H Peugeot κατηγορεί τους πολιτικούς για το θάνατο του Hybrid Air

H Peugeot κατηγορεί τους πολιτικούς για το θάνατο του Hybrid Air

Ο CEO της Peugeot, Maxime Picat, κατηγορεί τους πολιτικούς ότι δεν υποστήριξαν την τεχνολογία Hybrid Air της εταιρείας.

Το κινητήριο σύστημα Hybrid Air δεν συμφέρει να μπει σε παραγωγή λόγω της νομοθεσίας που «σκοτώνει» κάποιες αυτοκινητικές τεχνολογίες, σύμφωνα με τον CEO της Peugeot.

O Maxime Picat δήλωσε ότι το Hybrid Air δεν είναι οικονομικά εφαρμόσιμο επειδή οι κυβερνήσεις έχουν επιλέξει να υποστηρίξουν εναλλακτικές τεχνολογίες.

«Αν αύριο ξοδέψουμε εκατοντάδες εκατομμύρια για να βάλουμε σε παραγωγή το Hybrid Air και η κυβέρνηση αποφασίσει ότι όχι, εμείς δίνουμε κίνητρα για επαναφορτιζόμενα υβριδικά και ηλεκτρικά [αυτοκίνητα], τότε το σκοτώνουν», δήλωσε.

Ο Picat είναι εκνευρισμένος με την κατάσταση αυτή, λέγοντας ότι τα προγράμματα παροχής κινήτρων, όπως η επιδότηση με £5.000 των επαναφορτιζόμενων υβριδικών στη Μ. Βρετανία, έχουν περιορίσει την τεχνολογία που μπορεί να προσφέρει μια εταιρεία. Αυτός είναι ο λόγος, και όχι η έλλειψη συνεργάτη για την εξέλιξη του συστήματος, που έχει σταματήσει την πρόοδό του.

«Οι κυβερνήσεις θέτουν πολύ φιλόδοξους στόχους για το CO2 – καλό νέο για τον πλανήτη. Αυτός είναι ο ρόλος τους και είναι κάτι που υποστηρίζω αμέριστα», είπε. «Μερικές φορές, υπερβολικά συχνά κατά τη γνώμη μου, σου λένε ποιο στόχο να πετύχεις και ποια τεχνολογία πρέπει να προωθήσεις, πράγμα ανόητο.

«Υπάρχουν τόσα παραδείγματα στην πολιτική, στη Γαλλία, τη Βρετανία και άλλες χώρες, όπου ένας πολιτικός αποφάσισε τι είναι καλό και τι κακό στον αυτοκινητικό τομέα», συνέχισε ο Picat. «Όμως έτσι περιορίζουν τον ανοιχτό ανταγωνισμό και τις νέες τεχνολογίες που ένας κατασκευαστής μπορεί να φέρει στην αγορά. Οπότε σήμερα είναι ξεκάθαρα μεγάλο ρίσκο να λανσάρουμε το Hybrid Air».

Επέμεινε όμως ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία, που χρησιμοποιεί συμπιεσμένο αέρα σε συνδυασμό με έναν 3κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης, δεν έχει μπει στο συρτάρι για πάντα, λέγοντας ότι έχει διερευνηθεί σε βάθος και είναι έτοιμη για εφαρμογή. «Κατέχουμε σε βάθος την τεχνολογία Hybrid Air, ξέρουμε ότι δουλεύει», είπε. «Σχεδιάσαμε ένα αυτοκίνητο, το φτιάξαμε, το δοκιμάσαμε και είναι πραγματικά αποδοτικό. Ξέρουμε ότι μια μέρα η κυβέρνηση θα πει “Τώρα πρέπει να μετράμε [το CO2] από την πετρελαιοπηγή στον τροχό (well to wheel)”, και αν το κάνουν, το Hybrid Air είναι μια πολύ αποδοτική τεχνολογία».

Ο Picat είπε ότι η Peugeot είναι ακόμη ανοιχτή στο να βρει συνεργάτη που θα μοιραστεί το κόστος του να βγει η τεχνολογία στην αγορά. Αυτό θα βοηθήσει ώστε να μειωθεί και το ρίσκο. «Παραμένει ένα θέμα που θα είμαστε ευτυχείς να μοιραστούμε. Μειώνει το ρίσκο του lobbying [παρασκηνιακών πιέσεων]. Αν υπάρξει λόμπι εναντίον της τεχνολογίας μας, θα είμαστε δύο εταιρείες αντί για μία».

Η Peugeot είχε δηλώσει ότι αποκλιμακώνει την εξέλιξη της τεχνολογίας αυτής φέτος τον Ιανουάριο, λέγοντας ότι χρειαζόταν συνεργασία με άλλους κατασκευαστές για να είναι βιώσιμη. Το σύστημα Hybrid Air έχει ήδη τοποθετηθεί πειραματικά στο 2008, το 208, αλλά και το εκθεσιακό Cactus Airflow 2L concept.


Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube