node/18681

BMW: Νέο 4τούρμπινο μοτέρ ντίζελ με 400 PS, όλες οι πληροφορίες

Η γερμανική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα τις πλήρεις προδιαγραφές του νέου κινητήρα της, που έρχεται να ανατρέψει τους συσχετισμούς ισορροπίας που υπήρχαν μέχρι σήμερα στον ανταγωνισμό.

Νωρίτερα μέσα στον Μάιο δημοσιεύσαμε τις πρώτες πληροφορίες για το νέο 4τούρμπινο κινητήρα ντίζελ της BMW, αν και οι πληροφορίες υπήρχαν ήδη από πέρυσι τον Αύγουστο.

Εδώ να θυμίσουμε ότι το νέο μοτέρ ντίζελ θα ντεμπουτάρει στη ναυαρχίδα της γκάμας της BMW, την 7 Series και συγκεκριμένα στις 750d xDrive και 750Ld xDrive.

Δεν έχουν περάσει καλά καλά τέσσερα χρόνια, όταν το 2012 η BMW λανσάρισε ένα 3τούρμπινο μοτέρ ντίζελ με μέγιστη ισχύ 381 PS και ροπή 75,5 kgm. Και τώρα έρχεται να αναβαθμίσει αυτό τον κινητήρα με την προσθήκη ενός ακόμη τούρμπο. Στην ουσία πρόκειται για την αντικατάσταση του μεγάλου τούρμπο χαμηλής πίεσης με δύο μικρότερα, εξ ου και πρόκυψαν οι τέσσερις τουρμπίνες

Όπως και ο απερχόμενος, έτσι και ο νέος κινητήρας είναι ένας 6κύλινδρος σε σειρά με χωρητικότητα τριών λίτρων. Με μέγιστη ισχύ 400 PS και μέγιστη ροπή 77,5 kgm, ο νέος 6κύλινδρος κινητήρας είναι ό,τι πιο ισχυρό σε ντίζελ έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μοντέλο της BMW. Με τεράστια ισχύ και μετάδοση μέσω του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης xDrive, πλέον η BMW 750d xDrive χρειάζεται μόλις 4,6” για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση -4,7” η BMW 750Ld xDrive.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 730d

Η BMW αναφέρει επιπλέον ότι με το έξτρα τούρμπο το μοτέρ φουσκώνει ταχύτερα στις χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα πιο άμεση απόκριση. Για παράδειγμα, υπάρχουν ήδη διαθέσιμα 45,9 χιλιογραμμόμετρα από τις 1.000 rpm, ενώ αρκούν μόλις 1.000 ακόμη για να πιάσει τη μέγιστη τιμή των 77,5 kgm που τη διατηρεί για άλλες 1.000, μέχρι τις 3.000 rpm! H δε τιμή της ισχύος κορυφώνεται στους 400 PS στις 4.400 rpm.



Το νέο μοτέρ, όπως είπαμε, χρησιμοποιεί πλέον δύο τούρμπο χαμηλής πίεσης και δύο υψηλής πίεσης. Στην προηγούμενη βερσιόν το ένα τούρμπο χαμηλής πίεσης λειτουργούσε σε συνδυασμό με δύο υψηλής πίεσης. Το αποτέλεσμα της αλλαγής επέφερε ταχύτερη απόκριση χαμηλά, από τα δύο ελαφρύτερα τούρμπο, βελτίωση της ισχύος και της ροπής, αλλά επίσης μείωση της κατανάλωσης. Η BMW λέει ότι συνολικά ο νέος κινητήρας είναι κατά 11% πιο οικονομικός από τον απερχόμενο, παρά την αύξηση της απόδοσής του κατά 5%. Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι και σύμφωνα με τα στοιχεία που παρείχε η BMW, η συνδυασμένη μέση κατανάλωση κατά EU για τις 750d xDrive και 750Ld xDrive είναι μεταξύ 5,7 και 5,9 lt/100, ενώ οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται από 154 έως 149 g/km –εξαρτώνται από το μέγεθος των επιλεγόμενων ελαστικών.

Βέβαια όλα τα παραπάνω δεν είναι απόρροια της προσθήκης ενός τούρμπο. Ο νέος κινητήρας διαθέτει νέο τύπο άμεσου ψεκασμού common-rail που ψεκάζει με πίεση που ξεπερνά τα 2.500 bar ή τα 36.000 psi. Και προφανώς ενσωματώνει νέα τεχνολογία στην εξαγωγή των καυσαερίων με νέου τύπου φίλτρο μικροσωματιδίων, καταλύτη «αποθήκευσης» των οξειδίων του αζώτου και τεχνολογία Selective Catalytic Reduction (SCR), με έγχυση ουρίας, σύστημα που τοποθετείται πάνω από το φίλτρο για να μειώσει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

[Πηγή BMW]

TAGS