
Bentley EXP15: H ηλεκτρική επανάσταση του Crewe
Το Crewe αφήνει πίσω του τις καμπύλες και την παραδοσιακή μάσκα, παρουσιάζοντας την ηλεκτρική Bentley EXP15, ένα ριζοσπαστικό πρωτότυπο που προμηνύει το πρώτο «μικρό» SUV της φίρμας. Kαι σηματοδοτεί τη στροφή του στο μέλλον με στιλ, τόλμη και ρεύμα.


Ύστερα από την Jaguar, άλλη μία ιστορική βρετανική φίρμα πολυτελείας κάνει στροφή 180 μοιρών. Η εταιρεία αποκαλύπτει την Bentley EXP15, ένα ριζοσπαστικό πρωτότυπο που σηματοδοτεί την είσοδό της στην ηλεκτρική εποχή, απομακρυνόμενο εμφανώς από το παραδοσιακό σχεδιαστικό της DNA.
Η επιστροφή της Bentley στην οικογένεια της Volkswagen χρονολογείται από το 2002, ύστερα από «μονομαχία» με την BMW, με το εργοστάσιο του Crewe να παραμένει το οχυρό της φίρμας. Δύο χρόνια αργότερα, λανσαρίστηκε το πρώτο μοντέλο της «νέας εποχής» -η Continental GT. Αν και βασισμένη τεχνολογικά στο Phaeton, η GT απέκτησε εμβληματικό χαρακτήρα χάρη στον σχεδιασμό της που παρέπεμπε έντονα στην Continental των ‘50s. Έκτοτε, η Bentley παρέμεινε πιστή στο ίδιο σχεδιαστικό μοτίβο. Μέχρι σήμερα.
Η Bentley EXP15 παραγωγής, που θα προκύψει το 2027, δεν θα βασιστεί στην υπερσύγχρονη πλατφόρμα SSP του VW Group, αλλά στην PPE
Οπότε και συντελείται μια στροφή με έμπνευση και ρίσκο. Η νέα EXP15 ποζάρει δίπλα στη θρυλική Speed Six Gurney Nutting «Blue Train» του 1930, αλλά η σύνδεση μεταξύ τους εξαντλείται ουσιαστικά στην κάθετη μάσκα. Όπως και η Jaguar, έτσι και η Bentley επιλέγει να αγκαλιάσει την ηλεκτροκίνηση μέσα από μια σχεδιαστική ρήξη -έστω κι αν αυτό δεν είναι τόσο ακραίο.
Η Bentley EXP15 υιοθετεί ένα πιο ψηλωμένο αμάξωμα τύπου φάστμπακ σεντάν, αντί για κλασικό SUV, κι εγκαταλείπει τις γνώριμες καμπύλες και την εμβληματική γρίλια -που άλλωστε δεν είναι απαραίτητη σε ένα EV. Ο σχεδιαστής Robin Page (πρώην Volvo) εισήγαγε ένα νέο μοτίβο με ρόμβους, έναν ανανεωμένο λογότυπο και ένα φτερωτό «Β» στο καπό, σε πιο αφαιρετική εκδοχή.
Το εσωτερικό παραμένει πιο «κλασικό» Bentley, με διάταξη διπλού κόκπιτ, κυκλικούς αεραγωγούς, εκλεκτά υλικά και οθόνες με διακριτική ενσωμάτωση -οι φυσικοί διακόπτες δεν έχουν εκλείψει.
Παρόλα αυτά, όσοι έχουν οδηγήσει πρόσφατα Audi ίσως αναγνωρίσουν μοχλούς πίσω από το τιμόνι που θυμίζουν έντονα εκείνους του νέου Q3…
Για να ενισχύσει τον πειραματικό χαρακτήρα του μοντέλου, η Bentley σχεδίασε την EXP15 με τρεις πόρτες και τρεις (ή τέσσερις…) θέσεις -η τέταρτη προορίζεται για έναν μικρό σκύλο (sic), με δική του θέση μεταφοράς υψηλής αισθητικής.
Από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών, η Bentley δεν αποκαλύπτει πολλά. Το μοντέλο παραγωγής που θα προκύψει το 2027 δεν θα βασιστεί στην υπερσύγχρονη πλατφόρμα SSP του VW Group, αλλά στην PPE που ήδη χρησιμοποιούν η Porsche Macan EV, το Audi Q6 e-tron και η επερχόμενη Cayenne EV.
Η παρουσίαση της τελευταίας θα μας προσφέρει πιθανότατα την καλύτερη ένδειξη για το τι να περιμένουμε σε τεχνικό επίπεδο από τον ηλεκτρικό «Βρετανό ξάδερφο».