Rimac: Ηλεκτρική Bugatti με καινοτόμες μπαταρίες στερεάς κατάστασης
Η Rimac προετοιμάζει την πρώτη 100% ηλεκτρική της Bugatti, αξιοποιώντας νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης κι ελαφρύτερους, υπερ-αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες, σε μια στρατηγική που αλλάζει ριζικά το μέλλον της θρυλικής φίρμας.
Γνωστή για τη Nevera, η Rimac αποτελεί κυρίως έναν κορυφαίο κατασκευαστή προηγμένων εξαρτημάτων για ηλεκτρικά.
Νέες μπαταρίες και νέοι ηλεκτροκινητήρες που εξελίσσει η εταιρεία θα περάσουν σύντομα και κάτω από τη σφραγίδα της Bugatti, καθώς ο Γάλλος κατασκευαστής βρίσκεται πλέον υπό τον έλεγχό της.
Οι νέες μπαταρίες στερεάς κατάστασης αναμένεται να είναι έτοιμες το 2030 και θα εξοπλίζουν μια 100% Bugatti
Καθώς η Rimac ετοιμάζεται να αναλάβει πλήρως τον έλεγχο της Bugatti, έχει ήδη αρχίσει να διαμορφώνει το όραμά της για το μέλλον της φίρμας του Molsheim. Κι αυτό ξεκινά με την ανάπτυξη μιας γκάμας η οποία δεν θα περιορίζεται πια σε ένα και μόνο μοντέλο, όπως συμβαίνει από την επανεκκίνηση της παραγωγής στο Molsheim πριν από 20 χρόνια.
Το δεύτερο μοντέλο της Bugatti αναμένεται να είναι 100% ηλεκτρικό, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική του κροατικού ομίλου να μετατρέψει την Bugatti στη βασική του αυτοκινητοβιομηχανία και το όνομα «Rimac» να συνδέεται ολοένα και περισσότερο με τα επιμέρους εξαρτήματα. Έτσι, η Nevera δεν πρόκειται να αποκτήσει άμεση αντικαταστάτρια.
Ο Nurdin Pitarevic, COO της Rimac, αποκάλυψε στο Autocar ότι η εταιρεία εξελίσσει μια νέα γενιά μπαταριών στερεάς κατάστασης. Αυτές αναμένεται να τοποθετηθούν στο δεύτερο μοντέλο της Bugatti γύρω στο 2030. Οι συσσωρευτές αυτοί δεν είναι ωστόσο αποκλειστικής καταγωγής Rimac.
Τα στοιχεία προέρχονται από συνεργασία με την ProLogium, με το περίβλημα της συστοιχίας, κατασκευασμένου από συνθετικά υλικά, να παράγεται από τη Mitsubishi. Μια πρωτότυπη συστοιχία 100 kWh δείχνει ενεργειακή πυκνότητα αυξημένη κατά 20–30% σε σχέση με τις συμβατικές μπαταρίες, κάτι που την καθιστά πιο κόμπακτ και ελαφρύτερη. Οι νέες αυτές μπαταρίες θα χρησιμοποιηθούν σε Bugatti, αλλά φυσικά η Rimac σκοπεύει να τις διαθέσει και σε άλλους πελάτες.
Αν και ακόμη δεν έχουν «κλειδώσει» όλα για τις μπαταρίες, δεν ισχύει το ίδιο για τους νέους ηλεκτροκινητήρες της Rimac. Ο Pitarevic ανέφερε ότι θα τους δούμε σε μελλοντικά μοντέλα της BMW, της Porsche αλλά και της νέας σαουδαραβικής μάρκας Ceer. Για παράδειγμα, ένα μεγάλο SUV της Ceer αναμένεται να εξοπλιστεί με κινητήρες ισχύος άνω των 1.000 ίππων, που όμως ζυγίζουν μόλις 132 κιλά -έναντι 198 κιλών των κινητήρων της Nevera.
Η μείωση των διαστάσεων και της μάζας αποτελεί βασική προτεραιότητα για την κροατική εταιρεία. Μάλιστα, οι νέας γενιάς μονάδες κίνησης δεν προορίζονται μόνο για υπέρ-αυτοκίνητα ή πολυτελή μοντέλα. Τα πιο πρόσφατα συστήματα της Rimac, τα οποία ενσωματώνουν κινητήρα, κιβώτιο και ηλεκτρονικά σε ένα σημαντικά πιο κόμπακτ σύνολο, έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε προσθιοκίνητα, πισωκίνητα, τετρακίνητα, ηλεκτρικά ή υβριδικά μοντέλα.



