Citroën C4 Cactus Airflow των 2 lt/100km

Citroën C4 Cactus Airflow των 2 lt/100km

H Citroen παρουσιάζει το πρωτότυπο Airflow, βασισμένο στο C4 Cactus, με σύστημα κίνησης Hybrid Air και κατασκευή από ελαφρά υλικά.

Η Citroen αποκάλυψε τη δική της πρόταση στην πρόκληση της γαλλικής κυβέρνησης για αυτοκίνητα με κατανάλωση 2 lt/100km.

To C4 Cactus Airflow 2L, που μπορεί να «καταναλώνει και λιγότερο» από 2 lt/100km, όπως λέει η Citroen, ζυγίζει μόλις 865 kg, δηλαδή 100 kg λιγότερο από το νορμάλ Cactus. Το πρωτότυπο θα παρουσιαστεί επίσημα στο Σαλόνι του Παρισιού, αρχές Οκτωβρίου.

Το κινητήριο σύστημα του πρωτοτύπου είναι τεχνολογίας Hybrid Air (βλ. περιοδικό DRIVE που κυκλοφορεί). Ένα πρωτότυπο Citroen C3 με την τεχνολογία αυτή είχε εκτεθεί πέρσι στη Γενεύη.

Το υβριδικό σύστημα κίνησης περιλαμβάνει έναν 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 Puretech 82 PS (όπως στο νορμάλ Cactus), μια υδραυλική αντλία/κινητήρα, δύο δεξαμενές αέρα υψηλής πίεσης για αποθήκευση της ενέργειας και ένα επικυκλικό σύστημα μετάδοσης.

Πέρα από την οικονομία που επιτυγχάνεται χάρη στο υβριδικό σύστημα, η Citroen λέει ότι έχει επίσης μειώσει τις εσωτερικές τριβές στον θερμικό κινητήρα 1.2 Puretech, χρησιμοποιώντας μια αντιτριβική επικάλυψη στα κινούμενα μέρη καθώς και λιπαντικό λάδι χαμηλού ιξώδους.

Μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας: ένα για κίνηση αποκλειστικά με πεπιεσμένο αέρα, ένα αποκλειστικά με βενζίνη και ένα με συνδυασμό των δύο πηγών ισχύος.

Το C4 Cactus Airflow 2L φοράει λάστιχα 19” χαμηλής τριβής της Michelin και στην κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί ελαφρά υλικά όπως το αλουμίνιο, ο χάλυβας υπερυψηλής αντοχής και το ανθρακόνημα (στα προστατευτικά “Airbump” του αμαξώματος).

Τα συμβατικά φώτα έχουν αντικατασταθεί με LED και το μακρύτερο σπόιλερ οροφής συνδυάζεται με αεροδυναμικές εξαγωγές εκατέρωθεν του πίσω παρμπρίζ. Υπάρχουν επίσης κινητά διαφράγματα στους τροχούς για να διευθετούν τη ροή του αέρα.

Σε επιδόσεις, το υβριδικό Cactus είναι –κατά τη Citroen– πολύ κοντά στο μοντέλο Puretech των 110 PS, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9,5” και τελική πάνω από 190 km/h.

Το πρωτότυπο κατασκευάστηκε ως ανταπόκριση στο αίτημα της γαλλικής κυβέρνησης για την παραγωγή αυτοκινήτων με κατανάλωση 2 lt/100km μέχρι το 2020.

Άλλα πρωτότυπα που απαντούν στην ίδια πρόκληση είναι το Renault Eolab του 1 lt/100km και το Peugeot 208 Hybrid Air που οδηγήσαμε δοκιμαστικά στο Παρίσι (βλ. DRIVE που κυκλοφορεί).

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube