node/37193

Toyota Raize: Ξεκίνησε η εμπορική διάθεση του νέου μικρού SUV

Βασίζεται στην πλατφόρμα DNGA της Daihatsu και φορά τρικύλινδρο μοτέρ 1,0 λίτρου.

Μετά από τις πρόσφατες διαρροές, η Toyota παρουσίασε και επίσημα το νέο της μοντέλο με το όνομα Raize, το οποίο ξεκίνησε ήδη την εμπορική του πορεία στην ιαπωνική αγορά.

Toyota Raize

Το Raize είναι ένα B-SUV με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 3.995 mm, πλάτος 1.620 mm, ύψος 1.695 mm και μεταξόνιο 2.525 mm) το οποίο βασίζεται στην πλατφόρμα Daihatsu New Global Architecture (DNGA), δηλαδή μια πιο low-budget έκδοση της TNGA. Όπως αποκαλύπτει και η εξωτερική του εμφάνιση, το Toyota Raize αποτελεί αδελφό μοντέλο του Daihatsu Rocky που παρουσιάστηκε στην Έκθεση του Τόκιο, με τις διαφορές να περιορίζονται στους προφυλακτήρες οι οποίο παραπέμπουν στο μεγαλύτερο RAV4.

Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1,0 λίτρου (1KR-VET) με απόδοση 100 PS και 140 Nm ροπή, ο οποίος συνεργάζεται αποκλειστικά με το νέο αυτόματο κιβώτιο D-CVT. Ανάλογα με την έκδοση, η κίνηση μεταδίδεται είτε στους εμπρός, είτε και στους τέσσερις τροχούς (Dynamic Torque Control 4WD).

Raize

Προσανατολισμένη στην πρακτικότητα,  η ευρύχωρη καμπίνα είναι πενταθέσια, με χώρο αποσκευών 369 λίτρων και επιπλέον θήκες για μικροαντικείμενα. Μια οθόνη αφής στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας (εκτός της βασικής έκδοσης που έχει πλαστικό κάλυμμα) φιλοξενεί το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με υποστήριξη Android Auto και Apple Carplay, ενώ ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με τρία στυλ απεικόνισης.

Το όχημα εξοπλίζεται με το πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης Smart Assist που περιλαμβάνει Adaptive Cruise Control με All Speed Tracking, Collision Warning Function, Crash Avoidance Braking Function, Erroneous Start Prevention Function και Smart Panorama Parking Assist.

Toyota Raize

Η τιμή του Raize στην Ιαπωνία ξεκινά από τα 1.679.000 yen (13.894 ευρώ) για τη βασική προσθιοκίνητη έκδοση, και φτάνει μέχρι τα 2.282.200 yen (18,890 ευρώ) για την πλουσιότερη τετρακίνητη. Η ιαπωνική εταιρεία δεν ανακοίνωσε περισσότερες πληροφορίες για το αν σκοπεύει να διαθέσει το Raize και σε άλλες αγορές εκτός Ασίας.

node/39733

Σχεδόν έτοιμο το νέο Subaru BRZ

Η νέα γενιά του ιαπωνικού κουπέ βρίσκεται πλέον στην τελική φάση δοκιμών πριν την παρουσίαση μέσα στο 2021.

Παρασκευή, 14 Αυγούστου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Σχεδόν έτοιμο το νέο Subaru BRZ

Οι συνεργάτες μας από το βρετανικό Autocar, εξασφάλισαν κατασκοπευτικές εικόνες από τη δεύτερη γενιά του ιαπωνικού κουπέ που όλοι οι petrolheads λάτρεψαν τόσο ως Subaru BRZ όσο και ως Toyota GT86. Το αυτοκίνητο φαίνεται πως βρίσκεται σε σχεδόν τελική φάση εξέλιξης, κάτι πολύ λογικό εάν αναλογιστεί κανείς πως θα παρουσιαστεί μέσα στο 2021.

Από τις φωτογραφίες φαίνεται πως η βασική γραμμή του αμαξώματος δεν έχει μεγάλες αλλαγές, με την καμπύλη οροφή να παραμένει το σήμα κατατεθέν. Ωστόσο το εμπρός μέρος κάτω από το καμουφλάζ φαίνεται να έχει σημαντικές αλλαγές σε μάσκα, γρίλια, προφυλακτήρα και φώτα, ενώ αντίστοιχης φιλοσοφίας φαίνονται οι αλλαγές και πίσω.

