node/37600

Nissan: Τέλος το ντίζελ στο επόμενο Qashqai;

Η κατάργηση του ντίζελ στα μοντέλα της κατηγορίας C, όπως το Renault Mégane ή το Kadjar, φαίνεται προς το παρόν αδύνατη. Ωστόσο, οι πρόσφατες πληροφορίες δείχνουν ότι η Συμμαχία σκέφτεται να σταματήσει το ντίζελ σε αυτήν την κατηγορία.

Για τη Nissan, η ανανέωση των Qasqhai και X-Trail προδιαγράφεται να είναι σημαντική, ιδιαίτερα για το πρώτο που αποτελεί τη κότα που κάνει τα χρυσά αυγά στην Ευρώπη. Σύμφωνα με την Automotive News, η Nissan σχεδιάζει να ανανεώσει αρχικά το X-Trail, το οποίο σχεδιάστηκε από το αμερικανικό στούντιο της εταιρείας, πριν λανσάρει το β’ 6μηνο του 2020 το νέο Qashqai, το θα έχει δύο ιδιαιτερότητες: Την εγκατάλειψη του ντίζελ και την υιοθέτηση ενός νέου υβριδικού μη επαναφορτιζόμενου συνδυασμού, του e-POWER, που ήδη διατίθεται σε ορισμένα μοντέλα στην ιαπωνική αγορά -Note και Serena.

Η κατάργηση του ντίζελ στο Qashqai δεν μας προκαλεί μεγάλη έκπληξη. Τον περασμένο Ιούνιο, αναφερθήκαμε σε δημοσίευμα γαλλικού μέσου που δεν κατονόμαζε την πηγή της πληροφορίας, ότι η Renault έχει ήδη αποφασίσει να βάλει τέρμα στις εκδόσεις ντίζελ του Kadjar και της οικογένειας του Scénic μέχρι το 2020.

Η ανανέωση της γκάμας των SUV της Συμμαχίας (Mitsubishi Outlander, Renault Kadjar, Nissan X-Trail και Qashqai) πρέπει να γίνει σε μια κοινή πλατφόρμα, προφανώς τη CMF. Και ο επαναφορτιζόμενος υβριδικός κινητήρας του Outlander το πιθανότερο είναι να επαναχρησιμοποιηθεί από τα ξαδέλφια του, σε Renault και Nissan. 

Εδώ να θυμίσουμε ότι το Outlander PHEV βασίζεται σε βενζινοκινητήρα 2,4 λίτρων που συνδυάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες και μια μπαταρία 13,8 kWh, εξασφαλίζοντας έτσι 50 km ηλεκτρικής αυτονομίας. Αλλά το θερμικό μοτέρ ακούγεται ιδιαίτερα μεγάλο για το Qashqai (ίσως και το Kadjar) και πάντως όχι βολικό φορολογικά σε διεστραμμένες αγορές όπως η ελληνική. Οπότε, αν χρησιμοποιηθεί, το πιθανότερο είναι να το δούμε στο X-Trail, αφήνοντας το e-POWER για το Qashqai. 

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι το e-POWER, στο JDM Note για παράδειγμα, διαθέτει έναν ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 lt, ο οποίος δεν βρίσκεται σε άμεση σύνδεση με τους τροχούς, αλλά λειτουργεί μόνο για να φορτίζει τη μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,5 kWh που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Ο συνδυασμός αυτός διακρίνεται για τη μικρή κατανάλωση, κάτω από 3 lt/100 km, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει την άμεση απόκριση και την αθόρυβη λειτουργία ενός ηλεκτρικού μοτέρ. Όσον αφορά την ισχύ, αυτή τη στιγμή η αναβαθμισμένη εκδοχή του e-POWER που φοράει το ιαπωνικό Serena είναι 136 PS, ενώ η ροπή φτάνει τα 320 Nm.

Να σημειώσουμε βέβαια, ότι σύμφωνα με τον Ponz Pandikuthira, αντιπρόεδρο σχεδιασμού προϊόντων της Nissan στην Ευρώπη, η ιαπωνική εταιρεία αντιλαμβάνεται τα υβριδικά ως μια μεταβατική τεχνολογία για τα «επόμενα δύο έως τέσσερα χρόνια». Χρόνος που τοποθετείται ο εκδημοκρατισμός των EV με την πτώση της τιμής των μπαταριών. 

