
SEAT Ibiza: Μετατροπή σε φθηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης;
Ο Όμιλος Volkswagen σκέφτεται να δώσει πνοή ζωής στη φίρμα του Martorell, λανσάροντας μια μικρή ηλεκτρική εκδοχή του SEAT Ibiza, κάτω από τις €20.000, για να ανταγωνιστεί τους Κινέζους κατασκευαστές.


Παρά το γεγονός ότι η γκάμα της ισπανικής φίρμας μειώνεται σταδιακά, η Volkswagen αρνείται να θέσει σε αναστολή την αυτοκινητική πορεία της μάρκας SΕΑΤ. Και μελετά την ανάκαμψή της με ένα νέο, οικονομικό ηλεκτρικό μίνι που θα μπορούσε να ονομάζεται SEAT Ibiza.
Η δημιουργία της Cupra έχει σταδιακά απορροφήσει τη SEAT. Γεννημένη το 1950 και αφού εξαγοράστηκε πλήρως από τη Volkswagen το 1986, η εταιρεία επιβιώνει σήμερα κυρίως χάρη στα Ibiza και Arona -τα μόνα μοντέλα που δεν κυκλοφορούν ως Cupra. Αν και η SEAT προορίζεται να εξελιχθεί σε μάρκα «κινητικότητας», υπάρχει πιθανότητα να παραμείνει στην αγορά αυτοκινήτων με ένα ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό μίνι.
Ένα ηλεκτρικό μίνι SEAT Ibiza δεν επηρεάζει την εικόνα της Cupra και ταυτόχρονα ταιριάζει στη στρατηγική της SEAT ως μάρκας «κινητικότητας»

Η Volkswagen σχεδιάζει να λανσάρει το 2027 το ID.1 ή πιθανότατα ID.up, σύμφωνα με τον νέο τρόπο ονοματοδοσίας των ηλεκτρικών VW. Προς το παρόν πρόκειται για ένα μοναδικό μοντέλο, χωρίς αντίστοιχη έκδοση σε άλλες μάρκες του ομίλου. Η Škoda αρνήθηκε να υιοθετήσει το πρότζεκτ ύστερα από τη μετρίως επιτυχή πορεία του της Citigo -ειρήσθω εν παρόδω το δοκιμάσαμε και ως ηλεκτρικό και την απόφασή της να επικεντρωθεί στα θερμικά στο κάτω άκρο της αγοράς. Από την άλλη, η Cupra στοχεύει να παραμείνει σε πιο σπορ και premium προσανατολισμό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ SEAT: 75 χρόνια καινοτομίας -με το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση
Για να αποσβεστεί η επένδυση στην πλατφόρμα και έπειτα από πολλές διστακτικότητες, η SEAT ίσως αναλάβει το πρότζεκτ που αρνήθηκε η Škoda. Αυτή η λύση έχει πλεονεκτήματα: Δεν επηρεάζει την εικόνα της Cupra, ενώ ένα ηλεκτρικό μοντέλο στη μίνι κατηγορίας ταιριάζει στη στρατηγική της SEAT ως μάρκας «κινητικότητας», χωρίς να εγκαταλείπει εντελώς την αυτοκίνηση.
Επιπλέον, η έκδοση της SEAT θα μπορούσε να είναι φθηνότερη από αυτή της Volkswagen, με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ. Αυτό θα καλύψει το κενό που αφήνει η SEAT και θα επιτρέψει στη VW να ανταγωνιστεί την είσοδο των Κινέζων κατασκευαστών.
Το νέο μοντέλο θα μπορούσε να διατηρήσει το όνομα Ibiza, το πιο εμβληματικό στην ιστορία της SEAT.