
Porsche 911 S 1968: Σπάνιο πρωτότυπο με διάσημους ιδιοκτήτες σε δημοπρασία
Ένα μοναδικό πρωτότυπο βασισμένο στην Porsche 911 S του 1968, εξοπλισμένο με τεχνολογικές εξελίξεις που πέρασαν στη μαζική παραγωγή από το 1969 και έπειτα, πρόκειται να βγει σε δημοπρασία στο Βέλγιο στις 11 Οκτωβρίου 2025.


Η ιστορία ξεκινά το 1964, όταν το Zuffenhausen παρουσίασε την 901, η οποία σύντομα μετονομάστηκε σε Porsche 911, καθώς οι τριψήφιοι αριθμοί με μηδέν στη μέση ήταν κατοχυρωμένοι από την Peugeot.
Το 1966 έκανε την εμφάνισή της η 911 S, με σαφώς βελτιωμένες επιδόσεις. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1969, η Porsche προχώρησε σε μια σημαντική ανανέωση: Mακρύτερο μεταξόνιο, νέα συστήματα, μεταξύ των οποίων και μηχανικός ψεκασμός. Οι βελτιώσεις αυτές δοκιμάστηκαν σε ένα ειδικό πρωτότυπο, εγκεκριμένο για να κυκλοφορεί στον δρόμο. Αυτό το κουπέ, με το παράξενο αλλά συναρπαστικό παρελθόν, βγαίνει τώρα στο σφυρί.
H σπάνια αυτή Porsche 911 S είναι σήμερα ταξινομημένη στο Λουξεμβούργο και θα παρουσιαστεί στη δημοπρασία Autoworld στις Βρυξέλλες, στις 11 Οκτωβρίου
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο φέρει αριθμό πλαισίου #320013 και πρωτοκυκλοφόρησε στις 31 Μαΐου 1968 επ' ονόματι της ίδιας της Porsche. Ήδη τότε διέθετε το «μακρύ» μεταξόνιο που θα υιοθετούσαν τα μοντέλα παραγωγής από το 1969 και μετά. Κάτω από το καπό, ο δίλιτρος κινητήρας δεν αναπνέει μέσα από τα τρία τυπικά καρμπιρατέρ Weber 40 IDS, αλλά μέσω μηχανικού ψεκασμού της Bosch.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί η Porsche 911 ονομάζεται 911; [video]
Μοτέρ σχεδιασμένο από τον Hans Mezger, τον διάσημο μηχανικό που υπέγραψε μερικούς από τους πιο εμβληματικούς κινητήρες της εταιρείας. Εδώ να σημειώσουμε ότι το δίλιτρο μοτέρ αρχικά τροφοδοτείτο από τρία διπλά καρμπιρατέρ Solex 40 PI που στη συνέχεια άλλαξαν ('66) σε Weber 40 IDA 3C για αντοχή και ευκολία στη ρύθμιση και στην 911 S του 1966 φορέθηκαν τα Weber 40 IDS (εξέλιξη των IDA), πριν τοποθετηθεί ο EFi.

Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι ο πρώτος οδηγός της 911 S δεν ήταν άλλος από τον Ferdinand Piëch, μέλος της οικογένειας Porsche και τότε διευθυντής του τμήματος εξέλιξης και δοκιμών. Που αργότερα θα ανερχόταν στην κορυφή του Ομίλου Volkswagen.
Το 1969, η Porsche πούλησε το αυτοκίνητο στον Mezger, ο οποίος το χρησιμοποιούσε καθημερινά μέχρι το 1972. Ο θρύλος λέει πως με αυτό πήγε το 1970 στο Le Mans, για να παρακολουθήσει τον αγώνα των 24 Ωρών όπου η Porsche 917 -την οποία είχαν σχεδιάσει εκείνος και ο Piëch- κατέκτησε την πρώτη από τις συνολικά δεκαεννέα νίκες της μάρκας στη κλασική αναμέτρηση της Sarthe.

Η ξεχωριστή φύση του αυτοκινήτου αποκαλύφθηκε πολλά χρόνια αργότερα, όταν ένας ιδιοκτήτης αποφάσισε να το ανακατασκευάσει και ανακάλυψε ότι αρκετά εξαρτήματα από 911 S του 1968 δεν ταίριαζαν σε αυτό.
Σύμφωνα με τον οίκο δημοπρασιών Aguttes, που έχει αναλάβει την πώληση, η 911 βρίσκεται σήμερα σε εξαιρετική κατάσταση και συνοδεύεται από πλήρη φάκελο με έγγραφα που πιστοποιούν το ιστορικό της. Το οδόμετρο δείχνει 18.042 χιλιόμετρα, αν και διαθέτει μόνο πέντε ψηφία. Στην πορτάκι του ρεζερβουάρ μάλιστα, υπάρχει η υπογραφή του Mezger.
Το αυτοκίνητο είναι σήμερα ταξινομημένο στο Λουξεμβούργο και θα παρουσιαστεί στη δημοπρασία της Autoworld στις Βρυξέλλες, στις 11 Οκτωβρίου 2025.
Η σπανιότητα και η ιστορία του ανεβάζουν την εκτίμησή του στις 400.000 με 600.000 ευρώ -ίσως και παραπάνω, αν οι συλλέκτες αφεθούν στη γοητεία του.