node/43817

EV MT: Η Toyota πατεντάρει χειροκίνητα κιβώτια για ηλεκτρικά οχήματα!

Αυτό μπορεί να ακούγεται παράλογο, όπως φαίνεται όμως υπάρχει κόσμος που δεν θέλει να αποχωριστεί τα χειροκίνητα κιβώτια, κάνοντας την Toyota να αναζητά λύσεις για την ηλεκτρική εποχή.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μία άνθιση των αυτόματων κιβωτίων. Τα συγκεκριμένα όχι μόνο βελτιώνονται τεχνολογικά αλλά συνεχώς κερδίζουν και μεγαλύτερο ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων. Φαίνεται όμως πως, ταυτόχρονα, υπάρχει και μία μερίδα κόσμου που δεν επιλέγει τα χειροκίνητα κιβώτια λόγω κόστους αλλά από άποψη. Και είναι μάλλον τόσο σημαντικό αυτό το ποσοστό που έκανε την Toyota να σκεφτεί τρόπους πως θα προσαρμόσει ένα τέτοιο κιβώτιο σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καταλήγοντας στο EV MT!

Ίσως ορισμένοι να μην αντιλαμβάνονται αμέσως το πόσο παράλογο ακούγεται το συγκεκριμένο. Στην πράξη ένα ηλεκτρικό όχημα δεν χρειάζεται κιβώτιο ταχυτήτων, με την έννοια που αυτό απαιτείται σε ένα συμβατικό μοντέλο. Η εξήγηση έχει να κάνει με την αρχή λειτουργίας του εκάστοτε συστήματος κίνησης και με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Τα EV χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον κιβώτια μίας σχέσης και το λόγο μπορείτε να τον διαβάσετε εδώ

Ας επιστρέψουμε όμως στην είδηση. Όπως φαίνεται, η Toyota κατέθεσε στο γραφείο ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ, με ημερομηνία 10 Φεβρουαρίου 2022, μία πατέντα για ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, συν μίας ακόμα για την όπισθεν. Το δίπλωμα έχει λάβει αριθμό έγκρισης US 2022/0041155 A1 και αναφέρεται σε έναν ελεγκτή σχεδιασμένο ώστε να ρυθμίζει τη ροπή του ηλεκτρικού κινητήρα. 

EV MT

Παράλληλα, περιγράφει ένα «ψευδοεπιλογέα», ο οποίος προσομοιάζει μία εμπειρία αντίστοιχη με αυτή των συμβατικών κιβωτίων ταχυτήτων. Η ανάδραση που προσφέρει είναι τεχνητή, παραγόμενη από μία ειδικά σχεδιασμένη γεννήτρια. Χάρη στα παραπάνω, ο οδηγός απολαμβάνει μία εμπειρία κίνησης αντίστοιχη με αυτή των συμβατικών αυτοκινήτων, με τη διαφορά ότι η Toyota αναφέρεται σε «ψευδοεπιλογέα», «ψευδοκιβώτιο» και «ψευδοσυμπλέκτη». 

Το EV MT είναι σε θέση να υπολογίζει τη ροπή κινητήρα, χρησιμοποιώντας ένα μοντέλο μηχανικού κιβωτίου που προσομοιώνει χειροκίνητα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τώρα το πόσο καλά μπορεί να αποδίδει την όλη αίσθηση και τι σημαίνει αυτό από άποψης λειτουργίας του ίδιου του ηλεκτροκινητήρα, κανένας δεν μπορεί να το πει με σιγουριά. Από την πλευρά μας, μπορούμε να βρούμε ένα ενδιαφέρον στην όλη άσκηση, θεωρούμε όμως σχεδόν απίθανο να περάσει ένα τέτοιο σύστημα στην παραγωγή.