node/37940

Πρωτιά στην ΕΕ! Οδηγούμε στη ΛΕΑ, βρίζουμε, κολλάμε στον εμπρός και μιλάμε στο κινητό!

Οι Έλληνες είμαστε οι πιο αγενείς οδηγοί στην Ευρώπη, οδηγούμε στη ΛΕΑ, κρατάμε μικρή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, γινόμαστε έξαλλοι και βρίζουμε, αλλά -τουλάχιστον- δεν προσπερνάμε από τα δεξιά... Κάτι είναι και αυτό!

Η προσπέραση από τα δεξιά, η μικρή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, η άσκηση λεκτικής και όχι μόνο βίας έξω από το αυτοκίνητο, οι προπηλακισμοί και τα άσκοπα κορναρίσματα είναι μερικά μόνο στοιχεία που δείχνουν ότι δεν υπάρχει οδηγική παιδεία, ενώ οι οδηγοί έχουν ανάρμοστη συμπεριφορά όταν οδηγούν.

Παραπτώματα τέτοιου είδους συναντάμε σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, αλλά κάποιες από αυτές έχουν τα πρωτεία. 

Η Ελλάδα για παράδειγμα βρίσκεται στην πρώτη θέση με μέσο όρο 2,5% των οδηγών να επιδεικνύει αγενή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ την ακολουθεί η Ιταλία με 2,2%. Τα ποσοστά και των δύο χωρών είναι αυξημένα σε σχέση με το 2017 κατά 0,2%, γεγονός που προβληματίζει έντονα τους αρμοδίους. 

Τα στοιχεία της έρευνας που πραγματοποίησε η γαλλική εταιρεία IPSOS και αφορούσε δείγμα 12.418 ατόμων ηλικίας 15 ετών και άνω στις αρχές του 2019 σε όλες τις χώρες της Ευρωπαïκής Ένωσης, είναι άκρως αποκαλυπτικά καθώς δείχνουν την τάση των ανθρώπων όταν αυτοί κληθούν να οδηγήσουν.

Σύμφωνα με την έρευνα υποδειγματικοί στην οδήγηση αποδεικνύονται οι Σουηδοί, ενώ καλή συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης δείχνουν οι Σλοβάκοι. Προδιάθεση σε επιθετική, ανάρμοστη συμπεριφορά δείχνουν οι Ισπανοί (89%), ακολουθούν οι Ιταλοί (88%) και στο τρίτο σκαλί βρίσκεται η Ελλάδα (87%) μαζί με τη Γαλλία. 

Οργισμένος οδηγός

Το υβρεολόγιο κατά την διάρκεια της οδήγησης είναι όπως αποδεικνύεται ελληνικό φαινόμενο, καθώς η χώρα καταλαμβάνει την πρώτη θέση με τη διάθεση των οδηγών να βρίσκεται στο 71%, ενώ αρκετά πιο πίσω είναι η Γαλλία (69%) και ακολουθούν στην τρίτη θέση η Ιταλία και η Γερμανία με 65%. Η κόρνα κατά τη διάρκεια της οδήγησης έχει την τιμητική της στην Ισπανία, καθώς το 66% των οδηγών αναφέρει ότι θα την χρησιμοποιήσει, ενώ ακολουθεί πιο πίσω η Ελλάδα με το Βέλγιο με ποσοστό 63%.

Η προσπέραση από τα δεξιά είναι ένα φαινόμενο που δεν το συναντάμε συχνά στην Ελλάδα. Αντίθετα οι Ολλανδοί σε ποσοστό 49% πιθανόν να το κάνουν και ακολουθούν οι Άγγλοι (σε αυτή την περίπτωση η προσπέραση γίνεται από τα αριστερά) και το Βέλγιο με 42%. Η Ελλάδα βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις με 39%.

