node/21393

Τα 12 πιο ψαγμένα ψηφιακά όργανα ελέγχου όλων των εποχών

Από τα παράξενα ψηφιακά καντράν της δεκαετίας του ’80 που θυμίζουν «Χαμένοι στο διάστημα» μέχρι το τεχνολογικό θαύμα των ημερών μας, αυτά είναι τα αγαπημένα μας ψηφιακά καντράν.

Τα ψηφιακά όργανα ξεκίνησαν δειλά να επιδεικνύουν την τεχνολογία και την αισθητική τους στη δεκαετία του ’80 με διάφορους βαθμούς επιτυχίας.

Οι κατασκευαστές πίεσαν σκληρά για τη γενίκευση της εφαρμογής τους, αλλά η μόδα τους πέθανε στη δεκαετία του ’90. Στην αλλαγή του αιώνα όμως, τα ψηφιακά όργανα έκαναν δυναμικό comeback και φαίνεται ότι ήρθαν όχι μόνο για να μείνουν, αλλά και για να εκπορθήσουν τα αναλογικά. Αυτά είναι τα 12 αγαπημένα μας.

1. Aston Martin Lagonda 1976
Η Lagonda ήταν από τους πρωτοπόρους στα μισητά μέχρι… λατρείας ψηφιακά καντράν που ήταν στη μόδα στα ’80s. Ο οδηγός είχε εμπρός του τρεις 5ιντσες οθόνες CRT που απεικόνιζαν ένα σκασμό παραμέτρους και ηλεκτρονικά κουμπιά αφής για τα πάντα. Φυσικά όλα φτιαγμένα από τη Lucas -the prince of darkness-, με κανένα να μη λειτουργεί σωστά, αλλά ποιος νοιαζόταν. Κοίτα αυτό το ταμπλό και κλάψε από χαρά.


2. Chevrolet Corvette C4 1984
H τέταρτη γενιά της Corvette ανέλαβε να οδηγήσει το σπόρτσκαρ της Chevrolet μακριά από τα πέτρινα χρόνια σε ένα λαμπρότερο μέλλον. Φυσικά και το καντράν της ήταν ψηφιακό διότι δεν θα μπορούσε να είναι οτιδήποτε άλλο. Σήμερα μπορεί να φαίνεται ντεμοντέ, αλλά το 1984 βρισκόταν στις επάλξεις του εντυπωσιασμού και της τεχνολογίας.

3. Subaru XT Turbo 1985
To XT ήταν μια από τις πρόσφατες προσπάθειες της Subaru να φτιάξει κάτι έξω από τα συνηθισμένα. Και παρόλο που ήταν συνήθης πρακτική προς τούτο, την εποχή εκείνη, τα ψηφιακά όργανα ελέγχου, κατά μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση το στροφόμετρο δημιουργούσε ένα φαινόμενο 3D: Οι στροφές όταν ανέβαιναν, η στήλη τους ερχόταν προς τα σένα.

4. FIAT Tipo 1988
Στο τέλος της δεκαετίας του ’80, η FIAT λανσάρισε το Tipo και στην γκάμα υπήρχε κι ένα με ψηφιακό καντράν, το DGT, που ήταν και το πρώτο ευρωπαϊκό χάτσμπακ με τέτοιο. Επρόκειτο για ένα όργιο παραλληλόγραμμου σχεδιασμού, με τις ψηφιακές οθόνες να δείχνουν απίθανα εντυπωσιακές τη νύχτα. Παραδόξως, το καντράν στο 90% των περιπτώσεων δεν γινόταν χριστουγεννιάτικο δένδρο, αλλά και πάλι παραδόξως η ακρίβεια των ψηφιακών οργάνων ήταν χειρότερη από των αναλογικών!

5. Vector W8 1990
To Vector W8 ήταν αδιαμφισβήτητα ένα από τα πιο άγρια αυτοκίνητα του ’90, οπότε και τα όργανα ελέγχου του συμπύκνωναν ό,τι πιο φουτουριστικό μπορούσαν. Τώρα θα ρωτήσετε αν αυτό είχε νόημα; Ίσως και κανένα, αλλά η σημασία τους στο ειδικό βάρος του αυτοκινήτου ήταν ελάχιστη.



