Škoda Vision IN
node/38062

Νέο Škoda Vision IN: Οι Τσέχοι πάνε Bollywood

H Škoda παρουσιάζει στο New Delhi Auto Expo στην Ινδία ένα μικρό SUV. Η έκδοση παραγωγής θα είναι σχεδιασμένη ειδικά για τη χώρα αυτή, όπου και θα κατασκευάζεται.

Η ινδική αγορά προκαλεί λαχτάρα στους κατασκευαστές. Περίπου τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα πουλήθηκαν εκεί πέρυσι και οι πωλήσεις θα μπορούσαν να φτάσουν τα επτά εκατομμύρια το 2025! Ο Όμιλος Volkswagen έχει στόχο να καρπωθεί τα μέγιστα οφέλη από την καλπάζουσα ινδική αγορά και γι’ αυτήν την αποστολή στηρίζεται στη Skoda, η οποία διαχειρίζεται επίσης τις δραστηριότητες των συνιστωσών του ομίλου στην Ινδία.

Οι Τσέχοι λοιπόν θα λανσάρουν σε λίγους μήνες ένα SUV ειδικά σχεδιασμένο για τη χώρα αυτή που θα κατασκευάζεται επίσης εκεί. Δυνατή γεύση από το αυτοκίνητο παραγωγής μας δίνει με το πρωτότυπο Vision IN που θα βρίσκεται στο σταντ της εταιρείας στο Σαλόνι του Νέου Δελχί (6-9 Φεβρουαρίου), του οποίου σκίτσα του εσωτερικού και της καροσερί είχαμε δει προ μηνός.

Škoda Vision IN 

Το Vision IN βασίζεται σε μια συγκεκριμένη εκδοχή της πλατφόρμας MQB, την A0-IN, σχεδιασμένη για την Ινδία. Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,26 m, δύο πόντους πιο μακρύ από το ευρωπαϊκό Kamiq

Το Vision IN θα έχει όμως και ξάδερφι στη Volkswagen, που ονομάζεται Taigun, με τον Γερμανό κατασκευαστή να παρουσιάζει επίσης το αντίστοιχο πρωτότυπο. Για να εξοικονομήσει χρήματα ο όμιλος, τα δύο μοντέλα μοιράζονται το κεντρικό τους μέρος... το οποίο είναι πολύ κοντά σε αυτό του T-Cross! Το μεταξόνιο όμως είναι μεγαλύτερο από το μικρό SUV που πουλιέται σε εμάς.

Škoda Vision IN

Παρότι μοιράζονται πολλά στοιχεία, Vision IN και Taigun έχουν σημαντικά διαφορετική εμφάνιση, υπακούοντας το καθένα στους αισθητικούς κώδικες που σχετίζονται με την αντίστοιχη φίρμα. Εν προκειμένω, το Škoda έχει μόστρα που χωρίζεται σε δύο μέρη και μια 6γωνη μάσκα με «επιπλέουσα» όψη.

Το ταμπλό υιοθετεί αρχιτεκτονική παρόμοια με εκείνη των τελευταίων μοντέλων του κατασκευαστή, με μια μεγάλη οθόνη τύπου τάμπλετ. Παρόλα αυτά, η εικόνα του δείχνει πολύ «πρωτότυπη»! Για παράδειγμα, υπάρχουν δύο ξεχωριστά καθίσματα στο πίσω μέρος που χωρίζονται από μια κεντρική κονσόλα. Διάταξη που είναι αδιανόητο για τη χώρα αυτή να τη δούμε στο αυτοκίνητο παραγωγής.

Škoda Vision IN 

Όσον αγορά το μοτέρ του πρωτοτύπου Vision IN, κάτω από το καπό βρίσκουμε το βενζινοκίνητο μοτέρ 1.5 TSI με τα 150 άλογα που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7.

node/39676
Cadillac Lyriq

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Γνωστή για τις επιδόσεις της στους θερμικούς κινητήρες, η Cadillac άλλαξε τον προσανατολισμό της και εισήλθε στην ηλεκτρική εποχή. Η Lyriq εγκαινιάζει αυτό το νέο κεφάλαιο για την αμερικανική φίρμα.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Η Cadillac είχε αποκτήσει εδώ και καιρό φήμη για τη στροφή της προς μικρότερους κινητήρες που πήγαιναν αντάμα με το επίσης downsizing στο μέγεθος των αυτοκινήτων της. Με την τάση αυτή να αποτελεί πλέον «περυσινά, ξινά σταφύλια», φαίνεται ότι πλέον κινείται σε μια νέα πορεία που θα την τοποθετήσει ως την premium φίρμα-ηλεκτρική αιχμή του ομίλου της General Motors. Και για να εγκαινιάσει αυτόν τον νέο προσανατολισμό, η Cadillac αποκαλύπτει τη Lyriq στη σχεδόν τελική μορφή της.

Βέβαια, η Lyriq ή καλύτερα το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει, δεν αποτελεί έκπληξη: Για την άφιξή της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η φίρμα του Detroit παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό SUV. Μια πολύ δημοφιλής μορφή, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου η αγορά κυριαρχείται από το Tesla Model X, το αιώνιο σημείο αναφοράς που οφείλει η Lyriq να κατατροπώσει. Και για να φτάσει σε αυτή την πλεονεκτική θέση, η Cadillac πιέζει τα… ποτενσιόμετρα στο μάξιμουμ.

