Škoda Vision IN
node/38062

Νέο Škoda Vision IN: Οι Τσέχοι πάνε Bollywood

H Škoda παρουσιάζει στο New Delhi Auto Expo στην Ινδία ένα μικρό SUV. Η έκδοση παραγωγής θα είναι σχεδιασμένη ειδικά για τη χώρα αυτή, όπου και θα κατασκευάζεται.

Η ινδική αγορά προκαλεί λαχτάρα στους κατασκευαστές. Περίπου τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα πουλήθηκαν εκεί πέρυσι και οι πωλήσεις θα μπορούσαν να φτάσουν τα επτά εκατομμύρια το 2025! Ο Όμιλος Volkswagen έχει στόχο να καρπωθεί τα μέγιστα οφέλη από την καλπάζουσα ινδική αγορά και γι’ αυτήν την αποστολή στηρίζεται στη Skoda, η οποία διαχειρίζεται επίσης τις δραστηριότητες των συνιστωσών του ομίλου στην Ινδία.

Οι Τσέχοι λοιπόν θα λανσάρουν σε λίγους μήνες ένα SUV ειδικά σχεδιασμένο για τη χώρα αυτή που θα κατασκευάζεται επίσης εκεί. Δυνατή γεύση από το αυτοκίνητο παραγωγής μας δίνει με το πρωτότυπο Vision IN που θα βρίσκεται στο σταντ της εταιρείας στο Σαλόνι του Νέου Δελχί (6-9 Φεβρουαρίου), του οποίου σκίτσα του εσωτερικού και της καροσερί είχαμε δει προ μηνός.

Škoda Vision IN 

Το Vision IN βασίζεται σε μια συγκεκριμένη εκδοχή της πλατφόρμας MQB, την A0-IN, σχεδιασμένη για την Ινδία. Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,26 m, δύο πόντους πιο μακρύ από το ευρωπαϊκό Kamiq

Το Vision IN θα έχει όμως και ξάδερφι στη Volkswagen, που ονομάζεται Taigun, με τον Γερμανό κατασκευαστή να παρουσιάζει επίσης το αντίστοιχο πρωτότυπο. Για να εξοικονομήσει χρήματα ο όμιλος, τα δύο μοντέλα μοιράζονται το κεντρικό τους μέρος... το οποίο είναι πολύ κοντά σε αυτό του T-Cross! Το μεταξόνιο όμως είναι μεγαλύτερο από το μικρό SUV που πουλιέται σε εμάς.

Škoda Vision IN

Παρότι μοιράζονται πολλά στοιχεία, Vision IN και Taigun έχουν σημαντικά διαφορετική εμφάνιση, υπακούοντας το καθένα στους αισθητικούς κώδικες που σχετίζονται με την αντίστοιχη φίρμα. Εν προκειμένω, το Škoda έχει μόστρα που χωρίζεται σε δύο μέρη και μια 6γωνη μάσκα με «επιπλέουσα» όψη.

Το ταμπλό υιοθετεί αρχιτεκτονική παρόμοια με εκείνη των τελευταίων μοντέλων του κατασκευαστή, με μια μεγάλη οθόνη τύπου τάμπλετ. Παρόλα αυτά, η εικόνα του δείχνει πολύ «πρωτότυπη»! Για παράδειγμα, υπάρχουν δύο ξεχωριστά καθίσματα στο πίσω μέρος που χωρίζονται από μια κεντρική κονσόλα. Διάταξη που είναι αδιανόητο για τη χώρα αυτή να τη δούμε στο αυτοκίνητο παραγωγής.

Škoda Vision IN 

Όσον αγορά το μοτέρ του πρωτοτύπου Vision IN, κάτω από το καπό βρίσκουμε το βενζινοκίνητο μοτέρ 1.5 TSI με τα 150 άλογα που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7.

node/40193

Στην Ελλάδα με τιμή-έκπληξη το ηλεκτρικό Škoda Enyaq iV

Το βιβλίο παραγγελιών της ελληνικής αντιπροσωπείας για το Škoda Enyaq iV έχει ήδη ανοίξει, και η τιμή του ξεκινά χαμηλότερα απ’ ότι περιμέναμε.

