Ηλεκτρικά αμορτισέρ εξελίσσει η Audi

Ηλεκτρικά αμορτισέρ εξελίσσει η Audi

Η Audi δοκιμάζει μια εναλλακτική λύση στα τηλεσκοπικά αμορτισέρ, η οποία θα μπορεί να παράγει ηλεκτρική ενέργεια από τις ανωμαλίες του δρόμου.

Μετά τα ηλεκτρικά μοτέρ, που πλέον μπορούν να αντικαταστήσουν επάξια έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, φαίνεται πως δεν θα αργήσουμε πολύ να δούμε ηλεκτρικές διατάξεις να παίζουν τον ρόλο και των αμορτισέρ.

Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, δεν πρόκειται για ηλεκτρονικά ελεγχόμενα υδραυλικά αμορτισέρ, τα οποία υπάρχουν στην αγορά αρκετά χρόνια και με διαφορετικές υλοποιήσεις από διάφορους κατασκευαστές. Το δημοσίευμα του αυστραλιανού Motoring μιλάει για μια διάταξη που αντικαθιστά εντελώς τα τηλεσκοπικά αμορτισέρ που γνωρίζουμε με έναν ηλεκτρικό περιστροφικό μηχανισμό.

Σε αυτά τα καινοτόμα αμορτισέρ της Audi, αντί η κινητική ενέργεια των τροχών να μετατρέπεται σε θερμική και να χάνεται στο περιβάλλον, όπως με τα συμβατικά αμορτισέρ, μετατρέπεται σε ηλεκτρική η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί αλλού. Δηλαδή τα αμορτισέρ λειτουργούν ως μικρές γεννήτριες που τροφοδοτούν μια μπαταρία γρήγορης εκφόρτισης 48 V. Παράλληλα, τα αμορτισέρ είναι ενεργά, αλλάζοντας την απόσβεσή τους με την εναλλαγή της τάσης που εφαρμόζεται σε αυτά. Οπότε πολύ εύκολα μπορεί να επιτευχθεί μια πιο άνετη ή πιο σπορ ρύθμιση.

Σύμφωνα με τον μηχανικό εξέλιξης συστημάτων κίνησης και μετάδοσης της Audi Alexander Kruse, ένα αυτοκίνητο με ηλεκτρικά αμορτισέρ παράγει κατά μέσο όρο ρεύμα με ισχύ 150 Watt, ενώ σε δρόμους της περιφέρειας με περισσότερες ανωμαλίες έχουν καταγραφεί μέχρι και 600 Watt. «Σκεφτείτε ότι παράγοντας 100 Watt ρεύμα από την ανάρτηση εξοικονομείς 2 gr CO2/km», δήλωσε, «και ουσιαστικά το σύστημα παράγει μόνο του την ενέργεια που χρειάζεται για να λειτουργήσει ως ενεργό αμορτισέρ». Στόχος του είναι το σύστημα να ζυγίζει συνολικά λιγότερο από 10 kg παραπάνω από ένα σετ συμβατικά αμορτισέρ.

Φυσικά θα περάσει καιρός μέχρι να δούμε αυτό το σύστημα σε κάποιο μοντέλο παραγωγής. Πιο σύντομα θα δούμε την παραγωγή ρεύματος από την κίνηση της αντιστρεπτικής, αφού αυτή η υλοποίηση θα λανσαριστεί πιθανότατα στην επόμενη γενιά του Audi A8.

[Πηγή: Motoring]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube