Bugatti Type 57S Atalante του 1937
node/41009

Τα 10 ακριβότερα στις δημοπρασίες του 2020

Η πανδημία δεν έβαλε φρένο ούτε στην όρεξη ούτε στο πορτοφόλι των συλλεκτών. Ποια όμως ήταν τα δέκα ακριβότερα αυτοκίνητα που πουλήθηκαν σε δημοπρασίες ανά τον κόσμο το 2020;

Στις δημοπρασίες της χρονιάς που μας πέρασε, μεταξύ αυτών των κορυφαίων δέκα αυτοκινήτων, τα πέντε που αποτελούν το κορυφαίο κουιντέτο είναι όλα από την ίδια φίρμα: Την Bugatti! Και οι πέντε τους ανήκουν φυσικά στην προπολεμική περίοδο.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί, ότι από αυτές τις πέντε Bugatti, για τις τρεις οι πλειοδότες ήταν από την ίδια δημοπρασία κατά τη διάρκεια της οποίας, δημοπρατήθηκε επίσης μια Lamborghini Miura P400 SV Speciale του 1971, το #10 σε αυτό το Τοπ 10. Επρόκειτο για τη δημοπρασία «Passion of a Lifetime» του οίκου Gooding & Company που πραγματοποιήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020.

Αθροιστικά, αυτό το «Τοπ 10» αντιπροσωπεύει αξία πάνω από 61 εκατομμύρια δολάρια ή το αντίστοιχο των 50,2 εκατομμυρίων ευρώ. Ωστόσο, μόνο το κορυφαίο αυτοκίνητο κατακυρώθηκε στον πλειοδότη με επταψήφια νούμερο. Παραδόξως, μόνο μία Ferrari υπήρχε σε αυτόν τον κατάλογο. Και μάλιστα δεν ήταν «παλιό» κομμάτι, ούτε ο συνήθης ύποπτος, κάποια 250GTO δηλαδή, αλλά ένα αγωνιστικό μοντέλο που χρονολογείται από τις αρχές της δεκαετίας του ’00. 

Άλλη μια σημείωση αφορά τα τρία πρωτότυπα της Alfa Romeo, τα B.A.T. 5, B.A.T. 7 και B.A.T. 9d, τα οποία πουλήθηκαν μαζί έναντι 12.214.500 ευρώ. Οπότε τα κατατάξαμε το καθένα ξεχωριστά στο ένα τρίτο της συνολικής πλειοδοσίας, ως εκ τούτου οι θέσεις #8, #7 και #6 είναι ισάξιες.

Η τιμή για το καθένα αυτοκίνητο του Τοπ 10 ήταν σε δολάρια, αλλά τη μετατρέψαμε με την ισχύουσα ισοτιμία της ημέρας της δημοπρασίας. Και φυσικά, η λίστα μας αφορά αυτοκίνητα που η συναλλαγή έγινε εν δήμω, σε κάποια δημοπρασία, καθώς συναλλαγές γίνονται και μεταξύ συλλεκτών, αλλά το τίμημα αφορά φήμες και όχι επιβεβαιωμένη καταβολή.

Lamborghini Miura P400 SV Speciale#10 Lamborghini Miura P400 SV Speciale του 1971 έναντι 3.503.900 ευρώ.



Ferrari 550 GT1 Prodrive#9 Ferrari 550 GT1 Prodrive του 2001 έναντι 3.531.000 ευρώ.



Alfa Romeo B.A.T. 5#8 Alfa Romeo B.A.T. 5 του 1953 έναντι 4.071.500 ευρώ.



Alfa Romeo B.A.T. 7 #7 Alfa Romeo B.A.T. 7 του 1954 έναντι 4.071.500 ευρώ.



Alfa Romeo B.A.T. 9d#6 Alfa Romeo B.A.T. 9d του 1955 έναντι 4.071.500 ευρώ.



Bugatti Type 55 Super Sport by Figoni #5 Bugatti Type 55 Super Sport by Figoni του 1931 έναντι 4.157.500 ευρώ.



Bugatti Type 35C#4 Bugatti Type 35C του 1928 έναντι 4.300.200 ευρώ.



Bugatti Type 55 Super Sport #3 Bugatti Type 55 Super Sport του 1932 έναντι 5.843.900 ευρώ.



 Bugatti Type 57S Atalante#2 Bugatti Type 57S Atalante του 1937 έναντι 8.588.000 ευρώ.


Bugatti Type 59 Sports#1 Bugatti Type 59 Sports του 1934 έναντι 10.425.700 ευρώ.

Να πούμε και δυο λόγια για το κορυφαίο κομμάτι της λίστας μας, αυτή την Bugatti Type 59 Sports. Που όχι μόνο ήταν το πιο ακριβό αυτοκίνητο που πουλήθηκε το 2020, αλλά μήπως και η πιο πολύτιμη Bugatti που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία; Γιατί;

Αφενός διότι η Type 59 Sports θεωρείται το απόλυτο αυτοκίνητο της Bugatti για Grand Prix. Και από την άλλη, διότι πρόκειται για ένα βασιλικό αυτοκίνητο! Ιδιοκτήτης της ήταν ο βασιλιάς Λεοπόλδος Γ’ του Βελγίου (1901-1983). Το αυτοκίνητο έλαβε μέρος κατά τις χρονιές του 1934 και του 1935 στο Grand Prix του Μονακό και κέρδισε το βελγικό Grand Prix με οδηγό τον Γάλλο René Dreyfus. Στη συνέχεια αποκαταστάθηκε πλήρως: Το σασί, το αμάξωμα και το σασμάν ανακατασκευάστηκαν, κάτι που επέτρεψε σε αυτήν την Type 59 Sports να συμμετάσχει και σε άλλες διάσημους αγώνες και διοργανώσεις όπου και σημείωσε πολλές επιτυχίες.