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Στην Ελλάδα με τιμή-έκπληξη το ηλεκτρικό Škoda Enyaq iV

Το Škoda Enyaq iV, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της τσεχικής φίρμας, το οποίο βασίζεται στη νέα πλατφόρμα ΜΕΒ, παρουσιάστηκε επίσημα στις αρχές Σεπτεμβρίου. Και σήμερα η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε τον τιμοκατάλογο όλων των εκδόσεών του, βάσει του οποίου ήδη δέχεται παραγγελίες, με το κόστος του να ξεκινά, απρόσμενα, κάτω από τις €30.000 –συνυπολογίζοντας και την κρατική επιδότηση μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά».

Το Škoda Enyaq iV διατίθεται σε πέντε εκδόσεις με διαφορετική απόδοση και χωρητικότητα μπαταρίας για την καθεμιά. Έτσι, στη βάση της γκάμας βρίσκεται η έκδοση «50», με απόδοση 148 PS (109 kW), κίνηση πίσω και μπαταρία 55 kWh, που του χαρίζουν αυτονομία 340 km (WLTP) και τελική ταχύτητα 160 km/h. Το Virtual Cockpit και το infotainment με οθόνη 10" είναι στάνταρ, όπως επίσης και οι επτά αερόσακοι, τα φώτα LED εμπρός-πίσω, ο διζωνικός κλιματισμός, οι ζάντες 18" κ.ά. Η αρχική ενδεικτική τιμή* των €35.200, με την κρατική επιδότηση πέφτει στις €29.523 για ιδιώτες αγοραστές και στις €30.942 για εταιρίες.

Οι εκδόσεις «60» και «80» του Enyaq iV είναι επίσης πισωκίνητες, με 180 και 204 PS, και μπαταρίες 62 και 82 kWh που αυξάνουν την αυτονομία τους στα 390 και 510 km, αντίστοιχα. Εκτός από καλύτερες επιδόσεις και αυτονομία προσφέρουν και πλουσιότερο εξοπλισμό, διαθέτοντας επιπλέον infotainment 13" με σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, ασύρματη φόρτιση, προγράμματα οδήγησης, ράγες οροφής, ατμοσφαιρικό φωτισμό κ.ά. Το κόστος της έκδοσης «60» πέφτει από τις €39.200 της ενδεικτικής τιμής* στις €34.458 με την επιδότηση, ενώ εκείνο της «80» από τις €45.800 στις €40.260. 

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκονται οι τετρακίνητες εκδόσεις του Škoda Enyaq iV. Η «80x» προσθέτει ένα μοτέρ 45 kW μεταξύ των εμπρός τροχών, πετυχαίνοντας συνδυαστική απόδοση 265 PS. Ενώ στην έκδοση vRS το μπροστινό μοτέρ είναι 75 kW, οπότε αυξάνει τη συνολική ισχύ στους 306 PS και επιτρέπει στο SUV των 4,65 m –μήκος παραπλήσιο με του Kodiaq– να φτάσει τα 100 km/h από στάση σε 6,2". Και στις δύο τετρακίνητες εκδόσεις η μπαταρία έχει χωρητικότητα 82 kWh και η αυτονομία φτάνει τα 460 km (WLTP).

Δείτε πώς διαμορφώνεται η τιμή κάθε έκδοσης του Škoda Enyaq iV και διαβάστε περισσότερα για τον αναλυτικό εξοπλισμό και τα χαρακτηριστικά κάθε έκδοσης στο αρχείο doc που επισυνάπτεται παρακάτω:

Έκδοση

Προτεινόμενη Τιμή Λιανικής

Τιμή με επιδότηση (ιδιώτες)

Τιμή με επιδότηση (εταιρείες)

50

€35.200

29.523

30.942

60

€39.200

34.458

34.458

80

€45.800

40.260

40.300

80x

€48.200

42.369

42.700

vRS

€55.900

49.900

€50.400

*Οι τιμές είναι ενδεικτικές προς το παρόν, και πρόκειται να οριστικοποιηθούν τις επόμενες μέρες.

node/40165

Renault Mégane eVision: Το ηλεκτρικό χάτσμπακ του μέλλοντος [video]

Με το πρωτότυπο Mégane eVision, η Renault μας προετοιμάζει για ένα επερχόμενο μοντέλο παραγωγής.

Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Renault Mégane eVision: Το ηλεκτρικό χάτσμπακ του μέλλοντος [video]

Η Renault παρουσίασε διαδυκτιακά στα πλαίσια της εκδήλωσης eWays το Mégane eVision, ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που θα εξελιχθεί σε μοντέλο παραγωγής μέσα στο 2021. Όπως αναφέρει η γαλλική φίρμα, το Mégane eVision δείχνει το όραμά της για το ηλεκτρικό μέλλον των μικρομεσαίων χάτσμπακ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Renault Morphoz: Ένα ηλεκτρικό crossover που αλλάζει σχήμα! [video]

Το Mégane eVision βασίζεται στην ηλεκτρική πλατφόρμα CMF-EV και έχει διαστάσεις που παραπέμπουν στην κατηγορία C-Segment (4.210mm x 1.800mm x 1.505mm). Τ

ο σύστημα κίνησης αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα με 217 PS και 300 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς, και μπαταρία 60 kWh (400V) με δυνατότητα φόρτισης έως 130 kW. Σύμφωνα με τη Renault, η μπαταρία του Mégane eVision είναι από τις λεπτότερες που υπάρχουν στην αγορά επιτρέποντας εξαιρετική εκμετάλευση των εσωτερικών χώρων.

Renault Megane eVision

Το Mégane eVision ενσωματώνει και τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Renault που θα δούμε σε όλα τα μελλοντικά της μοντέλα. Τα λεπτά φώτα LED Matrix εμπρός που αντικαθιστούν τη γρίλια και αγκαλιάζουν το έμβλημα της Renault μοιάζουν με αυτά του Morphoz όμως ο προφυλακτήρας έχει πιο σύνθετες γραμμές με στοιχεία βαμμένα σε χρυσή απόχρωση (ασορτί με την οροφή) δίπλα από τους αεραγωγούς.

Στο προφίλ ξεχωρίζουν οι αεροδυναμικοί τροχοί 20", τα διακριτικά προστατευτικά σε θόλους και μαρσπιέ που παραπέμπουν σε crossover, τα pillarless πλευρικά παράθυρα και οι τονισμένοι ώμμοι. Συνολικά, το ψηλό αμάξωμα και οι αναλογίες είναι κάτι ανάμεσα σε SUV και hatchback ενώ η ηλεκτρική πλατφόρμα επιτρέπει μικρούς προβόλους και το μακρύ μεταξόνιο.

Renault Megane eVision

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα ενιαία μακρόστενα φώτα LED, το πολύ στενό παρμπρίζ που σκεπάζεται από μια αεροτομή και μοιάζει να ακουμπά με τα πλευρικά παράθυρα, και ο φουτουριστικός προφυλακτήρας με αλουμινένιο διαχύτη. Μπορεί να μην έχουμε φωτογραφίες του εσωτερικού, όμως η Renault αναφέρει πως ενσωματώνει την οθόνη Linvingscreen, εντυπωσιακά εφέ φωτισμού και τεχνολογία αιχμής.

Όπως αναφέραμε, το Mégane eVision δεν είναι απλά μια σχεδιαστική μελέτη, καθώς η Renault σκοπεύει να παρουσιάσει την έκδοση παραγωγής του μέσα στο 2021. Το πεντάθυρο χάτσμπακ θα εμπλουτίσει την ηλεκτρική γκάμα της Renault η οποία μέχρι στιγμής αριθμεί 350.000 πωλήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.

Στόχος του Groupe Renault είναι μέχρι το 2030, να περιορίσει τις εκπομπές CO2 στο 50% της επίδοσης που είχε το 2010 όσον αφορά την Ευρώπη. Σε αυτό το κλίμα, μέχρι το 2022, όλα τα νέα μοντέλα του Groupe Renault θα έχουν τουλάχιστον μία ηλεκτρική ή εξηλεκτρισμένη έκδοση.

 

[Πηγή: Renault]