Την πρώτη θέση στην οδήγηση με μικρή απόσταση από τον προπορευόμενο την έχει η Ελλάδα με το 51% των οδηγών να έχει προδιάθεση να το κάνει, ενώ πολύ πιο πίσω βρίσκεται η Ιταλία με 37% και η Γερμανία με 36%. Τέλος, έξω από όχημα για να λύσουν τις διαφορές τους έχουν τάση να κατέβουν οι Πολωνοί σε ποσοστό 36%, ενώ τους ακολουθούν οι Ιταλοί με 27% και οι Έλληνες με 22%.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την έρευνα και την προδιάθεση των οδηγών, οι Γάλλοι είναι αυτοί που σε ποσοστό 91% ξεπερνούν το όριο ταχύτητας, ενώ δεν ανάβουν φλας κατά τη διάρκεια αλλαγής λωρίδας (61%), οι Έλληνες έχουν την συνήθεια να οδηγούν με μεσαία λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου με χαμηλή ταχύτητα (76%), στο Βέλγιο παρά την σήμανση δεν μειώνουν ταχύτητα (69%), ενώ στη χώρα μας το 27% οδηγάει στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ).

Το 60% των Ελλήνων και των Ιταλών οδηγών ομολογεί ότι έχει προδιάθεση να μιλήσει στο κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ οι Πολωνοί είναι περισσότερο του μηνύματος, καθώς το 30% έχει προδιάθεση να στέλνει μηνύματα από το κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

[Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ]

node/39305

Ποια είναι τα αυτοκίνητα με τους πιο ικανοποιημένους ιδιοκτήτες;

Έρευνα στη Μ.Βρετανία αποκαλύπτει το σκορ ικανοποίησης συμβατικών, ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων.

Κυριακή, 21 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Ποια είναι τα αυτοκίνητα με τους πιο ικανοποιημένους ιδιοκτήτες;

Μια νέα έρευνα του βρετανικού Which? αποκαλύπτει τα καινούρια και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν τους πιο ικανοποιημένους ιδιοκτήτες, 12 μήνες μετά από την αγορά τους.

Η ερώτηση που κλήθηκαν να απαντήσουν οι οδηγοί, είναι πόσο χαρούμενοι είναι με την ιδιοκτησία του οχήματός τους και πόσο πιθανό είναι να προτείνουν το ίδιο μοντέλο σε κάποιο φίλο. Όπως αναφέρει το Which?, τα αυτοκίνητα που προτείνουν οι συντάκτες αυτοκινήτου ως τα καλύτερα σε κάθε κατηγορία, είναι συχνά αυτά που έχουν και τους πιο ικανοποιημένους ιδιοκτήτες, χωρίς βέβαια αυτό να είναι κανόνας.

Στην κορυφή της λίστας με του πιο ικανοποιημένους ιδιοκτήτες βρέθηκε η Alfa Romeo Giulia, χάρη στη δυναμική οδική συμπεριφορά, τις επιδόσεις και την ελκυστική σχεδίαση, σύμφωνα με τα σχόλια όσων συμμετείχαν στην έρευνα.

Στο κομμάτι των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, η Tesla κυριαρχεί στις δύο πρώτες θέσεις με τα Model 3 και Model S, αφήνοντας στην τρίτη θέση την Volkswagen με το e-Golf. Όσο για τα υβριδικά, εκεί ξεχωρίζει η Toyota με το RAV4 hybrid και η Honda με το Jazz Hybrid που ικανοποίησαν τους ιδιοκτήτες τους κυρίως με την ευκολία χρήσης και την ήρεμη εμπειρία οδήγησης.

Το Lexus GS που πλέον έχει καταργηθεί από την αγορά, ήταν το μοντέλο που κυριάρχησε στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων με τους πιο ικανοποιημένους ιδιοκτήτες όσον αφορά τα καινούρια αλλά και τα μεταχειρισμένα. Στον αντίποδα, ένα πολυτελές μοντέλο που δεν τα πήγε και τόσο καλά ήταν το Range Rover Velar το οποίο δέχτηκε έντονη κριτική για τα ηλεκτρικά συστήματα, την ορατότητα πίσω και την αξιοπιστία. 

Τέλος, στην τελευταία θέση της ικανοποίησης βρέθηκε το μεταχειρισμένο Vauxhall/Opel Meriva (2003-2010) που πάσχει στους τομείς του εξοπλισμού τεχνολογίας, των επιδόσεων και της ορατότητας.

[Πηγή: Which?]

node/39175

Κρατική επιδότηση: Πόσο θα κοστίζει κάθε ηλεκτρικό της ελληνικής αγοράς;

Δείτε ποιες είναι οι διαθέσιμες επιλογές σε EV και πόσο κοστίζουν μετά την κρατική επιδότηση κατά 15% που ανακοινώθηκε σήμερα.

