Opel Grandland X: Και δεύτερη επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση

Το Grandland X, το C-SUV της Opel, υιοθετεί την απλοποιημένη έκδοση του επαναφορτιζόμενου υβριδικού συστήματος του Groupe PSA, με δύο κινητήριους τροχούς και συνδυασμένη ισχύ 225 άλογα.

Ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό που μπορεί να επισκιάσει το άλλο. Το Grandland X είναι διαθέσιμο για παραγγελία εδώ και μερικούς μήνες στην έκδοση Hybrid4, με 300 PS και τετρακίνηση. Μη βιαστείτε να τρέξετε στο διαμορφωτή της ελληνικής αντιπροσωπείας, καθώς δεν εισάγεται (προσώρας;) στην Ελλάδα. Ίσως όμως τώρα, θα δούμε στον ελληνικό τιμοκατάλογο τη νέα, απλοποιημένη παραλλαγή που θα έρθει σαφώς φθηνότερα από το Hybrid4 –αν βέβαια είναι αυτός ο λόγος της μη εισαγωγής και όχι από στρατηγική εμπορική επιλογή του νέου αντιπροσώπου.  

Το νέο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Grandland X ονομάζεται απλώς «Hybrid» και συνδυάζει τη βενζινοκίνητη 1.600άρα μονάδα τούρμπο του ομίλου με 180 PS και ένα ηλεκτρομοτέρ 81 kW ή 110 PS. To τελευταίο συνδέεται με ένα εξηλεκτρισμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με οκτώ σχέσεις. Αθροιστικά, η ισχύς των δύο μοτέρ είναι 224 άλογα, ενώ η αντίστοιχη ροπή 360 Nm. Και καθώς ο πίσω ηλεκτροκινητήρας έχει καταργηθεί, έχουμε να κάνουμε με ένα προσθιοκίνητο μοντέλο. Όσον αφορά τις επιδόσεις, η μέγιστη ταχύτητα είναι 225 km/h και χρειάζεται 8,9 δευτερόλεπτα για να φτάσει από στάση στα 100 km/h.

Opel Grandland X Hybrid

Το Grandland X Hybrid διαθέτει μπαταρία ιόντων λιθίου με ενεργειακή πυκνότητα 13,2 kWh, με την οποία μπορεί να διανύσει αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι 57 km, σύμφωνα με τον κύκλο μέτρησης WLTP. Στάνταρ υπάρχει ενσωματωμένος φορτιστής ισχύος 3,7 kW, ενώ η πρίζα βρίσκεται στην άλλη πλευρά από αυτή της τάπας του ρεζερβουάρ. Ακόμα ένας φορτιστής ισχύος 7,4 kW διατίθεται προαιρετικά. Με αυτόν τον τελευταίο και ένα καλώδιο Mode 3, η φόρτιση διαρκεί κάτι λιγότερο από δύο ώρες.

Κατά τα λοιπά τα τυποποιημένα στοιχεία αποδοτικότητας είναι κατανάλωση 1,4-1,54 lt/100 km, 31-34 g/km CO2 κατά WLTP ή 1,5-1,7 lt/100 km, 35-37 g/km CO2 κατά NEDC.

Opel Grandland X Hybrid

Όπως είπαμε, η ελληνική αντιπροσωπεία δεν έχει ανακοινώσει αν θα εισάγει αυτή τη νέα έκδοση, οπότε προφανώς δεν έχουμε τιμή. Ούτε θα μπορούσαμε να πάρουμε μια τάξη μεγέθους από τα άλλα μοντέλα του Groupe PSA που χρησιμοποιούν το ίδιο πακέτο κίνησης, καθώς ούτε τα υβριδικά Citroën C5 Aircross και Peugeot 3008 εισάγονται προς το παρόν στην Ελλάδα. Μπορούμε βέβαια να αναφέρουμε την τιμή τους στη Γαλλία, αν αυτό αποτελεί ένα στοιχειώδη συγκριτικό κώδικα, όπου το C5 Aircross ξεκινά από τα 40 χιλιάρικα, το 3008 από τα 44, ενώ το νέο Grandland X Hybrid λίγο κάτω από τις 42 χιλιάδες ευρώ -€38.512 στη Γερμανία περιλαμβανομένου του μάξιμουμ οικολογικού μπόνους.