node/18829

Η Mazda βάζει στην άκρη το RX Vision concept αλλά δεν εγκαταλείπει τον Wankel

Το RX Vision concept μπαίνει προς το παρόν στον πάγο, αλλά η Mazda συνεχίζει την εξέλιξη του περιστροφικού κινητήρα.

Παρότι ποτέ δεν τα είδαμε στην πράξη και στην πλήρη διάστασή τους, ο περιστροφικός κινητήρας έχει πλεονεκτήματα. Παράγει πολύ δύναμη από μικρό κυβισμό και μέγεθος, είναι ελαφρύς και με πολύ λίγα κινούμενα μέρη σε σχέση με έναν παλινδρομικό, οπότε μπορεί να στροφάρει πολύ ψηλά.

Δυστυχώς, καίει εξ ορισμού λάδι και έχει υψηλή κατανάλωση. Αυτοί ήταν οι λόγοι που έπληξαν την εμπορική πορεία του RX-8 και η Mazda επέλεξε να μην συνεχίσει με ένα διάδοχο μοντέλο. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι περιστροφικός κινητήρας έχει πεθάνει για πάντα. Στο Villa d’ Este Concours d’ Elegance ο Kevin Rice, διευθυντής σχεδιασμού της Mazda, έδωσε δύο ειδήσεις: Πρώτον, το RX Vision concept δεν θα προχωρήσει προς την παραγωγή, τουλάχιστον όχι για το άμεσο μέλλον. Και δεύτερον, η Mazda συνεχίζει να εξελίσσει τον περιστροφικό κινητήρα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: ΔΟΚΙΜΗ MAZDA MX-5 1.5 SKYACTIV

«Στα εργαστήριά μας συνεχίζουμε να δουλεύουμε πάνω στον περιστροφικό κινητήρα. Και όταν ο πλανήτης είναι έτοιμος να αγοράσει αυτοκίνητα με αυτόν, θα είμαστε εκεί για να τον προσφέρουμε», δήλωσε ο Rice. «Το RX Vision concept δεν σχεδιάστηκε τυχαία. Το ύψος του καπό είναι συγκεκριμένο και μπορεί να φιλοξενήσει μόνο έναν τύπο κινητήρα. Θεωρούσαμε ότι μπορεί κάτι καλό να βγει από τον περιστροφικό κινητήρα. Και έτσι είναι. Για αυτό η ιστορία δεν έχει τελειώσει με το RX-8. Συνεχίζουμε να τον εξελίσσουμε».

Η δήλωση αυτή έρχεται να επιβεβαιώσει παλαιότερη δήλωση του υποδιευθυντή του τμήματος εξέλιξης κινητήρων και μετάδοσης, Tetsushi Marutani: «Εξακολουθούμε να εξελίσσουμε τον περιστροφικό κινητήρα. Είμαστε πεπεισμένοι ότι θα τον ξαναφέρουμε στην παραγωγή στο μέλλον. Για την ώρα όμως δεν μπορούμε να μιλήσουμε για αυτό το πρόγραμμα, ούτε να πούμε για ποια μοντέλα προορίζεται ή πόσα άλογα θα έχει».

TAGS
node/39678
Bentley Octopus Electric Engine Project

Επαναστατικό ηλεκτρομοτέρ από την Bentley

Ετοιμάζοντας το λανσάρισμα του αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, η Bentley θέλει να εξελίξει μιας νέας γενιάς ηλεκτροκινητήρες με πρωτόφαντη τεχνολογία.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Επαναστατικό ηλεκτρομοτέρ από την Bentley

Υπό την ονομασία Octopus (Optimised Components, Test and simulatiOn, toolkits for Powertrains which integrate Ultra high-speed motor Solutions), η Bentley συνεργάζεται στο πρότζεκτ αυτό με εννέα ακόμη συνεργάτες 

Το Octopus, με τριετή προγραμματισμένη εξέλιξη και χρηματοδοτούμενο από την OLEV, μια βρετανική κυβερνητική υπηρεσία με αντικείμενο τα οχήματα χαμηλών εκπομπών, σχεδιάζει να εξελίξει μια νέα γενιά ηλεκτρικού κινητήρα. Πιο αποδοτικός από τα σημερινά ηλεκτρομοτέρ, ο κινητήρας αυτός θα κάνει χρήση νέας, μη εφαρμοσμένης μέχρι στιγμής τεχνολογίας, αντικαθιστώντας παράλληλα τα παραδοσιακά χάλκινα πηνία με ένα νέο ανακυκλώσιμο υλικό.