Παρασκευή, 05 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Κρατική επιδότηση: Πόσο θα κοστίζει κάθε ηλεκτρικό της ελληνικής αγοράς;

Το 2019, τα ηλεκτρικά μοντέλα αποτελούσαν κάτι λιγότερο από το 0,3% της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Όμως μετά τη σημερινή ανακοίνωση των κινήτρων για την απόκτηση EV από τον πρωθυπουργό, η διείσδυσή τους αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.

Η ίδια τάση άλλωστε παρατηρείται σε ολόκληρη την Ε.Ε.: Το πρώτο 3μηνο του 2020 οι πωλήσεις ηλεκτρικών αντιστοιχούσαν το 6,5% της αγοράς –από 2,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Εδώ στην Ελλάδα, το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα θέλει το 30% των νέων οχημάτων σε 10 χρόνια από σήμερα να είναι ηλεκτρικά.

Αλλά ας μείνουμε στο παρόν. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα (BEV), τα οποία ούτως ή άλλως απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης, σύντομα θα επιδοτούνται με 15% επί της λιανικής τιμής προ φόρων, με ανώτατο ποσό τις €5.500. Έτσι, συγκεντρώσαμε για εσάς όλα όσα διατίθενται στην ελληνική αγορά σήμερα, ενημερώνοντας αντίστοιχα την αρχική τιμή του καθενός.

Εκτός από την επιδότηση στην τιμή, υπενθυμίζουμε ότι το ελληνικό κράτος θα επιδοτεί με €500 την αγορά οικιακού φορτιστή (Wallbox), ενώ θα προσφέρει και επιπλέον έκπτωση €1.000 για την απόσυρση αυτοκινήτου παλαιάς τεχνολογίας.


Audi e-tron

Audi
Το ηλεκτρικό της Audi βασίζεται στην πλατφόρμα MLB Evo, όπως τα υπόλοιπα μεγάλα μοντέλα της φίρμας, κατάλληλα διαμορφωμένη για πλήρη εξηλεκτρισμό. Για να πετύχει τη μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση διαθέτει ακόμη και κάμερες στη θέση των πλαϊνών καθρεφτών (προαιρετικά). Διατίθεται σε εκδόσεις 50 quattro (313 PS) και 55 quattro (360 PS) και είναι ένα πραγματικό SUV, με στάνταρ αερανάρτηση που μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος στους 21 πόντους, στο πρόγραμμα Offroad.
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή του Audi e-tron, εδώ.
Αυτονομία 333-375 km
Τιμή με επιδότηση από €62.109


BMW i3

BMW
Είναι τόσο προχωρημένο σχεδιαστικά που μοιάζει να παρουσιάστηκε... χτες, όμως το μικρό χάτσμπακ της BMW που λάνσαρε τη σειρά μοντέλων «i», μετρά ήδη έξι χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά. Και σήμερα διανύει την καλύτερη περίοδό του, αφού η μπαταρία του έχει πλέον χωρητικότητα 42,2 kWh (120 Αh) και χαρίζει αυτονομία έως 310 km (WLTP). Διατίθεται και σε σπορ έκδοση i3s, με 184 αντί για 170 PS.
Δείτε το video από τη δοκιμή της πρώτης εκδοχής του BMW i3, με μικρότερη μπαταρία, εδώ.
Αυτονομία 285-310 km
Τιμή με επιδότηση από €35.105


Jaguar I-Pace

Jaguar
Σχεδιασμένη εξαρχής για να φιλοξενήσει αποκλειστικά ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, η I-Pace δεν υπακούει στους περιορισμούς ενός συμβατικού, θερμικού μοντέλου. Έχει πολύ μικρό εμπρός καπό και τους ελάχιστους δυνατούς προβόλους, αφήνοντας πολύ χώρο για επιβάτες και αποσκευές (650 lt). Οι δύο ηλεκτροκινητήρες (ένας εμπρός και ένας πίσω) αποδίδουν συνολικά 400 PS και στέλνουν το SUV των 2,2 τόνων από στάση ως τα 100 km/h σε... 4,7".
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή της Jaguar I-Pace, εδώ.
Αυτονομία 470 km
Τιμή με επιδότηση από €80.631


Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz
Χρησιμοποιώντας τη συμβατική GLC ως βάση η Mercedes-Benz έφτιαξε ένα κορυφαίο ηλεκτρικό SUV, το οποίο παρότι δεν διαφέρει σημαντικά σε εμφάνιση, έχει αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,27 (από 0,32). Η EQC προσφέρει την άνεση, την πολυτέλεια και την ασφάλεια που χαρακτηρίζει κάθε μοντέλο με σήμα το αστέρι, ενώ το infotainment MBUX έχει εμπλουτισμένο λεξιλόγιο σχετικό με την ηλεκτροκίνηση, για να βρίσκει ανά πάσα στιγμή το κατάλληλο σημείο φόρτισης.
Διαβάστε τις εντυπώσεις μας από την οδήγηση της Mercedes-Benz EQC, εδώ.
Αυτονομία 417 km
Τιμή με επιδότηση από €73.880


MINI Cooper SE

MINI

Η ΜΙΝΙ επιχειρεί να λανσάρει το ηλεκτρικό μοντέλο της ως μια πρόταση που έχει εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά προσφέρει και τις συγκινήσεις που περιμένει κάποιος από ένα κορυφαίο μοντέλο της. Γι’ αυτό δεν το ονόμασε ούτε One E, ούτε Cooper E, αλλά Cooper SE, και το εφοδίασε με ένα μοτέρ που αποδίδει 184 ίππους –ελάχιστα λιγότερους από τους 190 του συμβατικού Cooper S.
Αυτονομία 235-270 km
Τιμή με επιδότηση από €28.815


Nissan LEAF

Nissan
Μετά το 1ο LEAF, που ήταν το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό σε πολλές αγορές του πλανήτη επί χρόνια, η Nissan λάνσαρε το 2018 τη συνολικά καλύτερη, 2η γενιά του. Ένα πρακτικό, οικογενειακό ηλεκτρικό χάτσμπακ με τεράστιο χώρο αποσκευών (394 lt) και μοτέρ 150 ίππων, ικανό να καλύψει κάθε ανάγκη. Ένα χαρακτηριστικό του είναι το e-pedal, που φροντίζει για τη μέγιστη ανάκτηση ενέργειας και –με λίγη εξοικείωση– σου επιτρέπει να μη χρησιμοποιείς σχεδόν ποτέ το πεντάλ του φρένου.
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή του Nissan LEAF, εδώ.
Αυτονομία 270 km
Τιμή με επιδότηση από €28.891


Opel Corsa-e

Opel
Για πολλούς, το λανσάρισμα του Corsa-e είναι το σημαντικότερο βήμα στην ιστορία του μοντέλου. Ένα απόλυτα επίκαιρο ηλεκτρικό με μπαταρίες χωρητικότητας 50 kWh, που φορτίζουν πλήρως σε 7,5 ώρες με το ειδικό Wallbox και του χαρίζουν αυτονομία έως 337 km. Και μπορεί να ζυγίζουν κάμποσο, όμως η τοποθέτησή τους στο πάτωμα έχει ως αποτέλεσμα το κέντρο βάρους του να βρίσκεται 10% χαμηλότερα απ’ ότι στα συμβατικά Corsa.
Διαβάστε τις εντυπώσεις μας από την οδήγηση του Opel Corsa-e, εδώ.
Αυτονομία 337 km
Τιμή με επιδότηση από €27.183


Peugeot e-208

Peugeot
Η Peugeot παρουσίασε το ηλεκτρικό 208 ταυτόχρονα με το αρχικό λανσάρισμα του μοντέλου, και φρόντισε να μη διαφέρει πολύ σε εμφάνιση από τις συμβατικές εκδόσεις. Επίσης φρόντισε να είναι δυνατότερο από όλες εκείνες, με 136 PS, παίρνοντας θέση στην κορυφή της γκάμας. Αντίθετα με άλλα EV που προσφέρονται σε περιορισμένη γκάμα εκδόσεων, το e-208 διατίθεται σε πέντε εκδόσεις εξοπλισμού: Active, Active Plus, Allure, GT Line και GT. Η μπαταρία του καλύπτεται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 km, για το 70% της χωρητικότητάς της.
Αυτονομία 340 km
Τιμή με επιδότηση από €25.415


