CATL, υπόσχεται μπαταρίες με αυτονομία 1.500 km

CATL, υπόσχεται μπαταρίες με αυτονομία 1.500 km

Η CATL, παγκόσμια ηγέτιδα στις μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα με την κυκλοφορία νέων μπαταριών που ενσωματώνουν δύο διαφορετικές χημικές συνθέσεις σε μία ενιαία μονάδα.

CATL new dual-chemistry battery technology

Η νέα τεχνολογία που παρουσίασε η CATL μειώνει τον χρόνο φόρτισης και αυξάνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής και την αυτονομία της μπαταρίας, αγγίζοντας τα 1.500 χιλιόμετρα.

Λίγο μετά την δημόσια εγγραφή της CATL στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ με στόχο να αντλήσει 4,9 δισ. ευρώ, ο κινεζικός κολοσσός παρουσίασε τη νέα, καινοτόμα τεχνολογία του. Τις μπαταρίες Freevoy Dual-Power, που βασίζονται σε αρχιτεκτονική διπλής ισχύος και συνδυάζουν διαφορετικές χημείες στην ίδια μονάδα, αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα κάθε τύπου.

Οι μπαταρίες αυτές διαθέτουν δύο ενεργειακές ζώνες. Η κύρια ζώνη μπορεί να χρησιμοποιεί διάφορα χημικά συστήματα κυψελών, ανάλογα με τις οδηγικές ανάγκες. Παράλληλα συνοδεύεται από μία δευτερεύουσα μπαταρία τύπου LFP (λίθιο, σίδηρος, φωσφορικό άλας), σχεδιασμένη ειδικά για να υποστηρίζει μεγάλες αποστάσεις και να λειτουργεί ως range-extender.

Η CATL σκοπεύει να φέρει αυτή την τεχνολογία σε μοντέλα παραγωγής έως το 2028

CATL new dual-chemistry battery technology

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτροκίνηση, μια επένδυση για το μέλλον του πλανήτη

Χάρη στη τεχνολογία ανόδου αυτοδιαμόρφωσης (self-forming anode), που έχει ήδη αναπτύξει η CATL, η δευτερεύουσα αυτή μπαταρία πετυχαίνει αύξηση ενεργειακής πυκνότητας κατά 50% σε βάρος και 60% σε όγκο. Η συνολική ενεργειακή πυκνότητα φτάνει τα 1.000 Wh/l, όταν μια τυπική μπαταρία LFP φτάνει τα 384 Wh/l και μια NMC τα 500 Wh/l.

Η αρχιτεκτονική διπλής ισχύος προσφέρει δύο ανεξάρτητες ενεργειακές ζώνες και διπλασιάζει λειτουργίες όπως η υψηλή και χαμηλή τάση, η θερμική διαχείριση, η προστασία από θερμική διαφυγή και η σταθερότητα ισχύος. Το σύστημα θεωρείται ιδανικό για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3 και 4, που απαιτεί υψηλές ενεργειακές ανάγκες.

Η CATL δεν περιορίζεται σε μία μόνο διαμόρφωση της τεχνολογίας αυτής, αλλά έχει ήδη αναπτύξει τρεις παραλλαγές προσαρμοσμένες σε διαφορετικές ανάγκες και αγορές. Από τον συνδυασμό νατρίου-ιόντων με LFP για εξαιρετική απόδοση σε χαμηλές θερμοκρασίες (διατηρεί το 90% της χωρητικότητάς της σε θερμοκρασίες -40°C και έχει διάρκεια ζωής έως 10.000 κύκλους έναντι περίπου 4.000 των συμβατικών λιθίου), έως την ένωση δύο LFP στοιχείων για ταχύτατη φόρτιση και την προηγμένη συνεργασία NMC και LFP για μέγιστη ισχύ και αυτονομία (0-80% σε 15 λεπτά και αυτονομία πάνω από 1.000 km), κάθε λύση είναι σχεδιασμένη ώστε να εξυπηρετεί συγκεκριμένες απαιτήσεις, είτε πρόκειται για επιβατικά αυτοκίνητα είτε για βαρέα οχήματα.

CATL new dual-chemistry battery technology

Η CATL σκοπεύει να φέρει αυτή την τεχνολογία σε μοντέλα παραγωγής έως το 2028, ενώ σχεδιάζει και την αξιοποίησή της σε άλλους τομείς μεταφορών όπως ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά, αεροπλάνα και πλοία.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube