NSU Prinz 1000 1963-1972
node/38736

NSU Prinz 1000 1963-1972: Μικρό, αλλά θαυματουργό

Με πρωτότυπη σιλουέτα και μοντέρνο όσο και νευρικό μοτεράκι, το NSU Prinz 1000 ήταν ένα από τα καλύτερα μικρά οικογενειακά του καιρού του.

Θρυλική για τις επιδόσεις και τα ρεκόρ ταχύτητας στις μοτοσικλέτες, αλλά και η πρώτη κατασκευάστρια εταιρεία μοτοσικλετών στον κόσμο, η γερμανική NSU ένιωσε τον ούριο άνεμο να γυρίζει όρτσα το 1955. Οι ξέπνοες πωλήσεις και ο ανταγωνισμός των γιαπωνέζικων βιομηχανιών έκαναν μέρα με τη μέρα το περιβάλλον όλο και πιο μειονεκτικό για τη γερμανική εταιρεία. 

Προβλέποντας ένα δύσκολο μέλλον, η φίρμα του Neckarsulm αποφάσισε να επιστρέψει στο αυτοκίνητο ύστερα από μια σχεδόν 30ετή έκλειψη. Το 1957, λοιπόν, το πρώτο μεταπολεμικό NSU εμφανίστηκε κάνοντας πρεμιέρα στην ΙΑΑ, στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης. Βαφτισμένο «Prinz», δηλαδή Πρίγκιπας, αυτό το μικρό αυτοκινητάκι, είχε χωμένο κάτω από το πίσω καπό του ένα δικύλινδρο μοτέρ των 500 cc, ήταν φθηνό και φτιαγμένο με την προσήκουσα γερμανική σοβαρότητα,. Ως εκ τούτου, κατήγαγε αξιοζήλευτη επιτυχία με σχεδόν 100 χιλιάδες κομμάτια να πωλούνται στα επόμενα τέσσερα χρόνια.

NSU Prinz 1000 1963-1972
Η κόμπακτ γραμμή του, αλλά με αισθητική ρευστότητα, ήταν στολισμένη με σημαντική γυάλινη επιφάνεια που έδινε άπλετη ορατότητα χωρίς νεκρές γωνίες.


Ψεύτικη σεμνότητα
Το 1961, η NSU συνέχισε την αυτοκινητική σταυροφορία της με το Prinz 4, πάντα με δικύλινδρο κινητήρα στο πίσω μέρος, αλλά ντυμένο πλέον με μια πιο μοντέρνα καροσερί. Προφανώς και η γωνιώδης σιλουέτα του μικρού NSU ήταν επηρεασμένη από τη Chevrolet Corvair. Παρότι το Prinz σαγήνευσε ουκ ολίγους καταναλωτές -600.000 αυτοκίνητα σε δέκα χρόνια- δεν απέπνεε ούτε ήταν στην ουσία του κάτι παραπάνω από ένα «αυτοκινητάκι», παραμένοντας ανεπαρκές στους τομείς των χώρων και των επιδόσεων. 

Ευχόμενη να εγγράψει ένα «πραγματικό» αυτοκίνητο στους καταλόγους της, η NSU μάκρυνε το μεταξόνιο του Prinz και σχεδίασε και κατασκεύασε ένα ολοκαίνουργιο 4κύλινδρο μοτέρ.

NSU Prinz 1000 1963-1972

Ιδιαίτερα κόμπακτ, ο κινητήρας αυτός, τοποθετημένος εγκάρσια στο πίσω μέρος και με το σασμάν ενσωματωμένο εσωτερικά, κατέθεσε αμέσως διαπιστευτήρια υποδειγματικής ζωντάνιας και αξιοπιστίας.

NSU Prinz 1000 1963-1972
Εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, ομόκεντρα ελατήρια αμορτισέρ και αντιστρεπτική, και πίσω λοξά ψαλίδια με ξεχωριστά ελατήρια και αμορτισέρ. Μην σας μπερδεύει η φωτογραφία που φαίνεται σαν να φορά υστερούντα βραχίονα. Αποτελεί το ένα άκρο του ψαλιδιού, ενώ το άλλο είναι «κρυμμένο» πίσω από το αμορτισέρ, με κατεύθυνση προς το κέντρο του αυτοκινήτου. 


