node/39764

McLaren: Νέα carbon πλατφόρμα για υβριδικά

Η McLaren αποκάλυψε τη διαμορφώσιμη πλατφόρμα στην οποία θα βασίζονται τα νέα, εξηλεκτρισμένα μοντέλα της, τα οποία αναμένονται από το 2021.

Το MonoCell, το ανθρακονημάτινο πλαίσιο το οποίο λανσαρίστηκε πριν 10 χρόνια στη McLaren MP4-12C και εξελίχθηκε για να αποτελέσει τη βάση για όλα τα μοντέλα δρόμου της εταιρίας έκτοτε, σύντομα θα δώσει τη θέση του σε μια νέα υλοποίηση, με χαμηλότερο βάρος και με στόχο τον εξηλεκτρισμό.

Το νέο ανθρακονημάτινο πλαίσιο της McLaren χρησιμοποιεί πρωτοποριακές για την αυτοκινητοβιομηχανία λύσεις, με στόχο τη μείωση του βάρους και τη βελτίωση της ασφάλειας των επιβατών. «Είναι όσο επαναστατικό ήταν και το MonoCell, πριν από 10 χρόνια», δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Automotive, Mike Flewitt. Εκατοντάδες φύλλα ανθρακονημάτων ευθυγραμμίζονται με laser, πριν ενωθούν με τη ρητίνη και πάρουν το τελικό τους σχήμα στην πρέσα, με μια διαδικασία εξελιγμένη από τη βρετανική φίρμα.

Η σχεδίαση του νέου πλαισίου έγινε in-house, στο McLaren Composites Technology Centre (MCTC), στο Sheffield, εκεί όπου θα γίνεται και η κατασκευή του –και για να ανταπεξέλθει θα αυξήσει το προσωπικό του από τα 60 στα 200 άτομα. Αυτό, σύμφωνα με τον Flewitt, «αναδεικνύει την υπεροχή του σε παγκόσμιο επίπεδο στην εξέλιξη και την κατασκευή συνθετικών υλικών».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη McLaren 720S [video]

Η ύπαρξη του νέου πλαισίου είναι ζωτικής σημασίας για τα μελλοντικά, εξηλεκτρισμένα μοντέλα της McLaren. «Για εμάς, η μείωση του βάρους και ο εξηλεκτρισμός πάνε χέρι με χέρι, για την επίτευξη κορυφαίων επιδόσεων και αποδοτικότητας», δήλωσε ο Flewitt. Ο ίδιος μάλιστα είχε δηλώσει παλαιότερα στο Autocar ότι φιλοδοξία του ήταν τα υβριδικά μοντέλα της McLaren να μη ζυγίζουν περισσότερο από τα συμβατικά τα οποία θα αντικαταστήσου. Τώρα φαίνεται ότι δεν θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος, όπως παραδέχεται ο ίδιος ο Flewitt, όμως η τελική διαφορά δεν θα ξεπερνά τα 30-40 kg. «Αν σκεφτείτε ότι το υβριδικό σύστημα της McLaren P1 ζύγιζε 140 kg, έχουμε πετύχει πάρα πολλά στη διαχείριση του βάρους».

To πρώτο υβριδικό μοντέλο ευρείας παραγωγής της McLaren, που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα, αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2021.

[Πηγές: McLaren, Autocar]