node/37600

Nissan: Τέλος το ντίζελ στο επόμενο Qashqai;

Η κατάργηση του ντίζελ στα μοντέλα της κατηγορίας C, όπως το Renault Mégane ή το Kadjar, φαίνεται προς το παρόν αδύνατη. Ωστόσο, οι πρόσφατες πληροφορίες δείχνουν ότι η Συμμαχία σκέφτεται να σταματήσει το ντίζελ σε αυτήν την κατηγορία.

Για τη Nissan, η ανανέωση των Qasqhai και X-Trail προδιαγράφεται να είναι σημαντική, ιδιαίτερα για το πρώτο που αποτελεί τη κότα που κάνει τα χρυσά αυγά στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την Automotive News, η Nissan σχεδιάζει να ανανεώσει αρχικά το X-Trail, το οποίο σχεδιάστηκε από το αμερικανικό στούντιο της εταιρείας, πριν λανσάρει το β’ 6μηνο του 2020 το νέο Qashqai, το θα έχει δύο ιδιαιτερότητες: Την εγκατάλειψη του ντίζελ και την υιοθέτηση ενός νέου υβριδικού μη επαναφορτιζόμενου συνδυασμού, του e-POWER, που ήδη διατίθεται σε ορισμένα μοντέλα στην ιαπωνική αγορά -Note και Serena.

Η κατάργηση του ντίζελ στο Qashqai δεν μας προκαλεί μεγάλη έκπληξη. Τον περασμένο Ιούνιο, αναφερθήκαμε σε δημοσίευμα γαλλικού μέσου που δεν κατονόμαζε την πηγή της πληροφορίας, ότι η Renault έχει ήδη αποφασίσει να βάλει τέρμα στις εκδόσεις ντίζελ του Kadjar και της οικογένειας του Scénic μέχρι το 2020.

Η ανανέωση της γκάμας των SUV της Συμμαχίας (Mitsubishi Outlander, Renault Kadjar, Nissan X-Trail και Qashqai) πρέπει να γίνει σε μια κοινή πλατφόρμα, προφανώς τη CMF. Και ο επαναφορτιζόμενος υβριδικός κινητήρας του Outlander το πιθανότερο είναι να επαναχρησιμοποιηθεί από τα ξαδέλφια του, σε Renault και Nissan. 

Εδώ να θυμίσουμε ότι το Outlander PHEV βασίζεται σε βενζινοκινητήρα 2,4 λίτρων που συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και μια μπαταρία 13,8 kWh, εξασφαλίζοντας έτσι 50 km ηλεκτρικής αυτονομίας. Αλλά το θερμικό μοτέρ ακούγεται ιδιαίτερα μεγάλο για το Qashqai (ίσως και το Kadjar) και πάντως όχι βολικό φορολογικά σε διεστραμμένες αγορές όπως η ελληνική. Οπότε, αν χρησιμοποιηθεί, το πιθανότερο είναι να το δούμε στο X-Trail, αφήνοντας το e-POWER για το Qashqai. 

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι το e-POWER, στο JDM Note για παράδειγμα, διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 lt, ο οποίος δεν βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με τους τροχούς, αλλά λειτουργεί μόνο για να φορτίζει τη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,5 kWh που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Ο συνδυασμός αυτός διακρίνεται για τη μικρή κατανάλωση, κάτω από 3 lt/100 km, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει την άμεση απόκριση και την αθόρυβη λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοτέρ. Όσον αφορά την ισχύ, αυτή τη στιγμή η αναβαθμισμένη εκδοχή του e-POWER που φοράει το ιαπωνικό Serena είναι 136 PS, ενώ η ροπή φτάνει τα 320 Nm.