Με δυνατές επιδόσεις και τελική που ανέβαινε πάνω από τα 130 km/h, το μικρό πισωμήχανο πισωκίνητο NSU, προκαλούσε ομόφωνα θετικά σχόλια για τις οδικές αρετές, το ακριβές τιμόνι, τη γλυκύτητα του σασμάν και τα αποτελεσματικά φρένα του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Drive Legends: NSU TΤS 1967-1971

Θύμα του Wankel
Με φροντισμένο εσωτερικό και προσεγμένη παρουσίαση στην καμπίνα, αλλά και επίπεδο εξοπλισμού σπάνια απαντώμενο στην κατηγορία και στην εποχή, το «Prinz 1000» που θα λεγόταν NSU 1000 από το ’67 και ύστερα, θα κατέγραφε σημαντική επιτυχία στην εθνική αγορά του, παρόλο που πάντα βρισκόταν υπό το σκιά του Σκαραβαίου. Αλλά και στην Ελλάδα τα πήγε καλά παρά την τσιμπημένη τιμή του (88.000 δρχ.) και τον ισχυρό ανταγωνισμό από τα Simca 1000, Citroën Ami 6, αλλά και το FIAT 850. 

NSU Prinz 1000 1963-1972
Το ταμπλό ήταν φτιαγμένο αλά γερμανικά: Ποιοτικά υλικά, όλα τα απαραίτητα χωρίς εξάρσεις και λιτή παρουσίαση και ατμόσφαιρα. 


H NSU στη συνέχεια έδωσε όλη την ενέργεια και διέθεσε την πλειονότητα των πόρων της στα μοντέλα με περιστροφικό μοτέρ. Έτσι δεν προχώρησε παρά σε ελάχιστες και ήσσονος σημασίας βελτιώσεις στο μικρό οικογενειακό μοντέλο της, πριν ολοκληρωθεί η παραγωγή του το 1972. Εξαφάνιση που προηγήθηκε από εκείνη της ίδιας της φίρμας του Neckarsulm που εξαγοράστηκε το 1969 από το γκρουπ των Volkswagen-Audi. O φυσικός διάδοχος του μικρού NSU, αλλά με τα σήματα μιας άλλης εταιρείας θα προέκυπτε το 1975 με το Audi 50.  

NSU Prinz 1000 1963-1972

To NSU 1000 με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 996 cc
Ισχύς 43 PS/5.500 rpm
Ροπή 71,5 Nm/2.000 rpm
Διαστάσεις 3,79 x 1,49 x 1,36 m
Μεταξόνιο 2,25 m
Φρένα Εμπρός/πίσω ταμπούρα 200/180 mm (έξτρα δισκόφρενα εμπρός 227 mm) 
Πορτμπαγκάζ 350 lt
Βάρος 620 kg
Επιτάχυνση 0-100 km/h 18,7”
Τελικά ταχύτητα 135 km/h
Παραγωγή 207.628 αυτοκίνητα (1963-1972)
Τιμή στην Ελλάδα 88.000 δρχ. (1967)
Τιμή σήμερα €11.500 (μέση τιμή για αυτοκίνητο σε καλή κατάσταση)

NSU Prinz 1000 1963-1972
Ζωντανό και με καλές επιδόσεις, το NSU Prinz 1000 αποδεικνυόταν σίγουρο και ευχάριστο στον δρόμο χάρη στην αποτελεσματικότητα των αναρτήσεών του.
node/39404

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Εξωτερικά μοιάζει με την πρώτη AC Cobra του 1962 όμως κάτω από το αμάξωμα κρύβεται ένα ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Σάββατο, 04 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτή η AC Cobra κρύβει ένα μυστικό

Η βρετανική φίρμα AC, γνωστή για την Cobra που έκανε την εμφάνισή της το 1962, παρουσίασε μια νέα έκδοση του κλασικού πισωκίνητου ρόουντστερ με ηλεκτρικό σύστημα κίνησης!

Η πρώτη Cobra μηδενικών ρύπων θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 58 μονάδων με αφορμή τα 58 χρόνια που έχουν περάσει από την πρώτη παρουσίαση του μοντέλου.