Bentley

Μέρος του οδικού χάρτη «Bentley Beyond 100» που στόχο έχει να καταστήσει την Bentley βιώσιμη φίρμα πολυτελείας, το πρόγραμμα Octopus θα καταλήξει σε μια πρώτη εφαρμογή παραγωγής έως το 2026. Λανσάρισμα που θα πρέπει να συμπέσει με την άφιξη του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Bentley.

Μέχρι τότε, η βρετανική φίρμα θα πρέπει σταδιακά να επεκτείνει την ηλεκτρική γκάμα της. Διαθέτοντας ήδη την επαναφορτιζόμενη υβριδική Bentayga, το Crewe σχεδιάζει να ενσωματώσει μια υβριδική εναλλακτική λύση σε κάθε μοντέλα της έως το 2023.

node/39659

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Σύμφωνα με την έρευνα του AAA, οι κατασκευαστές θα πρέπει να δουλέψουν περισσότερο στην εξέλιξη των συστημάτων υποβοήθησης.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Νέα έρευνα εγείρει ερωτήματα για την αξιοπιστία των συστημάτων υποβοήθησης

Ο αμερικανικός οργανισμός AAA, δημοσίευσε νέα έρευνα για τη λειτουργία των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού η οποία εγγείρει ερωτήματα για την αποτελεσματικότητά τους.

Οι ερευνητές κάλυψαν 6.437 km (4.000 miles) πορείας σε κλειστούς δρόμους στην Καλιφόρνια που προσομοιάζουν πραγματικές συνθήκες, με αυτοκίνητα διαφόρων κατασκευαστών (BMW X7, Cadillac CT6, Ford Edge, Kia Telluride, Subaru Outback) τα οποία ήταν εξοπλισμένα με πλήρη πακέτα συστημάτων ADAS.

Τα αποτελέσματα  έδειξαν ότι κατά μέσο όρο, τα συστήματα αντιμετώπιζαν κάποιου είδους πρόβλημα κάθε 13 km (8 miles). Σε ορισμένες περιπτώσεις τα οχήματα δυσκολεύονταν να παραμείνουν στη λωρίδα κυκλοφορίας και πλησίαζαν υπερβολικά στις γραμμές ή σε άλλα οχήματα. Ενδεικτικό είναι το ότι σε δημόσιο δρόμο, το 73% των σφαλμάτων είχε να κάνει με περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας ή λάθος τοποθέτησης στη λωρίδα. Στη δοκιμή που περιλάμβανε ένα υποθετικά ακινητοποιημένο όχημα στον αυτοκινητόδρομο, το 66% των περιπτώσεων οδήγησαν σε σύγκρουση με μέση ταχύτητα 40 km/h (25 mph) κάτι που δείχνει πως ούτε τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος σε περίπτωση ανάγκης δεν είναι όσο αξιόπιστα όσο χρειάζεται.

Επιπλέον, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα ενεργά συστήματα που συνδυάζουν υποβοήθηση στο τιμόνι, το γκάζι και το φρένο, μπορεί να απενεργοποιηθούν δίνοντας τον έλεγχο στον οδηγό χωρίς ξεκάθαρη προειδοποίηση.

Τα συστήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην αγορά, συνήθως προσφέρουν αυτόνομη οδήγηση Level 2, κάτι που σημαίνει ότι οι περισσότεροι οδηγοί θα γνωρίσουν την έννοια της υποβοήθησης μέσα από αυτά - και σύμφωνα με την έρευνα του AAA, απέχουν αρκετά από το να είναι 100% αξιόπιστα. Ο AAA καλεί τους κατασκευαστές να πραγματοποιούν περισσότερες δοκιμές στα συστήματα υποβοήθησης καθώς βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και με τα θέματα που παρουσιάζουν δεν βοηθούν στην σταδιακή αύξηση της εμπιστοσύνης του κοινού όσον αφορά την πλήρως αυτόνομη οδήγηση.

[Πηγή: AAA]