node/40292

Οι Alfa Romeo των $14,8 εκατομμυρίων

Τα τρία πρωτότυπα Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica του Bertone έσπασαν ρεκόρ σε δημοπρασία.

Στα πλαίσια δημοπρασίας του οίκου RM Sotheby’s, η συλλογή τριών πρωτοτύπων Alfa Romeo Berlina Aerodinamica Tecnica πουλήθηκε έναντι $14.840.000 σπάζοντας το ρεκόρ των ακριβότερων μεταπολεμικών μοντέλων της ιταλικής φίρμας. Τη δημοπρασία Contemporary and Impressionist & Modern Art παρακολούθησαν μέσω live-streaming περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι, με συλλέκτες από όλο τον κόσμο να καταθέτουν τις προσφορές τους.

Τα πανέμορφα πρωτότυπα B.A.T. 5, 7 και 9 σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από τον οίκο Bertone, παρουσιάστηκαν στην Έκθεση του Τορίνο το 1953, 1954 και 1955 αντίστοιχα, στα πλαίσια της έρευνας για τη βελτίωση της αεροδυναμικής των μοντέλων παραγωγής. Η εμφάνιση τους χαρακτηρίζεται από καλυμμένους τροχούς (εμπρός και πίσω), αεροδυναμικές καμπύλες στο προφίλ, περίτεχνες εισαγωγές αέρα, κρυφά φώτα, πανοραμικά παρμπρίζ και φυσικά τα μεγάλα πτερύγια στην ουρά σε συνδυασμό με το διπλό πίσω παρμπρίζ που έγιναν σήμα κατατεθέν της σειράς.

Πίσω από το σχεδιασμό τους  κρύβεται ο Franco Scaglione (1916-1993) από την Φλορεντία που εργαζόταν στο Bertone εκείνη την περίοδο. Για όσους δεν τον γνωρίζουν, ο Scaglione είναι ο δημιουργός των Alfa Romeo Giulietta Sprint (1954), Giulietta Sprint Speciale (1957) αλλά και της συγκλονιστικά όμορφης 33 Stradale (1967), μεταξύ διαφόρων άλλων μοντέλων που φορούσαν τα σήματα των Abarth, FIAT, Porsche και Maserati.

Alfa Romeo B.A.T.

Και τα τρία B.A.T. βασίζονται στα μηχανικά μέρη της Alfa Romeo 1900 και χρησιμοποιούν τετρακύλινδρο κινητήρα 1,9 λίτρων απόδοσης 102 PS. Παρόλα αυτά, μπορούν να πιάσουν τελική ταχύτητα 200 km/h χάρη στον εξαιρετικά χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας για τα δεδομένα της εποχής, που κυμαινόταν από 0,19 cd έως και 0,23 cd. 

Μετά από την παρουσίασή τους, ολόκληρη η συλλογή των πρωτοτύπων πουλήθηκε στον Αμερικανό Stanley Harold Arnolt II που ήταν συνεργάτης του Nucio Bertone. Στη συνέχεια αγοράστηκαν από διάφορους συλλέκτες, με την τριάδα να επιστρέφει κάτω από κοινή στέγη το 1990. Έκτοτε έχουν δεχθεί πλήρη ανακατασκευή, έχουν εκτεθεί σε διάφορες εκδηλώσεις και όπως βλέπετε διατηρούνται σε άριστη κατάσταση. Δεδομένης της σπανιότητας και της αξίας των πρωτοτύπων, ο νέος ιδιοκτήτης μάλλον θα τα αντιμετωπίσει ως μουσειακά εκθέματα αλλά και ως επένδυση για το μέλλον, καθώς αποτελούν έργα τέχνης σε τέσσερις τροχούς.