Hybrid Air: H PSA ψάχνει για συνεταίρους

Hybrid Air: H PSA ψάχνει για συνεταίρους

Το ιδιοφυές υβριδικό σύστημα Hybrid Air θα είναι τόσο δαπανηρό στην εξέλιξή του, που η Peugeot-Citroen ψάχνει κάποιον για να μοιραστεί το κόστος.

Η PSA Peugeot-Citroen ψάχνει για συνεταίρους στην εξέλιξη του υβριδικού συστήματος Hybrid Air, δηλώνει ο διευθυντής Έρευνας & Εξέλιξης της εταιρείας, Gilles Le Borgne.

To Hybrid Air συμπιέζει αέριο άζωτο όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, χρησιμοποιώντας το στη συνέχεια για να δίνει επιπλέον ώθηση στην επιτάχυνση και τις ανηφόρες. Έχουμε ήδη οδηγήσει ένα πρωτότυπο Peugeot 2008 με αυτό το σύστημα (βλ. DRIVE Οκτωβρίου) ενώ η Peugeot παρουσίασε ένα 208 με αυτή την τεχνολογία (και με κατανάλωση 2 lt/100km) στην πρόσφατη Έκθεση στο Παρίσι.

Η Citroen έχει και αυτή τοποθετήσει ένα υβριδικό σύστημα κίνησης Hybrid Air στο C4 Cactus, δημιουργώντας το C4 Cactus Airflow 2L concept που επίσης είδαμε στο Παρίσι.

Το σύστημα εξοικονομεί καύσιμο σε πραγματικές συνθήκες και μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 30%. Χρειάζεται όμως μια ετήσια παραγωγή της τάξης των 500.000 αυτοκινήτων για να είναι οικονομικά βιώσιμο, λέει ο Le Borgne, αφού το σύστημα χρησιμοποιεί εξαρτήματα που δεν υπάρχουν συνήθως σε αυτοκίνητα, όπως υδραυλικούς κινητήρες, ειδικά κιβώτια (φωτογραφία) και δοχεία αερίου των 300 bar.


 

«Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι σαν τα μεγάλα πλοία», λέει ο Le Borgne. «Χρειάζονται χρόνο για να αλλάξουν πορεία».

Μέσω του ομίλου προμήθειας ανταλλακτικών Bosch, η PSA ψάχνει για κατάλληλους συνεταίρους, αλλά δείχνει απογοητευμένη από την αργή απόκριση. «Το Hybrid Air είναι έτοιμο για εξέλιξη», δηλώνει ο Le Borgne, «αλλά χρειάζεται μεγάλη επένδυση που δεν είμαστε έτοιμοι να την κάνουμε μόνοι μας».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube