node/31352

Αποκάλυψη: Grandmaster HDC-2, νέο μεγάλο SUV από τη Hyundai

Το τεράστιο, νέο Grandmaster HDC-2 αποκαλύφθηκε στην Κορέα, αναδεικνύοντας ένα οικονομικό SUV με τρεις σειρές καθίσματα, εξελιγμένο από κοινού με το Kia Telluride.

Η Hyundai κατέπληξε τα πλήθη στο Busan International Motor Show, στη Νότιο Κορέα, παρουσιάζοντας ένα εντελώς νέο πρωτότυπο για ένα μεγάλο SUV.

Το όνομά του είναι Grandmaster HDC-2 και θα επέχει θέση ναυαρχίδας στην γκάμα των SUV της Hyundai, όταν από κόνσεπτ περάσει στη μορφή του αυτοκινήτου παραγωγής, κάτι που εκτιμάται ότι θα γίνει το 2019/2020.

Το νέο Hyundai Grandmaster HDC-2, που θα είναι αδελφό αυτοκίνητο με το Kia Telluride, θα είναι βασισμένο σε μια επιμηκυμένη και φαρδύτερη εκδοχή της πλατφόρμας του Sorento, ενσωματώνοντας τρεις σειρές καθισμάτων και αναλογίες που θα φτάσουν στο σημερινό Land Cruiser της Toyota.

Hyundai Grandmaster HDC-2

Υπό τη δεύτερη εφαρμογή της σχεδιαστικής γλώσσας «Sensuous Sportiness» της Hyundai, η οποία ντεμπουτάρισε στο πρωτότυπο Le Fil Rouge (HDC-1) που παρουσιάστηκε στο Salon de l’Automobile της Γενεύης τον Μάρτιο [βλ. φωτό κάτω], το SUV υιοθετεί ολόκληρη τη μάσκα «Καταρράκτη» του τελευταίου, ενσωματώνοντας και τους προβολείς.

Hyundai Le Fil Rouge Concept

Άλλα σημαντικά σημεία του σχεδιασμού περιλαμβάνουν τεράστιες βουρτσισμένες πλάκες από ανοξείδωτο χάλυβα και πλευρικά σκαλοπάτια που διατρέχουν όλο το μήκος του αυτοκινήτου.

Το Grandmaster είναι πιθανό να εξελιχτεί με το επόμενης γενεάς υβριδικό σύστημα της Hyundai, αλλά δεν είναι ακόμη γνωστό για ποιες αγορές ο Κορεάτης κατασκευαστής ετοιμάζει το νέο μεγάλο SUV του.

node/39676
Cadillac Lyriq

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Γνωστή για τις επιδόσεις της στους θερμικούς κινητήρες, η Cadillac άλλαξε τον προσανατολισμό της και εισήλθε στην ηλεκτρική εποχή. Η Lyriq εγκαινιάζει αυτό το νέο κεφάλαιο για την αμερικανική φίρμα.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Η Cadillac είχε αποκτήσει εδώ και καιρό φήμη για τη στροφή της προς μικρότερους κινητήρες που πήγαιναν αντάμα με το επίσης downsizing στο μέγεθος των αυτοκινήτων της. Με την τάση αυτή να αποτελεί πλέον «περυσινά, ξινά σταφύλια», φαίνεται ότι πλέον κινείται σε μια νέα πορεία που θα την τοποθετήσει ως την premium φίρμα-ηλεκτρική αιχμή του ομίλου της General Motors. Και για να εγκαινιάσει αυτόν τον νέο προσανατολισμό, η Cadillac αποκαλύπτει τη Lyriq στη σχεδόν τελική μορφή της.

Βέβαια, η Lyriq ή καλύτερα το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει, δεν αποτελεί έκπληξη: Για την άφιξή της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η φίρμα του Detroit παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό SUV. Μια πολύ δημοφιλής μορφή, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου η αγορά κυριαρχείται από το Tesla Model X, το αιώνιο σημείο αναφοράς που οφείλει η Lyriq να κατατροπώσει. Και για να φτάσει σε αυτή την πλεονεκτική θέση, η Cadillac πιέζει τα… ποτενσιόμετρα στο μάξιμουμ.

Cadillac Lyriq

Αυτό ισχύει σφόδρα και για το στιλ, καθώς το αμερικανικό SUV ξεπατικώνει το Cadillac EV Concept, το πρωτότυπο που ανακοίνωσε τη Lyriq το 2019. Επομένως, βρίσκουμε έναν αδρό σχεδιασμό με έντονες γωνίες και ακμές, και μια πτυχωτή πρόσοψη με τεράστια νικελένια (και φωτιζόμενη) μάσκα -μια υποτιθέμενη κληρονομιά από τις Cadillac Eldorado και DeVille από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Παρόλο που η Lyriq βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του show car (κάτι μεταξύ πρωτοτύπου και παραγωγής), το ηλεκτρικό SUV πιθανότατα θα διατηρήσει όλη την πλαστική φορεσιά του στο μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2023.