6. Buick Reatta 1990
Όταν πρωτολανσαρίστηκε το Reatta είχε απλώς ένα απλό ψηφιακό καντράν και μια οθόνη CRT, αφής παρακαλώ, στην κεντρική κονσόλα. Το 1990, το Reatta κατάργησε την οθόνη αφής, αλλά έφτιαξε αυτό τον ωραίο πίνακα οργάνων που βλέπετε. Επρόκειτο για ένα από τα τελευταία πειράματα της General Motors στο θέμα πριν επιστρέψει στο «άθλημα» το 2010.

7. Honda S2000 1999
Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’90, τα ψηφιακά όργανα είχαν εξοριστεί στο πυρ το εξώτερον. Όταν η Honda λανσάρισε το 2000, χρησιμοποίησε μια οθόνη εμπνευσμένη από τη Formula 1 για να θυμίσει στον κόσμο το αγωνιστικό δοξασμένο παρελθόν της. Τα όργανα του 2000 ήταν εκπληκτικά ευκρινή στην ανάγνωση και μετάγγισαν νέο αίμα στην τεχνολογία και στην τεχνοτροπία των ψηφιακών ενδείξεων.

8. Lamborghini Reventon 2007
H Lamborghini Reventon που βασίζεται πάνω στη Murcielago αντλούσε την έμπνευσή της από τα μαχητικά τζετ υψηλών επιδόσεων. Τα όργανα ελέγχου του αυτοκινήτου πάντως ήταν πιο συμβατικά, αλλά το σύνολο παρέμενε εντυπωσιακό. Δεν έμοιαζαν με κανενός προηγούμενου αυτοκινήτου και πιστεύουμε ότι ούτε κανενός μελλοντικού θα τους μοιάσουν.


9. Lexus LFA 2010
H Lexus έλεγε ότι χρησιμοποιεί ψηφιακό στροφόμετρο στο LFA διότι ο κινητήρας V10 στροφάριζε τόσο γρήγορα που ήταν αδύνατον να τον παρακολουθήσει ένα αναλογικό όργανο. Λόγια του μάρκετινγκ; Ίσως, αλλά πέρα από αυτό, το καντράν του LFA είναι το πιο όμορφο που έχουμε δει. Για καλή τύχη των ιδιοκτητών τους, το στιλ του ζει στα RC F και GS F.



10. Ferrari LaFerrari 2013
H LaFerrari διαθέτει μια ρύθμιση για ένα κλασικό στροφόμετρο στο κέντρο, αλλά η οθόνη Race είναι η πιο κουλ. Χρησιμοποιεί μια στήλη μπαστούνι του χόκεϊ για να ανεβάσει τις ψηλές στροφές σε σημείο που να τις βλέπεις όταν τις χρειάζεσαι. Μια απλή και απίστευτης ομορφιάς οθόνη σε ένα εξίσου απίστευτο αυτοκίνητο.


11. McLaren P1 2013
Σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο τα όργανα ελέγχου σχεδιάζονται με γνώμονα τη λειτουργικότητα και όχι την αισθητική. Οι McLaren P1 και P1 GTR διαθέτουν ένα απλό στροφόμετρο που τρέχει οριζόντια και κατά μήκος του πάνω μέρους του καντράν, ένα μεγάλο ενδείκτη σχέσης του σασμάν ψηφιακή αναγραφή της ταχύτητας. Κομψό και απλό.


12. Audi R8 2015
Αρκετοί κατασκευαστές προσφέρουν πλέον όργανα ελέγχου που μπορείς να αλλάξεις την παραμετροποίηση των ενδείξεών τους, αλλά το virtual cockpit της Audi που ντεμπουτάρισε στο R8 είναι το κορυφαίο. Μπορείς να το κάνει να δείχνει ένα τεράστιο στροφόμετρο με τις άλλες χρήσιμες ενδείξεις γύρω του ή μπορείς να γεμίσεις όλη την οθόνη με ένα χάρτη ή ό,τι διαλέξεις τέλος πάντων. Το αλλάζεις εύκολα και δείχνει ότι αποτελεί το μέλλον. Περιμένουμε περισσότερα αυτοκίνητα με παρόμοια προσέγγιση τα προσεχή χρόνια.

TAGS
node/40172
MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Παράλληλα με το πρωτότυπο Mégane eVision που απεικονίζει το επόμενο ηλεκτρικό SUV, η Renault αποκάλυψε τις λεπτομέρειες της πλατφόρμας CMF-EV, έναν χρόνο πριν από την παρουσίαση του μοντέλου παραγωγής.

Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

Ηλεκτρικά Renault: Τα πάντα για την πλατφόρμα CMF-EV [videos]

Την περασμένη Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου, η Renault αποκάλυψε το πρωτότυπο SUV, Mégane eVision. Αυτό το πρωτότυπο δεν είναι μια ακόμη φανταστική σπουδή. Ακριβώς όπως το Morphoz που απεικονίζει ένα ηλεκτρικό οικογενειακό SUV, το Mégane eVision προαναγγέλλει ένα μικρότερο SUV -ή crossover, αν προτιμάτε.

Και τα δύο μοντέλα που θα βγουν στην παραγωγή θα βασίζονται σε μια νέα πλατφόρμα, με κωδικό όνομα CMF-EV. Αρχιτεκτονική που την έχουμε ξανακούσει, καθώς πάνω της στηρίζεται το Nissan Ariya, το πρώτο αυτοκίνητο που λανσαρίστηκε με αυτή τη βάση το 2020. Οι άνθρωποι που εξέλιξαν μέσα στη Συμμαχία αυτήν την πλατφόρμα είναι οι Ιάπωνες. Η Renault από τη μεριά της συνέδραμε με μια μικρή ομάδα προκειμένου να σχεδιάσει τα δικά της μοντέλα. Και ως συστατική φίρμα της Συμμαχίας, ο έτερος εταίρος που θα επωφεληθεί από την πλατφόρμα CMF-EV, είναι η Mitsubishi.

Ο Gilles Le Borgne, επικεφαλής μηχανολογικού σχεδιασμού της Renault παρουσίασε την CMF-EV και τα «κρυφά» σημεία του μελλοντικού ηλεκτρικού SUV της Billancourt. Σπονδυλωτής αρχιτεκτονικής, η πλατφόρμα CMF-EV θα υπηρετεί τη Συμμαχία σε δύο εκδόσεις: Μακριά και κοντή, με μεταξόνιο που θα κυμαίνεται μεταξύ 2,69 και 2,77 m. Το Ariya, το μεγάλο SUV της Nissan, χρησιμοποιεί τη δεύτερη έκδοση.

Το πρώτο SUV της Renault θα χρησιμοποιήσει την κοντή έκδοση το 2022, μοντέλο που προαναγγέλθηκε από το πρωτότυπο Mégane eVision. Αλλά σύντομα, ένα ακόμη SUV θα κατασκευαστεί, αυτή τη φορά υπό τη μακριά εκδοχή της πλατφόρμας.

Renault Mégane eVision
To πρωτότυπο Mégane eVision προαναγγέλλει το ηλεκτρικό crossover της Renault που θα πατά στην κοντή εκδοχή της πλατφόρμας CMF-EV και αναμένεται να λανσαριστεί εμπορικά στις αρχές του 2022. 


Η συνέχεια θα δοθεί με μια μπερλίνα που θα χρησιμοποιεί τη μεγάλη έκδοση, ενώ απομένει να δούμε αν η Alpine θα συνδράμει τον όμιλο με ένα τρίτο SUV σε αυτήν την πλατφόρμα για να διευρύνει την γκάμα της.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Groupe Renault, Luca de Meo, επιθυμεί να προωθήσει τη σπορ φίρμα και εξ αυτού φημολογείται η άφιξη ενός παραγώγου του μεγάλου SUV της Renault με ειδικά για την περίσταση σχεδιασμένο αμάξωμα. Βλέπετε, η μακρά θητεία του de Meo στη SEAT δεν πήγε χαμένη.

