Mazda CX-60
node/44217

Mazda CX-60, οι προδιαγραφές του νέου ντίζελ Ι6 3.3

Το νέο Mazda CX-60 θα διαθέτει στην γκάμα και 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ από το 2023. Οι προδιαγραφές της έκδοσης ντίζελ είναι πλέον γνωστές, αλλά τίποτα το θεαματικό.

Η μετάβαση της Mazda στην premium κλάση της αγοράς συνοδεύτηκε από μια κίνηση προς πιο «premium» κινητήρες. Αρχής γενομένης από το νέο Mazda CX-60. Την οποία η Hiroshima ερμηνεύει με την προσθήκη κυλίνδρων, παρόλο που η υπόλοιπη κατηγορία premium επιλέγει να εξηλεκτρίζεται όλο και περισσότερο, επενδύοντας όλο και λιγότερο σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Όμως, εδώ και χρόνια, γνωρίζουμε και βλέπουμε ότι η «ιδιόρρυθμη» Mazda ακολουθεί τον δικό της δρόμο. Με το νέο της μεσαίο SUV, το Mazda CX-60, να είναι ο χαρακτηριστικός φορέας αυτής της ιδιορρυθμίας: Νέα βασική πισωκίνητη αρχιτεκτονική, με 6κύλινδρους σε σειρά κινητήρες ή επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα κίνησης.

Mazda CX-60

Το Mazda CX-60 με σύστημα κίνησης PHEV θα είναι το πρώτο που θα λανσαριστεί στην αγορά από αυτό το καλοκαίρι. Αλλά από το 2023 θα είναι διαθέσιμοι και οι κινητήρες βενζίνης και ντίζελ straight-six. Η Mazda έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερες πληροφορίες για την έκδοση ντίζελ -θυμίσουμε ότι η πρώτη επίσημη νύξη είναι από το 2020. Ο 6κύλινδρος κινητήρας των 3,3 λίτρων είναι στην πραγματικότητα μια κατά 50% μεγαλύτερη έκδοση του μοτέρ ντίζελ 2.2 που διατίθεται ήδη στα Mazda6 και Mazda CX-5, αλλά πλήρως ανασχεδιασμένο και αναρρυθμισμένο για να συμμορφώνεται με το μελλοντικό πρότυπο Euro 7.

Το νέο Mazda CX-60 θα φορέσει κινητήρα I6 3,3 λίτρων, ντίζελ ή βενζίνης, από το 2023. Η όχι και τόσο εντυπωσιακή απόδοση αποδίδεται στη συμμόρφωση με το μελλοντικό πρότυπο Euro 7.

Το μοτέρ SkyActiv D 3.3 θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: Μια «κανονική» με 231 άλογα μεταξύ 4.000 και 4.200 rpm και 500 Nm από τις 1.500 έως 3.000 rpm. Και η mild hybrid με 255 PS στις 3.750 rpm και 550 Nm από τις 1.500 έως τις 2.400 rpm. Απόδοση που δεν είναι ασυνήθιστη, ειδικά αν σκεφτεί κάποιος ότι υπάρχουν δίλιτροι ντίζελ στην αγορά, όπως για παράδειγμα της BMW με απόδοση 231 ίππων ή της Mercedes-Benz με 245. Για να μην συζητήσουμε για 3λιτρους…

Mazda CX-60 16 3.3 mild hybrid diesel engine

Όσον αφορά τις επιδόσεις, ο λιγότερο ισχυρός ντίζελ θα μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 7,3”, με τελική ταχύτητα 220 km/h. Συγκριτικά, το Mazda CX-60 PHEV των 300 ίππων που βασίζεται σε ατμοσφαιρικό 2,5λιτρο βενζινοκινητήρα με τα 192 άλογα και ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων απαιτεί μόνο 5,8” για την ίδιο σπριντ και φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 200 km/h... με γεμάτη μπαταρία.

Θα πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε τις προδιαγραφές του αντίστοιχου βενζινοκινητήρα Ι6 3.3, αλλά ξέρουμε ότι θα είναι τεχνολογίας SkyActiv X, πάλι χωρίς τούρμπο. Οπότε ακόμα και αυτή η παραλλαγή του δεν θα είναι και τίποτα σπουδαίο από πλευράς απόδοσης -αν φτάσει ποτέ στην Ευρώπη.