Να σημειώσουμε βέβαια, ότι σύμφωνα με τον Ponz Pandikuthira, αντιπρόεδρο σχεδιασμού προϊόντων της Nissan στην Ευρώπη, η ιαπωνική εταιρεία αντιλαμβάνεται τα υβριδικά ως μια μεταβατική τεχνολογία για τα «επόμενα δύο έως τέσσερα χρόνια». Χρόνος που τοποθετείται ο εκδημοκρατισμός των EV με την πτώση της τιμής των μπαταριών. 

Ως εκ των λεγομένων του, κρατάμε κάποιες επιφυλάξεις για την κατάργηση των ντίζελ στο επόμενο Qashqai. Αν είναι τόσο βραχύ το χρονικό διάστημα για το πέρασμα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η Nissan θα μπορούσε να διατηρήσει και τα εκ νέου ρυθμισμένα μοτέρ ντίζελ BlueDCi, που της επιτρέπουν να περάσει τα τελευταία αντιρρυπαντικά πρότυπα και δοκιμές πιστοποίησης. Κάτι που βέβαια θα μεγέθυνε υπερβολικά την γκάμα, σε μια εποχή που όλοι οι κατασκευαστές περνούν σε πιο απλοποιημένη μορφή της.

node/39953

Γιατί άργησε τόσο το νέο Nissan Z;

Η Nissan εξηγεί τους λόγους που καθυστέρησε να παρουσιάσει διάδοχο για το 370Z.

Κυριακή, 20 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Γιατί άργησε τόσο το νέο Nissan Z;

​​​​Πριν από λίγες μέρες η Nissan παρουσίασε το Z Proto, ένα πρωτότυπο που μας προετοιμάζει για το νέο της σπορτσκαρ. Η έκδοση παραγωγής 400Z αναμένεται να παρουσιαστεί το 2021/2022 αντικαθιστώντας το αειθαλές 370Z που βρίσκεται στην αγορά από το 2008 έως σήμερα. Τι ήταν όμως αυτό που κράτησε την υφιστάμενη έκδοση του ιαπωνικού σπορτσκαρ στην παραγωγή για 12 ολόκληρα χρόνια;

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Νέο Nissan Z Proto [video]

Ενδεικτικό είναι πως ακόμη και σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές Z, το τελευταίο μοντέλο ήταν και αυτό με το μεγαλύτερο κύκλο ζωής! Για του λόγου το αληθές:

  • 240Z S30 (1969-1978)
  • 280ZX S130 (1978-1983)
  • 300ZX Z31 (1983-1989)
  • 300ZX Z32 (1989-2000)
  • 350Z Z33 (2002-2008)
  • 370Ζ Z34 (2008-2021)
  • 400Z (;)

Ο Hiroshi Tamura, υπερύθυνος της σειράς Z, του GT-R και των εκδόσεων Nismo εξήγησε στους δημοσιογράφους το λόγο που το προηγούμενο μοντέλο έμεινε για τόσα πολλά χρόνια στην παραγωγή:

«Αν οι πελάτες μας έλεγαν ή συνεχίζουν να μας λένε "όχι ευχαριστώ", τότε δεν προχωράμε. Εξετάζαμε το πώς θα φτιάξουμε ένα προιόν χρησιμοποιώντας το πιο ταιριαστό επιχειρηματικό μοντέλο. Αυτή είναι η ισορροπία. Αν η αγορά ζητά ένα είδος προσιτού σπορτσκαρ, τότε ναι γιατί όχι. Αν το κοινό λέει "όχι ευχαριστώ" αυτό  δεν είναι θετικό αποτέλεσμα για τα υψηλόβαθμα στελέγχη. Και για αυτό είναι πολύ σημαντικό το timing.»

 

Με άλλα λόγια, η Nissan θεώρησε πως τώρα είναι η στιγμή για ένα καινούριο Z καθώς μέχρι σήμερα το κοινό δεν ήταν έτοιμο για κάτι τέτοιο.

Nissan Z Proto

Σύμφωνα με τον Tamura, η εξέλιξη του Z Proto ξεκίνησε το 2017 όταν παρουσίασε την ιδέα του σε ανώτερα στελέγχη. Δήλωσε επίσης ότι σε τεχνικό επίπεδο, το 400Z δεν θα μοιράζεται την πλατφόρμα και τα μηχανικά μέρη με άλλα μοντέλα άλλων κατασκευαστών, αφήνοντας αιχμές για την Toyota GR Supra που βασίζεται στην BMW Z4.

Παρόλο που η Nissan δεν έχει ανακοινώσει λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου Z, όλα δείχνουν πως το σπορτσκαρ δεν θα είναι σχεδιασμένο από λευκό χαρτί όπως θα περίμενε μεγάλη μερίδα του κοινού.

Ο κινητήρας twin-turbo V6 3,0 λίτρων προέρχεται από τα Infiniti Q50 και Q60 Red Sport με τις απαραίτητες επεμβάσεις για αυξημένη απόδοση. Όσο για την πλατφόρμα, είναι πολύ πιθανό να μιλάμε για μια εξέλιξη της αρχιτεκτονικής FM που χρησιμοποιούσε το Nissan 370Z και το Infiniti Q60, η οποία με τη σειρά της ήταν εξέλιξη της πλατφόρμας του Nissan 350Z και του Infiniti G35 Coupe. Ακόμα και στην καμπίνα, αρκετά στοιχεία όπως οι αεραγωγοί στις πόρτες και οι χειρολαβές φαίνεται πως προέρχονται αυτούσια από το 370Z.

Αυτή η κίνηση βοηθά την ιαπωνική φίρμα να εξοικονομήσει χρήματα από το R&D διοχετεύοντας πόρους στην εξέλιξη πιο εμπορικών μοντέλων εν μέσω της σοβαρής οικονομικής κρίσης που περνά.

Μένει να δούμε πόσο διαφορετικό και πόσο εξελιγμένο θα είναι τελικά το 400Z από τον προκάτοχό του, όταν θα κάνει ντεμπούτο το 2021 ή το 2022. Εδώ να προσθέσουμε πως το σπορτσκαρ δεν προορίζεται για την αγορά της Ευρώπης, καθώς οι χαμηλές πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας στη Γηραιά Ήπειρο καθιστούν ασύμφορη μια τέτοια κίνηση.

[Πηγή: Carsguide]

node/39922

Επίσημο: Νέο Nissan Z Proto [video]

Το πισωκίνητο σπορτσκαρ της Nissan με το οποίο θα συνεχίσει η δυναστεία των Z.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Νέο Nissan Z Proto [video]

Μετά από μακροσκελή εκστρατεία teaser η Nissan παρουσίασε επίσημα το Z Proto, ένα πρωτότυπο που μας προιδεάζει για το επερχόμενο μοντέλο παραγωγής το οποίο θα συνεχίσει την παράδοση των Z cars ως ένα γνήσιο πισωκίνητο σπορτσκαρ. Η έκδοση παραγωγής πιθανότατα θα ονομάζεται 400Z και θα αντικαταστήσει το αειθαλές 370Z που βρίσκεται στην αγορά από το 2009 με λιγοστές αναβαθμίσεις.

Κάτω από το καπό του Ζ Proto βρίσκεται ένας twin-turbo V6, για τον οποίο δεν έχουμε αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά, όμως φημολογείται πως θα αποδίδει κοντά στους 400 PS και τα 475 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται παραδοσιακά στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων με τη βοήθεια διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ενώ ένα αυτόματο κιβώτιο βρίσκεται ήδη υπό εξέλιξη.

Όσο για το στήσιμο του μοντέλου, στόχος των μηχανικών της Nissan ήταν η δημιουργία έντονης συναισθηματικής σύνδεσης μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου, ενώ κάνουν λόγο για ισορροπία ανάμεσα στη δύναμη και το κράτημα.

Nissan Z Proto

Το Z Proto είναι μια δημιουργία της σχεδιαστικής ομάδας της Nissan στην Ιαπωνία, που επέλεξε να συνδυάσει στοιχεία από το παρελθόν με μοντέρνες λεπτομέρειες.