Renault Morphoz
Το πρωτότυπο Morphoz απεικονίζει τα δύο μήκη του μελλοντικού μεσαίου/μεγάλου SUV της Billancourt που θα υποστηρίζεται από τη μακριά έκδοση της πλατφόρμας CMF-EV. Το μοντέλο (ή τα μοντέλα;) παραγωγής που θα προκύψουν δεν αναμένονται πριν από το 2023.


H σύνθεση της πλατφόρμας είναι σαφώς πολυεθνική, με ιαπωνική σχεδίαση, κορεατικές μπαταρίες της LG Chem κατασκευασμένες στην Πολωνία, αλλά και την κατασκευή των αυτοκινήτων στη Γαλλία. Οι εγκαταστάσεις στο εργοστάσιο της Douai, που εξειδικεύονται στα επαγγελματικά μοντέλα, θα αποτελέσουν τον πόλο των ηλεκτρικών μοντέλων της Renault..

Ο Gilles Le Borgne διευκρινίζει ότι οι μπαταρίες της CMF-EV θα είναι νέας γενιάς και επομένως θα διαφέρουν από εκείνες του Zoé. Η ενεργειακή πυκνότητά τους θα είναι περίπου «245 Wh/kg», αλλά βλέπει σαφώς την τεχνολογία να τις αυξάνει «στις 280 ή ακόμη και στις 300 Wh/kg» στο μέλλον. Στη συνέχεια, ο Νοτιοκορεάτης προμηθευτής θα στέλνει τα στοιχεία για τη συναρμολόγηση των συστοιχιών στη Γαλλία.

Τύπου ιόντων λιθίου (οξειδίου κοβαλτίου μαγνησίου νικελίου λιθίου, LiNiMnCoO2 ή NMC), οι μπαταρίες θα έχουν τρεις πιθανές χωρητικότητες: 40, 60 και 87 kWh. Το Ariya, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί τις δύο μεγαλύτερες. Το πρώτο SUV αναμένεται να χρησιμοποιεί μπαταρία με ενεργειακή πυκνότητα 60 kWh που μεταφράζεται σε αυτονομία 450 χιλιομέτρων. Δεν αποκλείεται μάλιστα η συστοιχία των 40 κιλοβατωρών να διατεθεί τελευταία στη σειρά, προκειμένου να διαμορφώσει πιο προσιτή την τιμή των δύο SUV.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Η επαναφόρτιση θα διαρκεί κατά μέσο όρο όσο και στον ανταγωνισμό. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης θα είναι τα 130 kW σε συνεχές ρεύμα, αρκετή για να φορτίσει την μπαταρία από το 15% στο 80% σε 30 λεπτά στην έκδοση των 60 kWh. Σε εναλλασσόμενο ρεύμα, η ισχύς μπορεί να αυξηθεί στα 7,4 kW στη βασική έκδοση. Ωστόσο, θα υπάρχει και η έξτρα επιλογή να ανέβει στα 22 kW για τριφασικό AC, «του οποίου το δίκτυο είναι πολύ ανεπτυγμένο στην Ευρώπη».

Για να κινήσει το SUV και την μπαταρία των 407 kg (έναντι 326 kg του Zoé), η Renault θα βασίζεται μόνο σε έναν κινητήρα στον κατάλογό της. Ο Γάλλος κατασκευαστής εξετάζει αυτήν τη στιγμή μόνο μία έκδοση ηλεκτρομοτέρ. Η στάνταρ ισχύς του θα είναι 160 kW (178 kW μάξιμουμ για «μερικές δεκάδες δευτερόλεπτα») ή 218 και 242 ίππους αντίστοιχα. Πρόκειται για το μικρότερο ηλεκτρομοτέρ που χρησιμοποιείται από το Nissan Ariya (300 Nm), το οποίο διατίθεται σε πέντε παραλλαγές, εκ των οποίων κάποιες με δύο κινητήρες και κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Το γαλλικό αντίστοιχο SUV θα είναι πάντως δικίνητο. Ο Borgne εξήγησε ότι «είναι επιλογή μας να μην περιπλέξουμε την εξέλιξη» και επίσης «να μην επιβάλλουμε πάρα πολλούς περιορισμούς στον σχεδιασμό, δίνοντας επίσης περισσότερη ελευθερία και μπόλικο πορτμπαγκάζ». Το αυτοκίνητο δεν θα έχει χώρο αποσκευών στο εμπρός μέρος, αλλά μεγάλο πίσω πορτμπαγκάζ, με χώρο κάτω από το δάπεδο για τα καλώδια.