Cadillac Lyriq

Αυτό ισχύει σφόδρα και για το στιλ, καθώς το αμερικανικό SUV ξεπατικώνει το Cadillac EV Concept, το πρωτότυπο που ανακοίνωσε τη Lyriq το 2019. Επομένως, βρίσκουμε έναν αδρό σχεδιασμό με έντονες γωνίες και ακμές, και μια πτυχωτή πρόσοψη με τεράστια νικελένια (και φωτιζόμενη) μάσκα -μια υποτιθέμενη κληρονομιά από τις Cadillac Eldorado και DeVille από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Παρόλο που η Lyriq βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του show car (κάτι μεταξύ πρωτοτύπου και παραγωγής), το ηλεκτρικό SUV πιθανότατα θα διατηρήσει όλη την πλαστική φορεσιά του στο μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2023.

Cadillac Lyriq

Το αμερικανικό SUV θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της Cadillac μεταξύ των XT5 και XT6, κάτι που μας δίνει τη ένδειξη του μήκους της Lyriq που αναμένεται στα 4,9 m. Αυτό όμως το κάνει 14 πόντους πιο κοντό από το Tesla Model X, το οποίο είναι και ο εμπορικός στόχος του. Λεπτομέρειες σχετικά με τη χωροταξία της καμπίνας δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επιβάτες δεν θα πάσχουν από έλλειψη χώρου. Μια παρτίδα στην οποία η Lyriq θα παίξει τα ρέστα της, με μια καμπίνα σχετικά λιτή και χωρίς τούνελ μετάδοσης.

Η Lyriq θα εξοπλίζεται με μια οθόνη με την υψηλότερη πυκνότητα πίξελ στον κόσμο. Έτσι, στην καμπίνα, μια τεράστια καμπύλη οθόνη 33 ιντσών θα κλέβει την παράσταση. Η Cadillac δεν έχει δημοσιοποιήσει καμία πληροφορία σχετικά, αλλά θα μπορούσε να βασιστεί στην τεχνολογία P-OLED που είναι ήδη γνωστή από την Cadillac Escalade και υποστηρίζει/εμφανίζει ένα δισεκατομμύριο χρώματα. Μια επίδοση, 64 φορές καλύτερη από οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα, διαθέσιμο σε αυτοκίνητο σήμερα. Ένα τεχνολογικό προβάδισμα που θα συνοδεύεται από σύστημα ήχου AKG με 19 ηχεία.

Cadillac Lyriq

Στα «μηχανολογικά» στοιχεία της Lyriq τώρα, το e-SUV της Cadillac θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών Ultium, τοποθετημένη στο πάτωμα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους 50:50, ενώ η «χημεία» της περιορίζει τη χρήση κοβαλτίου.

Με χωρητικότητα 100 kWh, θα μπορούσε να πετύχει αυτονομία μέχρι 480 km. Επίδοση όμως που δεν είναι ανταγωνιστική για να αντιμετωπίσει τα 500+ km του Tesla Model X. Το οποίο αναμφίβολα θα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2023.

Cadillac Lyriq

Οι υπόλοιπες προδιαγραφές, ιδίως όσον αφορά την ισχύ και την απόδοση, αποτελούν ακόμη γνώση μόνο της Cadillac. Ωστόσο, η αμερικανική φίρμα ανακοινώνει ταχεία επαναφόρτιση που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ισχύ 150 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα φτάνει τα 19 kW.

Η Cadillac Lyriq παραγωγής θα παρουσιαστεί σε κοινό και Τύπο το 2022, με το εμπορικό λανσάρισμα να έχει προγραμματιστεί έναν χρόνο αργότερα. Η γκάμα της Lyriq θα περιλαμβάνει ένα βασικό, προσθιοκίνητο μοντέλο και έκδοση 4x4 με δύο ηλεκτρομοτέρ.

node/39648

Σχεδιαστική σπουδή για το επόμενο Citroën C3

Ο Kleber Silva μας δείχνει πώς θα είναι η επόμενη γενιά του μικρομεσαίου της γαλλικής εταιρείας.

Πέμπτη, 06 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Σχεδιαστική σπουδή για το επόμενο Citroën C3

Εντελώς διαφορετικό θα είναι -σύμφωνα με τον γνωστό σχεδιαστή Kleber Silva- το μελλοντικό Citroen C3.

Αν πιστέψουμε την σχεδιαστική προσέγγιση του σχεδιαστή, το αυτοκίνητο δεν θα θυμίζει σε τίποτα το σημερινό C3, καθώς θα χάσει την «καμπυλωτή» του εμφάνιση και θα αποκτήσει περισσότερες ακμές και θα γίνει πιο «επιθετικό». 

Να θυμίσουμε ότι η Citroën παρουσίασε τον Φεβρουάριο το ανανεωμένο C3, το οποίο δέχεται ένα διακριτικό facelift μετά από 4 χρόνια στην αγορά και αφού η σημερινή γενιά του έχει σημειώσει ήδη 750.000 πωλήσεις (συνολικά όλες οι γενιές C3 μετρούν 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις).

c3

Το νέο C3 θα χρησιμοποιεί ως βάση την πλατφόρμα CMP του νέου Peugeot 208 και το Opel Corsa. Ως εκ τούτου θεωρείται περισσότερο από βέβαιο ότι στη γκάμα του θα περιλαμβάνει και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση που θα βασίζεται στις αντίστοιχες των e-208 και Corsa-e. 

Kάπως έτσι το ηλεκτρικό C3 αναμένεται να εφοδιάζεται με μπαταρία 50 kWh που θα προσφέρει αυτονομία περίπου 330 km. Ο ηλεκτροκινητήρας θα αποδίδει ισχύ 136 PS και ροπή 260 Nm.

Το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου αναμένεται προς τα τέλη του 2021.