άξονα. Ο κινητήρας θα μεταφέρει την ισχύ του στους πίσω τροχούς αλλά εάν χρειαστεί, μέρος της ενέργειας θα μεταφέρεται και στους εμπρόσθιους τροχούς. Η τοποθέτηση του ηλεκτρικού κινητήρα απευθείας στον πίσω άξονα (αντί να τοποθετηθεί μεταξύ του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων) βοηθά όπως τονίζουν οι άνθρωποι της AMG, στην ιδανική κατανομή βάρους αλλά και στην ταχύτερη τροφοδοσία του συστήματος κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης.

Η AMG ανέπτυξε επίσης τη δική της μπαταρία υψηλής απόδοσης, εμπνευσμένη από την τεχνολογία που χρησιμοποιεί η αγωνιστική ομάδα της Formula 1. Ο Chief Technical Officer της AMG, Jochen Hermann, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η μπαταρία που εξελίξαμε είναι διπλάσιας πυκνότητας ισχύος από οποιαδήποτε άλλη μπαταρία κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στην αγορά». 

c

Σε ότι αφορά τις καυτές εκδόσεις AMG της νέας C-Class, οι V8 και V6 κινητήρες των AMG C 63 και C 43 ανήκουν στο παρελθόν, δίνοντας τη θέση τους στο νέο υβριδικό σύστημα e-Performance. Ο ηλεκτρικός κινητήρας θα συνδυάζεται με μοτέρ 2,0 lt παραπλήσιας τεχνολογίας με αυτό που χρησιμοποιεί και η Α 45 AMG. Βέβαια, στην περίπτωση της C-Class ο κινητήρας θα τοποθετηθεί κατά το διαμήκη άξονα έπειτα από τις τεχνικές παρεμβάσεις που έκαναν οι μηχανικοί της φίρμας.

Επίσης, για πρώτη φορά, ο συγκεκριμένος κινητήρας θα έχει ηλεκτρικά ελεγχόμενο τούρμπο με δυνατότητα περιστροφής έως τις 15.000 rpm, το οποίο αποκαλείται MGU-H και προέρχεται από την εμπειρία της μάρκας στη Formula 1 και την αντίστοιχη εφαρμογή στη νέα Project One. H συνολική απόδοση του συστήματος αναμένεται να ξεπεράσει τους 520 ίππους (200 PS θα προσφέρει το ηλεκτρικό μοτέρ) στην κορυφαία version του μοντέλου, που σημαίνει πως θα είναι η ισχυρότερη C-Class που έχει παρουσιαστεί ποτέ!

hh

Η AMG ανέπτυξε επίσης ένα υβριδικό σύστημα κίνησης και για τους V8 κινητήρες των 4,0 lt. To ηλεκτρικό μοτέρ (150 kW) και σε αυτήν την περίπτωση τοποθετείται στον πίσω άξονα και διαθέτει ενσωματωμένο κιβώτιο ταχυτήτων δύο σχέσεων το οποίο εμπλέκει τη δεύτερη σχέση μετάδοσης στα 100 περίπου km/h για βελτιστοποίηση της ισχύος. Υπάρχει επίσης ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό στον πίσω άξονα προκειμένου να κατανέμει αρμονικά τη ροπή σε κάθε τροχό σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες κίνησης. Πρόκειται για μια διάταξη που οι άνθρωποι της AMG ονομάζουν «hybrid P3» και θα τη συναντάμε από δω και στο εξής σε όλα τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων της φίρμας. Η μπαταρία τώρα των 400 volt βρίσκεται επίσης στο πίσω μέρος, πάνω από τον άξονα.

Τα οχήματα της AMG με το υβριδικό σύστημα κίνησης θα διαθέτουν ποικίλα προγράμματα παραμετροποίησης. Κι αν τα Comfort, Sport, Sport+ και Race ηχούν γνωστά στα αυτιά των περισσοτέρων, το Silent mode, είναι μια νέα προσθήκη. Στη λειτουργία λοιπόν αυτή, το όχημα θα κινείται αθόρυβα και αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητες έως 130 km/h έως ότου η μπαταρία αδειάσει τελείως. 

bb

Όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes-Benz που θα δεχτούν τη φροντίδα της AMG, σε πρώτη φάση θα πατούν πάνω στην πλατφόρμα που έχει δημιουργήσει η Mercedes-Benz για τα EV μοντέλα της. Αργότερα όμως, η AMG θα παρουσιάσει το δικό της προδιαγραφών «δάπεδο» για τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα φέρουν την υπογραφή της. Το πρώτο ηλεκτρικό AMG, θα είναι όπως προαναφέραμε η EQS, η οποία θα δεχτεί πλήθος τροποποιήσεων ώστε να συμβαδίζει με το πνεύμα και τη φιλοσοφία της AMG. Βέβαια, όπως ξεκαθάρισε ο Philipp Schiemer, δε θα λάβουν όλα τα ηλεκτρικά οχήματα της Mercedes-Benz τη φροντίδα AMG… 

bbbb

To σύστημα των μπαταριών που θα εξοπλίζει τα AMG μοντέλα εξελίχθηκε στο στρατόπεδο της γερμανικής φίρμας και είναι εμπνευσμένο από την τεχνολογία που χρησιμοποιούν τα μονοθέσια της αγωνιστικής ομάδας. Επιτρέπει δηλαδή την τάχιστη ανάκτηση ενέργειας και τη μετατροπή της άμεσα σε καθαρή ισχύ για το όχημα.

Οι κυλινδρικές κυψέλες των μπαταριών (560 κυψέλες για κάθε συστοιχία) παρέχουν minimum 70 kW ισχύος με μέγιστο τα 150 kW και ψύχονται ανεξάρτητα, διατηρώντας τις μπαταρίες σε σταθερή θερμοκρασία που δεν υπερβαίνει τους 45 βαθμούς κελσίου. Η πυκνότητα ισχύος ανέρχεται στα 1,7 kW/kg, τιμή, η οποία είναι διπλάσια από μιας συμβατικής μπαταρίας.