Range Rover Evoque, έρχεται το 2027 ως 100% ηλεκτρικό
Το Range Rover Evoque αντιπροσωπεύει το 40% των πωλήσεων της εταιρείας. Ετοιμάζεται να περάσει στην ηλεκτρική εποχή.
Η τρίτη γενιά του Range Rover Evoque ετοιμάζεται να φέρει τη μεγαλύτερη αλλαγή στην ιστορία του πιο καλοπουλημένου μοντέλου της JLR.
Για πρώτη φορά, το Range Rover Evoque θα κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή για τη μάρκα.
Θα βασίζεται στη νεότερη πλατφόρμα Electrified Modular Architecture (EMA), την οποία θα δούμε πρώτα στο καινούργιο Velar μέσα στο 2026.
Ωστόσο, το νέο Evoque δεν αναμένεται να κάνει επίσημη εμφάνιση πριν τα τέλη του 2027, με τις πρώτες παραδόσεις να τοποθετούνται περίπου ένα χρόνο αργότερα
Όπως και το επόμενο Velar, αλλά και το φημολογούμενο «Defender Sport», το Evoque τρίτης γενιάς θα μοιράζεται τα βασικά μηχανικά του μέρη και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της JLR στο Halewood του Merseyside. Εκεί όπου παράγεται σήμερα το υπάρχον μοντέλο.
Η skateboard πλατφόρμα των 800V έχει σχεδιαστεί εξαρχής με επίκεντρο την ηλεκτρική τεχνολογία. Θα χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρες που εξελίσσονται in-house από τη JLR, καθώς και μπαταρίες προερχόμενες από το νέο giga-factory της Agratas (Tata) στο Somerset, το οποίο θα λειτουργήσει το 2027.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Βαρύ πρόστιμο για τα παιχνίδια στην άμμο με ένα Range Rover Evoque [video]
Αν και οι λεπτομέρειες του συστήματος κίνησης παραμένουν επτασφράγιστο μυστικό, το ηλεκτρικό Evoque αναμένεται να προσφέρει αυτονομία άνω των 700 km.
Τοποθετώντας το ακριβώς εκεί όπου πρέπει για να σταθεί απέναντι στον αυξανόμενο premium ανταγωνισμό. Η ταχυφόρτιση, χάρη στην 800βολτη αρχιτεκτονική, θεωρείται δεδομένη.
Παρά τον αποκλειστικά ηλεκτρικό χαρακτήρα του project, η EMA έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να μπορεί -εφόσον χρειαστεί- να φιλοξενήσει και υβριδικές λύσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η JLR πέρυσι ανακοίνωσε ότι αυξάνει την παραγωγή PHEV, βλέποντας την παγκόσμια υποχώρηση στο ενδιαφέρον για 100% ηλεκτρικά. Μάλιστα, η EMA μπορεί να δεχθεί και μονάδα επέκτασης αυτονομίας (range extender) με μικρό βενζινοκινητήρα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Naomie Harris ποζάρει για το Range Rover Evoque Convertible [video]
Αν όμως η λύση αυτή κριθεί οικονομικά ασύμφορη, δεν αποκλείεται η JLR να διαθέσει την τρίτη γενιά Evoque μόνο ως BEV, διατηρώντας ταυτόχρονα την τρέχουσα γενιά (με αναβάθμιση) ως θερμική επιλογή. Μια στρατηγική που ακολουθεί ήδη η Porsche με την Cayenne.