Ως εκ των λεγομένων του, κρατάμε κάποιες επιφυλάξεις για την κατάργηση των ντίζελ στο επόμενο Qashqai. Αν είναι τόσο βραχύ το χρονικό διάστημα για το πέρασμα στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η Nissan θα μπορούσε να διατηρήσει και τα εκ νέου ρυθμισμένα μοτέρ ντίζελ BlueDCi, που της επιτρέπουν να περάσει τα τελευταία αντιρρυπαντικά πρότυπα και δοκιμές πιστοποίησης. Κάτι που βέβαια θα μεγέθυνε υπερβολικά την γκάμα, σε μια εποχή που όλοι οι κατασκευαστές περνούν σε πιο απλοποιημένη μορφή της.

node/39394

Η πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, ξεκίνησε από την Nissan

Η ιστορία της Kyoko Shimada, της πρώτης σχεδιάστριας αυτοκινήτων από την Ιαπωνία.

Παρασκευή, 03 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Η πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, ξεκίνησε από την Nissan

Το 1967, όταν η Ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ήταν ανδροκρατούμενη, η Nissan αποφάσισε να σπάσει αυτόν τον κανόνα. Και το έκανε προσλαμβάνοντας την Kyoko Shimada, την πρώτη σχεδιάστρια αυτοκινήτων στην ιστορία της Ιαπωνίας. Η Kyoko εντάχθηκε στην Nissan 19 χρόνια πριν τεθεί σε ισχύ ο νόμος για την παροχή ίσων ευκαιριών μεταξύ των δύο φύλων στην Ιαπωνία και σε μια εποχή που η ενεργός συμμετοχή των γυναικών στο εργατικό δυναμικό και σε τμήματα της κοινωνίας, δεν ήταν ακόμη κάτι το κοινώς αποδεκτό.

«Δεν υπήρχε ούτε μία γυναίκα σχεδιάστρια σε καμία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ιαπωνία εκείνη την εποχή, αλλά η Nissan αντιλήφθηκε, σε σχέση με άλλες εταιρείες αυτοκινήτων, ότι ήταν απαραίτητο να έχει την άποψη μιας γυναίκας στη σχεδίαση αυτοκινήτων, καθώς κάθε νοικοκυριό επρόκειτο να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο», η Shimada θυμάται.

Αφού σπούδασε αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο Γυναικών της Ιαπωνίας, προσχώρησε στην εταιρεία για να συμμετάσχει σε μια ομάδα περίπου 50 σχεδιαστών, όλοι τους άνδρες, ειδικευμένων στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν μια νεαρή γυναίκα, χωρίς υπόβαθρο στα αυτοκίνητα, αλλά αυτό ήταν και το ατού της. Αυτό το χαρακτηριστικό της την οδήγησε στην επιτυχία καθ' όλη τη διάρκεια των 38 ετών της στη Nissan, προσφέροντας πάντα μια φανταστική και φρέσκια άποψη.

Για παράδειγμα, θεωρούσε τα αυτοκίνητα ως «Χώρο διαβίωσης», όπου οι χρήστες θα μπορούσαν να εκφράσουν τον δικό τους τρόπο ζωής και την ταυτότητά τους, κάτι μοναδικό εκείνη την εποχή. Πίστευε ότι τα αυτοκίνητα ήταν ένας χώρος,

όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και για τους επιβάτες, στα μπροστινά και πίσω καθίσματα. Είχε τη δική της καθαρή άποψη και για άλλα στοιχεία σχεδίασης, όπως η αντίθεση και η εναρμόνιση με τον έξω κόσμο.

Η Shimada όλα αυτά τα έκανε πράξη, όταν της ανατέθηκε να εργαστεί με χρώματα και εσωτερικούς χώρους για επιβατικά αυτοκίνητα. Με έναν εντελώς νέο τρόπο εργασίας, περιηγήθηκε σε πολυκαταστήματα για να αντλήσει έμπνευση και για να δει την τελευταία τάση της μόδας για άνδρες και γυναίκες. Παράλληλα, επισκέφθηκε εξελιγμένα καταστήματα επίπλων για να σκεφτεί πώς να μεταδώσει αυτό το συναίσθημα της πολυτέλειας στους εσωτερικούς χώρους των αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας παράλληλα την αρχιτεκτονική ως δομική αναφορά.

Κάπως έτσι οδηγήθηκε στο να προτείνει κομψά μπλε, καφέ και λευκά χρώματα για παλέτες αυτοκινήτων, σε μια εποχή που το εξωτερικό χρώμα των επίσημων πολυτελών οχημάτων ήταν μόνο το μαύρο.