Cadillac Lyriq

Το αμερικανικό SUV θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της Cadillac μεταξύ των XT5 και XT6, κάτι που μας δίνει τη ένδειξη του μήκους της Lyriq που αναμένεται στα 4,9 m. Αυτό όμως το κάνει 14 πόντους πιο κοντό από το Tesla Model X, το οποίο είναι και ο εμπορικός στόχος του. Λεπτομέρειες σχετικά με τη χωροταξία της καμπίνας δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επιβάτες δεν θα πάσχουν από έλλειψη χώρου. Μια παρτίδα στην οποία η Lyriq θα παίξει τα ρέστα της, με μια καμπίνα σχετικά λιτή και χωρίς τούνελ μετάδοσης.

Η Lyriq θα εξοπλίζεται με μια οθόνη με την υψηλότερη πυκνότητα πίξελ στον κόσμο. Έτσι, στην καμπίνα, μια τεράστια καμπύλη οθόνη 33 ιντσών θα κλέβει την παράσταση. Η Cadillac δεν έχει δημοσιοποιήσει καμία πληροφορία σχετικά, αλλά θα μπορούσε να βασιστεί στην τεχνολογία P-OLED που είναι ήδη γνωστή από την Cadillac Escalade και υποστηρίζει/εμφανίζει ένα δισεκατομμύριο χρώματα. Μια επίδοση, 64 φορές καλύτερη από οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα, διαθέσιμο σε αυτοκίνητο σήμερα. Ένα τεχνολογικό προβάδισμα που θα συνοδεύεται από σύστημα ήχου AKG με 19 ηχεία.

Cadillac Lyriq

Στα «μηχανολογικά» στοιχεία της Lyriq τώρα, το e-SUV της Cadillac θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών Ultium, τοποθετημένη στο πάτωμα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους 50:50, ενώ η «χημεία» της περιορίζει τη χρήση κοβαλτίου.

Με χωρητικότητα 100 kWh, θα μπορούσε να πετύχει αυτονομία μέχρι 480 km. Επίδοση όμως που δεν είναι ανταγωνιστική για να αντιμετωπίσει τα 500+ km του Tesla Model X. Το οποίο αναμφίβολα θα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2023.

Cadillac Lyriq

Οι υπόλοιπες προδιαγραφές, ιδίως όσον αφορά την ισχύ και την απόδοση, αποτελούν ακόμη γνώση μόνο της Cadillac. Ωστόσο, η αμερικανική φίρμα ανακοινώνει ταχεία επαναφόρτιση που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ισχύ 150 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα φτάνει τα 19 kW.

Η Cadillac Lyriq παραγωγής θα παρουσιαστεί σε κοινό και Τύπο το 2022, με το εμπορικό λανσάρισμα να έχει προγραμματιστεί έναν χρόνο αργότερα. Η γκάμα της Lyriq θα περιλαμβάνει ένα βασικό, προσθιοκίνητο μοντέλο και έκδοση 4x4 με δύο ηλεκτρομοτέρ.

node/39663

Hyundai Kona N: Δοκιμές εξέλιξης στο Nürburgring [video]

Η γρήγορη έκδοση του Hyundai Kona βρίσκεται προ των πυλών.

Παρασκευή, 07 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Hyundai Kona N: Δοκιμές εξέλιξης στο Nürburgring [video]

Από το 2018, ο Albert Biermann μας είχε προιδεάσει για το επερχόμενο Hyundai Kona N. Από ότι φαίνεται, το μοντέλο βρίσκεται πλέον σε προχωρημένο στάδιο εξέλιξης με τους τεχνικούς της N Performance να το οδηγούν στην πίστα του Nürburgring, εκεί όπου βρίσκονται και οι ευρωπαικές εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Όπως βλέπουμε από το βίντεο με τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα, το Kona N διαφέρει από τα υπόλοιπα Kona χάρη στους μεγαλύτερης διαμέτρου τροχούς με ελαστικά επιδόσεων, τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, τη νέα γρίλια, τις προεκτάσεις των μαρσπιέ, τον διαχύτη, τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης και την αεροτομή που σκεπάζει το πίσω παρμπρίζ. Δεν έχουμε εικόνα από το εσωτερικό όμως είναι σίγουρο πως θα έχει σπορ καθίσματα, τιμόνι, πατήματα των μαρσπιέ και επιλογέα ταχυτήτων με το έμβλημα N.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κάπως έτσι θα μοιάζει το Hyundai i20 N

Από πλευράς μηχανικών μερών, το γρήγορο B-SUV της Hyundai αναμένεται να φορά έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο  βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων με απόδοση άνω των 200 PS που θα συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο διπλού και ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού στον εμπρός άξονα. Επιπλέον, θα έχουμε σφιχτότερη ρύθμιση της ανάρτησης, πιο έντονο ήχο από την εξάτμιση (ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης) και ισχυρότερα φρένα.

Το Kona N αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2020, μαζί με το μκρότερo i20 N, εμπλουτίζοντας τη γκάμα σπορ μοντέλων της Hyundai δίπλα στα ανανεωμένα i30 N και i30 N Fastback. Μέσα στο 2021 είναι πιθανό να δούμε και το Tucson N.

[Πηγή: Autocar]