Mazda: Πιστή στο δικό της δρόμο -και δεν είναι (ακόμα) ηλεκτρικός
Στο Tokyo Auto Salon, η Mazda έδωσε μια άποψη για το μέλλον της, παρουσιάζοντας δύο νέα πρωτότυπα: Τα Vision X-Coupé και Vision X-Compact. Κομψά, με έντονη σχεδιαστική ταυτότητα, αλλά με κάτι να λείπει... το 100% ηλεκτρικό στοιχείο.
Η Mazda συνεχίζει να πηγαίνει «κόντρα στο ρεύμα».
Αντί να ποντάρει εξ ολοκλήρου στο ρεύμα, εξελίσσει ένα υβριδικό σύστημα που συνδυάζει διρότορο περιστροφικό κινητήρα τούρμπο με ηλεκτροκινητήρα. Η ιαπωνική φίρμα από τη Χιροσίμα υπόσχεται 160 km ηλεκτρική αυτονομία και έως 800 km συνολικά, όταν συνεργάζονται και οι δύο πηγές ενέργειας.
Για να δείξει πως δεν αγνοεί το περιβάλλον, η εταιρεία παρουσίασε και μια ενδιαφέρουσα τεχνολογία: Ένα σύστημα δέσμευσης CO₂ συνδεδεμένο με την εξάτμιση, ονόματι Mazda Mobile Carbon Capture.
Η Mazda στέλνει από το Σαλόνι του Tokyo ένα σαφές μήνυμα: Δεν εγκαταλείπει την πολυενεργειακή στρατηγική της
Το Vision X-Coupé είναι ένα μεγάλο κουπέ SUV, μήκους 5,01 μέτρων, με πλάτος 1,99 m, ύψος 1,48 m και μεταξόνιο 3,08 m -οι αναλογίες θυμίζουν κάτι μεταξύ CX-70 και CX-90, αλλά με πιο «πρωτότυπη» αύρα.
Το δεύτερο πρωτότυπο, το Vision X-Compact, κινείται σε εντελώς διαφορετική κατεύθυνση. Πιο μικρό, πιο φιλικό στην πόλη, δείχνει να προϊδεάζει για την επόμενη γενιά του Mazda2.
Η εταιρεία δεν αναφέρει τίποτα για τη μηχανική του βάση -γεγονός που μάλλον σημαίνει ότι η ηλεκτρική εκδοχή παραμένει εκτός σχεδίων προς το παρόν. Να θυμίσουμε ότι το τωρινό Mazda2 Hybrid δεν είναι παρά ένα Toyota Yaris με σήμα Mazda, οπότε αυτό το πρωτότυπο ίσως προετοιμάζει μια πιο αυθεντική, «εσωτερική» εξέλιξη του μοντέλου.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η τεχνολογική του φιλοσοφία. Η Mazda κάνει λόγο για τεχνητή νοημοσύνη «empathic AI», που μπορεί να «διαβάζει» τα συναισθήματα του οδηγού και να προτείνει διαδρομές ή στάσεις ανάλογα με τη διάθεσή του. Μια πιο ανθρώπινη προσέγγιση στην αλληλεπίδραση ανθρώπου–μηχανής.
Οι διαστάσεις του είναι 3,83 m σε μήκος, 1,80 σε πλάτος, 1,47 σε ύψος και με το μεταξόνιο στα 2,52 m -ιδανικά για μίνι χάτσμπακ για την πόλη.
Πίσω από τα φώτα του ιαπωνικού σόου, η Mazda στέλνει ένα σαφές μήνυμα: Δεν εγκαταλείπει την πολυενεργειακή στρατηγική της. Επενδύει δυναμικά στην υβριδική τεχνολογία, πιστεύοντας ότι ο δρόμος προς την βιώσιμη κινητικότητα δεν θα περάσει αποκλειστικά από την ηλεκτρική πρίζα.
Μια στάση που θυμίζει έντονα την Toyota -μερικά 100% ηλεκτρικά για τις βασικέ κατηγορίες, αλλά με τη μεγάλη πίστη στα υβριδικά. Και, όπως όλα δείχνουν, η Mazda σκοπεύει να μείνει συνεπής σε αυτή τη φιλοσοφία, όσο κι αν η υπόλοιπη βιομηχανία έχει ήδη μπει στην πρίζα.