Η παρουσίαση του κόμπακτ μεγέθους SUV Mégane, με μήκος περίπου 4,4 m, προγραμματίζεται για το 2021, είπε ο Gilles Le Borgne, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε το εμπορικό λανσάρισμά του στις «αρχές του 2022». Θα ακολουθήσει ένα μεγάλο SUV και -γιατί όχι;- μια ηλεκτρική μπερλίνα με τον χαρακτήρα του Talisman.

MODULAR ELECTRIC PLATFORM CMF-EV AND RENAULT ELECTRIC POWERTRAIN

Πιο μακροπρόθεσμα, είναι αδύνατο να προβλέψουμε. Αυτό που είναι σαφές είναι ότι η Συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi έχει σχεδιάσει την πλατφόρμα για «τουλάχιστον δύο κύκλους προϊόντων ή περισσότερα από δέκα χρόνια». Επιπλέον, η Συμμαχία τονίζει ότι η πλατφόρμα CMF-EV θα μπορούσε να φιλοξενήσει την επόμενη γενιά μπαταριών στερεού ηλεκτρολύτη. Αυτή η τεχνολογία θα παρέχει ενεργειακή πυκνότητα «600 έως 700 Wh/kg με κεραμικό ηλεκτρολύτη», υπερδιπλάσια από το όριο της υφιστάμενης γενιάς.

[Πηγή Renault, Automobile-Propre]

node/40122

Μercedes και Bosch δημιουργούν υπηρεσία αυτόνομου παρκαρίσματος [video]

Η υπηρεσία λειτουργεί στο πάρκινγκ του αεροδρομίου της Στουτγάρδης.

Τρίτη, 13 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Μercedes και Bosch δημιουργούν υπηρεσία αυτόνομου παρκαρίσματος [video]

Η αυτόνομη οδήγηση είναι προ των πυλών, αλλά προς το παρόν η Mercedes σε συνεργασία με την Bosch εξελίσσουν ένα αυτοματοποιημένο σύστημα στάθμευσης που θα λειτουργεί πιλοτικά στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης.
Ως βάση χρησιμοποιείται η νέα S-Class που μπορεί να ενσωματώσει την κατάλληλη τεχνολογία για τις υπηρεσίες του Automated Valet Parking. Ο οδηγός του αυτοκινήτου μέσω του συστήματος Intelligent Park Pilot θα δίνει εντολή από το smartphone του στο αυτοκίνητο να κατευθυνθεί μόνο του σε διαθέσιμη θέση στάθμευσης. 

merced

Απαραίτητο βέβαια είναι να υπάρχει και υποδομή υποστήριξης στο πάρκινγκ, κάτι που στο αεροδρόμιο της Στουτγάρδης εξασφαλίζει η Apcoa, εταιρεία που το διαχειρίζεται. 
Την ίδια στιγμή η Bosch θα χρησιμοποιεί μια νέα κάμερα που θα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να «βλέπει» τόσο τις κενές θέσεις στάθμευσης, όσο και την κίνηση άλλων αυτοκινήτων γύρω από αυτό. Το κέντρο ελέγχου του πάρκινγκ θα υπολογίζει τη διαδρομή και με τη βοήθεια αισθητήρων και καμερών το αυτοκίνητο θα κινείται προς το χώρο όπου θα σταθμεύσει με ασφάλεια. 

Δείτε στο βίντεο που ακολουθεί πώς ακριβώς λειτουργεί το σύστημα.