Κοιτάζοντας πίσω σε εκείνη την εποχή, η Shimada είπε: "Το να μην έχει προηγούμενο δεν μπορεί να είναι δικαιολογία για να μην κάνουμε κάτι διαφορετικά. Εάν δεν υπάρχει προηγούμενο, γιατί να μην το κάνουμε; Μόλις υπάρξει ένα νέο δεδομένο, οι άλλοι θα ακολουθήσουν με φυσικό τρόπο."

Στο τέλος των σχεδόν τεσσάρων επιτυχημένων δεκαετιών της στη Nissan, αποσύρθηκε με αμέτρητα επιτεύγματα και «πρωτιές» και διατηρεί τον «μύθο» της, ως το πρώτο πρότυπο ισχυρής γυναικείας ηγεσίας στην Nissan. Η αποφασιστικότητά της να είναι αληθινή, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από την εξαιρετική καριέρα της, η οποία με τη σειρά της συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της Nissan σε παγκόσμια εταιρεία.

[Πηγή: Nissan]

node/39362

Το Nissan Leaf «προκαλεί» τη Μητέρα Φύση

Με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,9’’, το Nissan Leaf ξεπέρασε τη φωτιά και τον άνεμο.

Τρίτη, 30 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Το Nissan Leaf «προκαλεί» τη Μητέρα Φύση

Σε ένα τεστ άνευ προηγουμένου, το Nissan Leaf, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα (EV) μαζικής παραγωγής στον κόσμο, «αναμετρήθηκε» σε ταχύτητα με τα ισχυρά στοιχεία της φύσης: την φωτιά και τον άνεμο. Σε μια ελεγχόμενη περιοχή στην παραλία Samroiyod της Ταϊλάνδης, η Nissan συμμετείχε σε μια πρόκληση, μήκους ενός χιλιομέτρου, τοποθετώντας το Nissan Leaf δίπλα από τη φωτιά και τον άνεμο, εκμεταλλευόμενη τη «γραμμή πυρός» ενός πυροτεχνικού και τις ικανότητες ενός πρωταθλητή στο kite surfing, προκειμένου να δει ποιος θα φτάσει πρώτος στην γραμμή του τερματισμού. 

Η πρόκληση είχε σχεδιαστεί για να αλλάξει την αντίληψη ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν είναι δυναμικά ή συναρπαστικά. Η Nissan, παγκόσμιος ηγέτης στην ηλεκτρική κινητικότητα και τις καινοτόμες τεχνολογίες, θέλησε να καταρρίψει αυτήν την εκδοχή με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο. Το Nissan Leaf, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,9’’, κατάφερε να βγει μπροστά από τους επιδόξους «ανταγωνιστές» του. 

«Χωρίς αμφιβολία, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι τα αυτοκίνητα του μέλλοντος με την μεγαλύτερη περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Και με αυτήν την πρόκληση, στοχεύουμε στο να δείξουμε ότι το Nissan Leaf είναι συναρπαστικό, όχι μόνο λόγω μηδενικών εκπομπών, αλλά και ως ένα διασκεδαστικό αυτοκίνητο με επιτάχυνση που προκαλεί ενθουσιασμό και με δυναμική οδήγηση που μπορεί να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε πρόκληση », δήλωσε ο Nirmal Nair, Αντιπρόεδρος Marketing της Nissan Asia & Oceania.

Το «μυστικό» για την ισχυρή επιτάχυνση του Nissan Leaf , βρίσκεται στο e-Powertrain που τροφοδοτεί το όχημα και εξαλείφει την ανάγκη για κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η ισχύς μεταφέρεται κατευθείαν στους τροχούς για άμεση επιτάχυνση, καθιστώντας τα EVs πιο γρήγορα στην εκκίνηση, με ομαλή κύλιση και άμεση απόκριση. Το Nissan Leaf , με περισσότερες από 470.000 πωλήσεις παγκοσμίως μέχρι σήμερα, κατάφερε να νικήσει, σε αυτόν τον αγώνα, τόσο τη φωτιά όσο και τον άνεμο λόγω του ελαφρού, συμπαγούς και εξαιρετικά αποδοτικού συστήματος ηλεκτρικής μετάδοσης κίνησης, το οποίο παράγει εξαιρετικά χαμηλές δονήσεις, αλλά και στιγμιαία ροπή.

[Πηγή: Nissan]