Subaru BRZ 2021

Αυτό που δεν μπορεί να φανεί από τις φωτογραφίες, είναι εάν και κατά πόσο έχει αλλάξει το μέγεθος του αμαξώματος, κάτι που δεν είναι καθόλου απίθανο εάν επαληθευτούν οι πληροφορίες που κάνουν λόγο για τη χρήση πλατφόρμας της Toyota. Η οποία βέβαια θα έχει εκτενείς αλλαγές ώστε να γίνει συμβατή με την διαμήκη τοποθέτηση του κινητήρα και την κίνηση στους πίσω τροχούς. Εννοείται πως ριζική αναβάθμιση θα επέλθει και στη σχεδίαση του εσωτερικού, ώστε να γίνει όσο σύγχρονο απαιτούν οι σημερινοί αγοραστές.

Subaru BRZ 2021

Πέραν από τις αλλαγές στη σχεδίαση, αυτού που ήδη ξέρουμε για την νέα γενιά των σπορ μοντέλων είναι πως θα έχουν ισχυρότερο τούρμπο κινητήρα με περίπου 250 PS, ο οποίος επίσης θα προέρχεται από τη Subaru και θα έχει επίπεδο (boxer) αρχιτεκτονική. Αυτό εξάλλου ήταν και παραμένει δεδομένο για τα συγκεκριμένα μοντέλα, προκειμένου το κέντρο βάρους να βρίσκεται όσο πιο χαμηλά γίνεται. Να θυμίσουμε πως η τεχνογνωσία της σε αυτόν τον τομέα ήταν και ένας από τους βασικότερους λόγους που η Toyota επέλεξε τη Subaru γι’ αυτήν τη συνεργασία (ο άλλος υποψήφιος ήταν η Mazda).

Πηγή: Autocar.co.uk

node/39728

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Ενόψει του φεστιβάλ ο Kris Meeke οδηγεί στο όριο το αυτοκίνητο. 

Πέμπτη, 13 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το Toyota GR Yaris κάνει δοκιμές στο Goodwood [video]

Η ναυαρχίδα της γκάμας του νέου Yaris εξελίχθηκε σε συνεργασία με τις Gazoo Racing και Tommi Mäkinen Racing ως μοντέλο για ομολογκασιόν για το επόμενο αγωνιστικό της Toyota, κεφαλαιοποιώντας την εμπειρία που έχουν αποκτήσει από τη συμμετοχή τους στο WRC (τίτλος κατασκευαστών το 2018, τίτλος οδηγών 2019 με τον Ott Tänak).

Κάτω από το καπό του GR Yaris βρίσκεται ο ισχυρότερος 3κύλινδρος κινητήρας παραγωγής με χωρητικότητα 1.618 cc, 12 βαλβίδες, single scroll turbo και τεχνολογία απευθείας από τους αγώνες, ο οποίος αποδίδει 261 PS και 360 Nm ροπής.  Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων και του νέου συστήματος τετρακίνησης GR-Four.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Toyota GR Yaris [video]

Σύμφωνα με την Toyota, το σύστημα επιτρέπει -θεωρητικά- κατανομή ροπής από 100:0 έως 0:100 (εμπρός/πίσω) κάτι που εν μέρει οφείλεται και στο ότι έχει σχεδιαστεί να λειτουργεί με μηχανική ολίσθηση μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Ο οδηγός μπορεί επίσης να επεμβαίνει στην λειτουργία του συστήματος: Στη λειτουργία Normal η βασική κατανομή ροπής είναι 60:40, στο πρόγραμμα Sport 30:70 και στο Track 50:50, προκειμένου η συμπεριφορά του αυτοκινήτου να είναι η βέλτιστη ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

Η Toyota ανακοινώνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε κάτω από 5,5" και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 230 km/h.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, της προετοιμασίας για το Goodwood SpeedWeek (16-18 Οκτωβρίου 2020), η Toyota επιστράτευσε τον Kris Meeke για να δοκιμάσει εκεί το αυτοκίνητο και βέβαια φρόντισε να μας δώσει και το ανάλογο βίντεο.