Το αμάξωμα από σύνθετα υλικά θα βασίζεται σε πλαίσιο τύπου σκάλας στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές για να δεχθεί την μπαταρία 54 kWh που χαρίζει 241 km αυτονομίας. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 230 kW (313 PS) και 500 Nm επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7". Επιπλέον, έχουν αναβαθμιστεί τα φρένα, το τιμόνι και η ανάρτηση, για καλύτερο κράτημα δεδομένου του αυξημένου βάρους της κατασκευής που παρά τις εκτενέστατες μετατροπές έχει κρατηθεί κάτω από τα 1.250 kg.

Η ηλεκτρική AC Cobra θα είναι διαθέσιμη σε 4 εξωτερικές αποχρώσεις - μπλε, μαύρο, λευκό και πράσινο, με τιμή που θα ξεκινά από τις £138.000 (€153.205).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Shelby AC Cobra 1963-1966

Εκτός από το εξηλεκτρισμένο μοντέλο, παρουσια΄στηκε και η βενζινοκίνητη AC Cobra 140 Charter Edition. Αυτή φορά τετρακύλινδρο μοτέρ 2,3 λίτρων με 350 PS και 440 Nm που προέρχεται από την Ford Mustang. Χάρη στο χαμηλό βάρος 1.100 kg, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε περίπου 6". Η βενζινοκίνητη έκδοση είναι πιο οικονομική από την ηλεκτρική, με τιμή που ξεκινά από τις £85.000 (€94.365).

[Πηγή: AC Cars]

node/39344

Αυτό το Mini έχει κινητήρα VTEC! [video]

Το Austin Mini με καρδιά από Honda δημοπρατήθηκε έναντι $26.000 στις ΗΠΑ.

Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Αυτό το Mini έχει κινητήρα VTEC! [video]

Ένα πολύ ιδιαίτερο Austin Mini δημοπρατήθηκε χθες μέσω της σελίδας Bring A Trailer - και λέμε ιδιαίτερο καθώς φορά κινητήρα VTEC της Honda!

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας VTEC 1,6 λίτρων κατάφερε να στριμωχτεί κάτω από το καπό του κλασικού Mini και στέλνει τη δύναμη στον εμπρός άξονα μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων. Επιπλέον έχει πεταλούδα Skunk2 Pro Series, νέα εξάτμιση και ψυγείο από αλουμίνιο.

Mini

Το ίδιο αυτοκίνητο είχε κάνει την εμφάνισή του σε αντίστοιχη αγγελία πέρυσι τον Ιούνιο. Έκτοτε, έχει δεχθεί μια σειρά από επεμβάσεις που έχουν βελτιώσει την εμφάνιση και τη λειτουργικότητά του - όπως η μετακίνηση του ντεπόζιτου στο πορτ παγκάζ και η προσθήκη πίσω θέσεων στην καμπίνα.

Το αμάξωμα είναι βαμμένο σε γαλάζια απόχρωση σε συνδυασμό με λευκή οροφή, πλαστικές προεκτάσεις των φτερών και αρκετό χρώμιο στους προφυλακτήρες, τη γρίλια και τα φώτα τα οποία έχουν αντικατασταθεί με πιο σύγχρονα τεχνολογίας HID. Οι παραδοσιακές ζάντες 13" Minilite φορούν ελαστικά Yokohama A539 175/50 και κρύβουν πίσω τους δίσκους (εμπρός) και ταμπούρα (πίσω).

Mini

Στο εσωτερικό βρίσκουμε σπορ τριάκτινο τιμόνι της Momo, ταχύμετρο που φτάνει έως και τις 10.000 rpm, ψηφιακή οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, μαύρες επενδύσεις, ρολ κέιτζ και τρεις θέσεις για επιβάτες.

Ο οδηγός κάθεται σε bucket κάθισμα της Recaro ενώ το κάθισμα του συνοδηγού έχει αφαιρεθεί. Η κεντρική κονσόλα είναι και αυτή ειδική κατασκευή για το αυτοκίνητο και φιλοξενεί τον διακόπτη εκκίνησης του κινητήρα, διακόπτη απενεργοποίησης της μπαταρίας και μια ποτηροθήκη.

Το βελτιωμένο Mini με καρδιά από Honda δημοπρατήθηκε έναντι $26.000, ενώ την ίδια εποχή πέρυσι είχε αλλάξει χέρια έναντι $26.500.

[Πηγή: Bring A Trailer]