Στο εμπρός μέρος, τα φώτα LED με στρογγυλά γραφικά και γωνιώδες περίβημα θυμίζουν το κλασικό 240Z (S30), το μακρύ καπό έχει φούσκωμα σε σχήμα Υ υποδηλώνοντας το ισχυρό μοτέρ, ενώ ο προφυλακτήρας έχει λιττό σχεδιασμό με μεγάλη γρίλια ορθογόνιου σχήματος και έντονες πτυγχώσεις. 

Στο προφίλ βρίσκουμε κλασικές αναλογίες πισωκίνητου σπορτσκαρ (μακρύ καπό, κοντό μεγαξόνιο και καμπίνα μετατοπισμένη προς τα πίσω), με μυώδη πίσω φτερά, καθαρές δυναμικές γραμμές, χαρακτηριστική γραμμή παραθύρων, στρογγυλό έμβλημα Z και έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω. Η οροφή είναι βαμμένη σε μαύρη απόχρωση κάνοντας αντίθεση με το έντονο κίτρινο που επέλεξαν οι σχεδιαστές της Nissan για το πρωτότυπο.

Nissan Z Proto

Στην ουρά η οποία έχει σχεδόν κάθετο κόψιμο, τα φώτα LED θυμίζουν το 300ZX (Z32) και φιλοξενούνται σε μια μαύρη λωρίδα που φέρει το έμβλημα της Nissan. Πιο χαμηλά, ο προφυλακτήρας έχει μια εσοχή σε μαύρο χρώμα που φιλοξενεί την πινακίδα, το διαχύτη και διπλές στρογγυλές απολήξεις της εξάτμισης. Εδώ να σημειώσουμε πως τα σκουρόχρωμα τμήματα σε προφυλακτήρες και μαρσπιέ είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα.

Η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε και τις διαστάσεις του Z Proto, το οποίο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, με μήκος 4.382 mm, πλάτος 1.850 mm και ύψος 1.310 mm. Οι τροχοί έχουν διαστάσεις 255/40R19 εμπρός και 285/35R19 πίσω.

Nissan Z Proto

Στην καμπίνα η οποία μοιάζει πολύ κοντά στην παραγωγή, βρίσκουμε σπορ καθίσματα τύπου bucket, τριάκτινο τιμόνι με το έμβλημα Z και ενσωματωμένα πλήκτρα, ρετρό στρογγυλούς αεραγωγούς τοποθετημένους στις πόρτες, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3" και κεντρική οθόνη αφής για το infotainment, τρία επιπλέον όργανα τοποθετημένα ψηλά στο ταμπλό και φαρδύ κεντρικό τούνελ μετάδοσης με κοντό επιλογέα ταχυτήτων για το χειροκίνητο κιβώτιο.

Όπως αναφέρει ο CEO της Nissan, Makoto Uchida : «Το Z, ως ένα γνήσιο σπορτσκαρ, εκπροσωπεί το πνέυμα της Nissan. Είναι ένα μοντέλο κλειδί για το σχέδιο αναδιοργάνωσης Nissan NEXT, και αποδεικνύει την ικανότητά μας να κάνουμε αυτό που οι άλλοι δεν τολμούν, από το A έως το Z. Ως ένας οπαδός των μοντέλων Z, προσωπικά είμαι ενθουσιασμένος που ανακοινώνω ότι έρχεται το νέο Z».

Η ιαπωνική εταιρεία δεν ανακοίνωσε πότε θα παρουσιαστεί επίσημα η έκδοση παραγωγής του νέου Z, η οποία αναμένεται κάποια στιγμή μέσα στο 2021. Η Nissan δε σκοπεύει να φέρει το Z στην αγορά της Ευρώπης καθώς το μερίδιο των σπορτσκαρ στη Γηραιά Ήπειρο είναι πολύ μικρό.

[Πηγή: Nissan]