Porsche Taycan

Porsche
Η σχεδόν 5μετρη λιμουζίνα της Porsche είναι το ισχυρότερο ηλεκτρικό της αγοράς, αφού στην έκδοση Turbo S αποδίδει… 761 PS (!), ενώ και τους 530 ίππους της βασικής 4S, λίγους δεν τους λες. Παρά το βάρος που ξεπερνά τους 2,2 τόνους, η Taycan καταφέρνει να προσφέρει μια δυναμική οδηγική εμπειρία, αντάξια του ονόματος της μάρκας. Και παράλληλα προσφέρει αρκετή ηλεκτρική αυτονομία, έτσι ώστε ο ιδιοκτήτης της να μη νιώσει ποτέ ότι περιορίζεται.
Αυτονομία 407-463 km
Τιμή με επιδότηση από €104.160


Škoda CITIGOe iV

Skoda
Το πρώτο ηλεκτρικό Škoda έκανε το ντεμπούτο του το 2019. Η νέα μάσκα το διαφοροποιεί εξωτερικά από το συμβατικό –το οποίο δεν διατίθεται πλέον– ενώ εσωτερικά ξεχωρίζει χάρη στο υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού. Ο χώρος αποσκευών δεν έχει επηρεαστεί από την τοποθέτηση των μπαταριών, και παραμένει 250 lt! Με τη χρήση Wallbox 7,2 kW, η μπαταρία φτάνει στο 80% της χωρητικότητάς της μετά από τέσσερις ώρες, οπότε αποτελεί μια πολύ ρεαλιστική πρόταση.
Αυτονομία 260 km
Τιμή με επιδότηση από €18.955


Smart fortwo EQ & forfour EQ

Smart
Προορισμένο κατά βάση για αστικές μετακινήσεις, το Smart είναι και το πλέον κατάλληλο αυτοκίνητο για να διατεθεί ως ηλεκτρικό. Για την ακρίβεια, οι βενζινοκίνητες εκδόσεις του καταργήθηκαν., οπότε πλέον είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό. Εναρμονιζόμενο με την ονοματολογία της μητρικής Mercedes-Benz, βαφτίστηκε EQ. Προσφέρεται ως coupe, αλλά και ως cabrio και ως τετραθέσιο forfour. Με μοτέρ 82 PS, ο οδηγός δύσκολα θα ζητήσει καλύτερες επιδόσεις, ίσως ζητήσει όμως μεγαλύτερη αυτονομία, όταν χρειαστεί να κινηθεί εκτός πόλης.
Αυτονομία 133 km
Τιμή με επιδότηση από €20.179


Volkswagen e-up!

VW e-up
Το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της Volkswagen απέκτησε νωρίς-νωρίς ηλεκτρική έκδοση. Πλέον το e-up! έχει μεγαλύτερη μπαταρία (32,3 kWh) που του χαρίζει πραγματική αυτονομία πολύ πάνω από 200 km. Ο δυσκολότερος ανταγωνιστής του είναι το... eco-up!, το οποίο χάρη στη χρήση φυσικού αερίου (CNG) είναι μια από τις οικονομικότερες λύσεις για μετακίνηση στην πόλη. Με τα νέα μέτρα, το e-up! ίσως αποτελέσει μια ρεαλιστική εναλλακτική πρόταση για πολλούς, με το επιπλέον ατού των κορυφαίων επιδόσεων που εξασφαλίζει το μοτέρ των 83 PS και 210 Nm.
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή της πρώτης εκδοχής του VW e-up!, με μικρότερη μπαταρία, εδώ.
Αυτονομία 258 km
Τιμή με επιδότηση από €19.805


Volkswagen e-Golf

VW e-Golf
Το μοντέλο με το οποίο η Volkswagen θα διεκδικήσει το μερίδιο που της αναλογεί στα ηλεκτρικά οικογενειακά χάτσμπακ είναι τοπ νέο ID.3. Μέχρι να λανσαριστεί όμως στην αγορά, η εταιρία εξακολουθεί να διαθέτει την ηλεκτρική έκδοση του απερχόμενου Golf. Το e-Golf περνάει σχεδόν απαρατήρητο, αφού δεν διαφέρει σημαντικά σε σχέση με τα συμβατικά, ενώ δεν υστερεί σε πρακτικότητα, με την εξαίρεση του χώρου αποσκευών που περιορίζεται από τα 380 στα 341 lt.
Διαβάστε την πλήρη δοκιμή του Volkswagen e-Golf, εδώ.
Αυτονομία 232 km
Τιμή με επιδότηση από €29.070