node/37014

Ηλεκτροκίνηση: Γιατί οι Ιάπωνες ποντάρουν στα «μικρά»

Στο μέλλον αυτή η κατηγορία θα είναι το μεγάλο «πεδίο μάχης» των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως ανταγωνίζονται για το ποιο θα δώσει στην αγορά ηλεκτρικά οχήματα με μεγαλύτερη αυτονομία, αλλά και σε μεγάλες ή πολυτελείς κατηγορίες, οι Ιάπωνες φαίνεται να υιοθετούν μια διαφορετική προσέγγιση.

Αυτή δίνει έμφαση στα μικρότερα οχήματα, σχεδιασμένα για να εξυπηρετούν πρωτίστως την καθημερινότητας των χρηστών στις μεγαλουπόλεις.
Έτσι, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο, Toyota, Nissan και άλλοι κατασκευαστές θα παρουσιάσουν οφείλουν να παρουσιάσουν πρωτότυπα μονοθέσιων και διθέσιων EVs σχεδιασμένων για μικρές αποστάσεις με περιορισμένες μέγιστες ταχύτητες.

Στοιχηματίζουν μάλιστα ότι τα εν λόγω αυτοκίνητα  είναι οι καλύτερες λύσεις για τα στενά δρομάκια της Ιαπωνίας (και όχι μόνον) και  τους περιορισμένους χώρους στάθμευσης.

Η ιαπωνική στρατηγική βρίσκεται στον αντίποδα αυτής της  General Motors ή του ομίλου Volkswagen και άλλων παγκόσμιων παικτών που επικεντρώνονται σε επιβατικά οχήματα κανονικού μεγέθους, συμπεριλαμβανομένων των SUV.

toyo

Το νέο BEV της Toyota για παράδειγμα είναι διθέσιο και έχει μέγιστη ταχύτητα μόλις 60 km/h και αυτονομία 100 km με μία μόνο φόρτιση. Σε μήκος 2,49 μέτρων, είναι λίγο πάνω από το ήμισυ του μεγέθους του Tesla Model 3.

Η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, η οποία πρωτοστάτησε στις τεχνολογίες των πράσινων αυτοκινήτων με το υβριδικό Prius εδώ και 20 χρόνια, υποστηρίζει εδώ και καιρό ότι τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι οι πλέον κατάλληλες για σύντομες μετακινήσεις λόγω υψηλού κόστους της  μπαταρίας.
Μάλιστα, προκρίνει σαν καλύτερη λύση για το περιβάλλον τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου, όπως η δεύτερη γενιά του Mirai, λέγοντας ότι αυτά έχουν καλύτερες επιδόσεις σε μεγάλες αποστάσεις.

niss

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η Nissan με το IMk που είναι μια  φουτουριστική έκφραση αυτών που στην  Ιαπωνία ονομάζονται οχήματα «kei» τα οποία αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο περίπου όλων των ιαπωνικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων. Τα οχήματα «kei» είναι οχήματα χαμηλού κόστους, που καταναλώνουν συμβατικά καύσιμα και διατίθενται σχεδόν αποκλειστικά για την εγχώρια αγορά και συνήθως ξεκινούν από περίπου 10.000 δολάρια.

hond

Με άλλες προσδοκίες αλλά περίπου στην ίδια φιλοσοφία κινείται και το μικρό ηλεκτρικό της Honda που ήδη έχει παρουσιαστεί και στοχεύει και στην ευρωπαϊκή αγορά. Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε όμως ένα τετραθέσιο όχημα, με σημαντικά ακριβότερη τιμή εκκίνησης που υπολογίζεται στα $ 32.000.

Σε κάθε περίπτωση, οι Ιάπωνες δεν είναι οι μόνοι που ποντάρουν στα μικρά ηλεκτρικά. H Daimler έχει από καιρό ανακοινώσει πως το smart θα παράγει το fortwo αποκλειστικά σε ηλεκτρική έκδοση.
Σε κάθε περίπτωση, αυτά τα μικρά ηλεκτροκίνητα θα είναι το επόμενο «πεδίο μάχης» των αυτοκινητοβιομηχανιών. Και αυτό διότι θα είναι αυτά κυρίως που θα εξοπλίσουν τις εταιρείες που θα ασχολούνται με το carsharing και σηκώσουν το βάρος της βιώσιμης κινητικότητας.

node/39097

Στις 5 Ιουνίου ανακοινώνονται τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τι είπε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο ο πρωθυπουργός - Τι αναφέρουν πληροφορίες για το ύψος των επιδοτήσεων.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Στις 5 Ιουνίου ανακοινώνονται τα κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Επιδότηση για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες και δωρεάν στάθμευση, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που παρουσίασε σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε μάλιστα στο Υπουργικό ότι προτίθεται να παρουσιάσει αυτή τη σημαντική πρωτοβουλία μαζί με την ηγεσία του Υπουργείου «με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου 2020», τονίζοντας ότι «δεν μιλάμε μόνο για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και για το πλαίσιο κινήτρων για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και του αποτυπώματος των αερίων του θερμοκηπίου».

ipourg

Ειδικότερα, στο νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση, που εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό για «πράσινες» μετακινήσεις  και βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις, μεταξύ άλλων, προβλέπονται:

- Οικολογικό μπόνους (επιδότηση) για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρείες και ταξί.

- Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες  για απόκτηση /χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης.

- Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις  για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα

- Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους Δήμους.

- Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στον Δημόσιο Τομέα.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η επιδότηση αγοράς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κινείται στα επίπεδα των 4.500-5.000 ευρώ.

Όπως είχε δηλώσει χτες, άλλωστε, ο υπουργός κ. Χατζηδάκης, για τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα οι επιδοτήσεις θα είναι πιο γενναίες, «γιατί θέλουμε να κάνουμε άνοιγμα στα δίκυκλα, ιδιαίτερα στα ποδήλατα. Θεωρούμε ότι είναι η κίνηση της νέας εποχής. Μας νοιάζει η νέα γενιά και μας νοιάζει ιδιαίτερα το ποδήλατο. Γι’ αυτό εκεί θα δώσουμε σημαντικά κίνητρα».

node/39096

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε μια σειρά από μέτρα που έχουν στόχο την επίτευξη οικονομικής σταθερότητας μέχρι το 2023.

Πέμπτη, 28 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Nissan: Με 12 νέα μοντέλα η επιστροφή στην κερδοφορία [video]

Η Nissan ανακοίνωσε σήμερα το στρατηγικό της πλάνο για τα επόμενα 4 χρόνια, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την παρουσίαση 12 νέων μοντέλων μέσα στους επόμενους 18 μήνες και την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, με στόχο την επιστροφή στην κερδοφορία και την οικονομική σταθερότητα.

Ξεκινώντας από τις 12 πρεμιέρες, αυτές αφορούν τα Ariya, Armada, Frontier, Kicks, Navara, Note, Pathfinder, Qashqai, Rogue, X-Trail, Terra, και την πολυαναμενόμενη νέα γενιά Z. Η εταιρεία δημοσίευσε ένα teaser video στο οποίο βλέπουμε όλα τα νέα και ανανεωμένα μοντέλα σε ένα σκοτεινό περιβάλλον που δεν αποκαλύπτει πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες, πέρα από τη σιλουέτα και τα γραφικά LED στα φώτα τους.

Η εταιρεία θα δώσει έμφαση σε κατηγορίες που μπορούν να έχουν μια επιτυχημένη εμπορική πορεία σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως τα μικρομεσαία και μεσαία, τα ηλεκτρικά οχήματα και τα σπορ μοντέλα. Επιπλέον, το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης ProPILOT θα κάνει την εμφάνισή του σε περισσότερα από 20 μοντέλα που πωλούνται σε 20 αγορές, με στόχο το 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις μέχρι το 2023. Σύμφωνα με το νέο στρατηγικό πλάνο, η Nissan θέτει ως προτεραιότητα τις αγορές της Ιαπωνίας (με δύο νέα ηλεκτρικά και δύο νέα υβριδικά μοντέλα e-Power), Κίνας και Β. Αμερικής. Αντίθετα, αποχωρεί από τη Νότιο Κορέα, καταργεί την θυγατρική Datsun από τη Ρωσία και αλλάζει την οργάνωσή της σε άλλες αγορές.

Η ετήσια παραγωγική δυνατότητα της Nissan μειώνεται κατά 20%. στα 5,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ το ποσοστό εκμετάλλευσης των εγκαταστάσεών της αυξάνεται στο 80%. Παράλληλα, η γκάμα μοντέλων της σε παγκόσμια κλίμακα μειώνεται κατά 20% (από 69 σε λιγότερα από 55). Για να επιτευχθούν αυτά τα νούμερα, η Nissan θα κλείσει τα εργοστάσιά της σε Βαρκελώνη και Ινδονησία, θα μειώσει την παραγωγή στη Βόρεια Αμερική στα βασικά μοντέλα της και θα αυξήσει τις συμμαχίες για περαιτέρω μείωση του κόστους εξέλιξης και παραγωγής νέων μοντέλων και τεχνολογιών.

Με την εφαρμογή των μέτρων, η εταιρεία στοχεύει στην επίτευξη περιθωρίου κέρδους 5%, στη μείωση του κόστους κατά 300 δισεκατομμύρια yen, και στην κατάκτηση (και διατήρηση) μεριδίου 6% στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου μέχρι το τέλος του 2023.

[Πηγή: Nissan]

TAGS