Τα Kia είναι τα ηλεκτρικά με τη μικρότερη πτώση αυτονομίας

Τα Kia είναι τα ηλεκτρικά με τη μικρότερη πτώση αυτονομίας

Degradation ή αλλιώς πτώση χωρητικότητας της μπαταρίας, άρα και της αυτονομίας. Ο μεγαλύτερος εχθρός κάθε ηλεκτρικού. Τα Kia διαχειρίζονται το πρόβλημα πιο αποτελεσματικά από κάθε άλλο BEV.

Kia

Είναι νομοτελειακό: Η μπαταρία του ηλεκτρικού σου θα χάσει ένα ποσοστό της χωρητικότητάς της. Ό,τι και να κάνεις, όσο άρτια κι αν είναι η τεχνολογία που φέρει. Αυτό μπορεί να ισοδυναμεί με τεράστια πτώση της αυτονομίας, όπως στα Nissan Leaf πρώτης γενιάς έως κάτι που δεν θα σε απασχολήσει ποτέ επί της ουσίας, όπως σε ορισμένα μοντέλα, μεταξύ των οποίων τα Kia EV6 και e-Niro, αλλά και το Tesla Model Y.

Η σουηδική εταιρεία Kvdbil ανέλυσε δεδομένα από 1.300 μεταχειρισμένα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά για να προσδιορίσει πώς έχουν γεράσει οι μπαταρίες τους.

Αυτό όχι μόνο παρείχε μια ενδιαφέρουσα εικόνα για το πώς τα πάνε τα μεταχειρισμένα μπαταριοκίνητα χρόνια αργότερα, αλλά βοήθησε επίσης να αναδειχθεί ένας συγκεκριμένος βασιλιάς της υγείας των μπαταριών στα ηλεκτρικά μοντέλα.

Η πρώτη θέση ανήκει στο Kia EV6, ακριβώς πίσω του βρίσκεται το ηλεκτρικό Niro και την τριάδα συμπληρώνει το Model Y

Kia

Η μελέτη της Kvdbil εξετάζει την κατάσταση υγείας (State of Health-SoH), η οποία είναι ένας τρόπος μέτρησης της αξιοποιήσιμης χωρητικότητας που έχει χάσει η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος με την πάροδο του χρόνου.

Καταρχάς, το πρώτο που κατέδειξε η έρευνα είναι ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αποδίδουν σημαντικά καλύτερα στον πραγματικό κόσμο από ό,τι θα ήλπιζαν όσοι μηχανικοί βιοπορίζονται από την επισκευή τους. 

Στο δείγμα των 1.366 αυτοκινήτων -723 ηλεκτρικά και 643 PHEV, τα οκτώ στα δέκα αυτοκίνητα που μελετήθηκαν διατήρησαν το 90% ή περισσότερο της αρχικής χωρητικότητας της μπαταρίας. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Kia: Δεν ξέρουμε για τους άλλους, εμείς στα ηλεκτρικά πάμε σφαίρα

«Μας εξέπληξε το γεγονός ότι υπήρχαν τόσα πολλά μοντέλα που τα πήγαν τόσο καλά», δήλωσε ο Martin Reinholdsson, διευθυντής δοκιμών στην Kvdbil, σύμφωνα με την Sweden Herald.

Kia

Συμπλήρωσε ότι παρόλο που η Kia κατέκτησε την κορυφή της μελέτης, η εταιρεία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η επίδοση της μπαταρίας (SoH) σχετιζόταν περισσότερο με τη συνολική χρήση και τους περιβαλλοντικούς παράγοντες παρά με τον κατασκευαστή.

Οι συμβουλές του Reinholdsson για τη μακροζωία της μπαταρίας δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξανακούσει στο παρελθόν: Μην φορτίζετε το ηλεκτρικό σας πάνω από το 80% τακτικά -ειδικά αν η χημεία της μπαταρίας δεν είναι LFP.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Stanford, οι EV μπαταρίες θα αντέξουν παραπάνω απ' όσο λέγαμε

Αποφύγετε την ταχεία φόρτιση όταν είναι δυνατόν, τη λειτουργία σε ακραίες καιρικές συνθήκες και το να αφήνετε το αυτοκίνητό σας πλήρως φορτισμένο για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube