Main menu

Σπύρος Θεοδωρόπουλος
Σάββατο, 19 Οκτωβρίου 2013 - 2:49πμ

NSU Ro 80 1967-1977 [video]

Το περιστροφικό μοτέρ Wankel, που σημάδεψε τη δεκαετία του ’60, κατέληξε σε κύκνειο άσμα της NSU όταν χρησιμοποίησε αυτή την τεχνολογία με δύο ρότορες στο Ro 80.

Ο δόκτωρ Felix Wankel μπήκε στο libro d’ oro των Γερμανών μηχανικών, δίπλα στους Gottlieb Daimler και Karl Benz ή στον Rudolf Diesel.

Ο Wankel βάλθηκε από το 1924 να σχεδιάζει ένα μοτέρ με περιστροφικό πιστόνι. Και έβαλε σκοπό της ζωής του να το κάνει λειτουργεί. Το 1951, ένα σύμφωνο με τον κατασκευαστή NeckarSULm (NSU) του έδωσε τη δυνατότητα και τα μέσα να εξελίξει την έρευνά του αυτή.

Έξι χρόνια αργότερα, έφτανε επιτέλους στην πολυπόθητη στιγμή. Στα χαρτιά, το μοτέρ αυτό με ένα μόνο έμβολο έκανε ένα κύκλο τεσσάρων χρόνων με περιστροφή αντί του κλασικού θαλάμου καύσης. Τα πλεονεκτήματα; Υψηλός ρυθμός περιστροφής, απουσία κραδασμών και μικρή αδράνεια. Στον αντίποδα αποδεικνυόταν εύθραυστο και λαίμαργο. Αλλά η NSU και ο Wankel ήταν πεπεισμένοι για την αξία του.

Το πρώτο μοντέλο –ένα όμορφο, μικρό σπάιντερ- κυκλοφόρησε το 1963. Η καλή λειτουργία του, μέσα στην αισιόδοξη ατμόσφαιρα του ’60, έδειχνε πως ο κινητήρας αυτός ήταν ο κινητήρας του μέλλοντος. Έτσι, ο Wankel πούλησε την πατέντα στις Chevrolet, Mercedes, Mazda και Citroën.

Όμως, μόνο οι δύο τελευταίες αποτόλμησαν να μπουν σε αυτή τη βιομηχανική περιπέτεια. Οι άλλες δύο, αποκαρδιωμένες από την αναξιοπιστία του Wankel, εγκατέλειψαν πολύ γρήγορα την προσπάθεια.

Πρωτοπόρος στον τομέα, η NSU αποφάσισε πως μια μικρή εταιρεία με λίγη τόλμη και φιλοδοξία μπορεί να βάλει τα γυαλιά στους «μεγάλους».

Το πρότζεκτ Ro 80 -Ro για το rotary (περιστροφικό) και 80 για το συμβολισμό του μέλλοντος (δεκαετία ’80)- έγινε σημαία από το 1964. Η NSU έκανε χρήση των πιο εξεζητημένων τεχνικών λύσεων της εποχής: Μπροστινή κίνηση, ανάρτηση με ανεξάρτητους τροχούς, υδραυλικό τιμόνι, τέσσερα δισκόφρενα και ένα αμάξωμα πέρα για πέρα αυθεντικό.

Σε μια εποχή που οι τετράγωνες φόρμες ήταν η συνταγή, το Ro 80 ήταν το πρώτο που υιοθέτησε νεωτερική σιλουέτα, με επικλινές καπό και παρμπρίζ, ψηλό πορτμπαγκάζ και τεράστιες γυάλινες επιφάνειες. Στο εσωτερικό συναντούσες μια παραδοσιακά γερμανική καμπίνα: Άνετη, καλά εξοπλισμένη, ποιοτική, αλλά και βαρετά σοβαρή.

Με το Rο 80 να είναι αθόρυβο, άνετο και με σπουδαίο κράτημα, η NSU δεν ήταν μακριά από το να φωτογραφίσει το μέλλον του αυτοκινήτου. Το Rο 80 όμως ήταν ακριβό, έκαιγε πολύ (19 lt/100 km!), ήταν ευαίσθητο και με αναξιόπιστο μοτέρ. Έτσι ποτέ δεν γνώρισε την επιτυχία που προοιωνιζόταν η αυθεντικότητά του.

Το Ro 80 με μια ματιά
Κινητήρας με δύο ρότορες
Κυβισμός δύο θάλαμοι 497,5 cc
Ισχύς 115 PS
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Παραγωγή 37.200 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €25.000 (Condition Concours)

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία