Με 5κύλινδρους biturbo στο μέλλον η Huracán και το R8;

Με 5κύλινδρους biturbo στο μέλλον η Huracán και το R8;

Η φορολογία στην Κίνα ίσως κάνει μια τέτοια λύση αναπόφευκτη.

Αυτή τη στιγμή, η Lamborghini Huracán και το νέο Audi R8 μοιράζονται αρκετά στοιχεία, ανάμεσά τους και τον ατμοσφαιρικό V10 των 610 PS. Στο R8 το ίδιο μοτέρ διατίθεται και με 540 PS, κάτι που καθιστά την τοποθέτηση ενός V8 αμφίβολη.

Μια τέτοια επιλογή δεν θα μας ξένιζε. Ούτε το ν’ ακολουθήσει η «μαμά» VW το παράδειγμα της Ferrari στις California T και 488 GTB και να υιοθετήσει την υπερτροφοδότηση για μειωμένες εκπομπές ρύπων χωρίς αρνητική επίπτωση στις επιδόσεις.

Το να μπει όμως ένας 5κύλινδρος στα δύο supercar μοιάζει αδύνατο. Εξάλλου, δεν υπάρχει κάτι στη γκάμα ολόκληρου του γκρουπ που να μπορεί ν’ ανταποκριθεί στις απαιτήσεις.

Προφανώς όμως, το πρωτότυπο TT Clubsport δεν ήταν απλώς μια σχεδιαστική άσκηση αλλά μια πιθανή ματιά στο μέλλον. Όχι για το ΤΤ, φυσικά...

Ο πεντακύλινδρος 2.5 απέδιδε, στο concept, 600 PS – παραπάνω από αρκετούς για τα δύο «αδελφά» υπεραυτοκίνητα. Η χρήση ενός κλασικού κι ενός ηλεκτρικού τούρμπο επέτρεπε την αύξηση της ισχύος σε τόσο υψηλό επίπεδο, διατηρώντας την άμεση απόκριση στο γκάζι και μειώνοντας τους ρύπους.

Πώς συνδέεται αυτό με το R8 και την Huracán; Ο κρίκος που λείπει από την αλυσίδα είναι η αγορά της Κίνας που «τιμωρεί» φορολογικά όποιο αυτοκίνητο ξεπερνά τα 2,0 lt, φτάνοντας στο 40% για τα 4λιτρα και πάνω.

Ο ίδιος ο πρόεδρος της Lamborghini, Stephan Winkelmann, έχει παραδεχτεί πως ο συκεκριμένος τρόπος φορολόγησης κάνει τη ζωή δύσκολη για τη μάρκα. Ομοίως, ο τεχνικός διευθυντής της Audi, Ulrich Hackenberg, έχει αφήσει να εννοηθεί ότι μικρότεροι σε κυβισμό υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες είναι ίσως η μόνη λύση για την μεγαλύτερη αγορά του κόσμου.

Η χρήση του e-turbo έχει κι ένα σημαντικό μειονέκτημα, όπως εξήγησε το αφεντικό της Quattro GmbH, Heinz Peter Hollerweger: «Το πρόβλημα είναι πως απαιτεί 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα και μπαταρίες ιόντων λιθίου, κάτι που αυξάνει το κόστος όσο και, κυρίως, το βάρος – και το δεύτερο δεν είναι τόσο καλό για ένα υπεραυτοκίνητο.»

Αν τελικά αποφασιστεί κάτι τέτοιο, το μοτέρ του TT Clubsport θα έχει σίγουρα μειωμένη ισχύ. Όχι τόσο για την αξιοπιστία αλλά για να μην «χτυπήσει» τους V10 που θα συνεχίσουν να προσφέρονται.

[Πηγή: Car and Driver]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube