Πρώτη γνωριμία με το 100% ηλεκτρικό Suzuki e Vitara
Το Suzuki e Vitara στοχεύει να συνδυάσει την τεχνολογία ενός BEV με την ευελιξία και την αξιοπιστία που έχει καθιερώσει το Vitara, προσφέροντας ικανότητες κίνησης σε κάθε έδαφος και σηματοδοτώντας μια δυναμική είσοδο της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση.
Η ιαπωνική φίρμα κάνει το πιο αποφασιστικό της βήμα προς την ηλεκτροκίνηση με το νέο Suzuki e Vitara, το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό SUV παραγωγής.
Ένα μοντέλο στρατηγικής σημασίας, που από τον Μάρτιο θα βρίσκεται και στην ελληνική αγορά, με την τιμή του να ανακοινώνεται σύντομα. Η εμφάνισή του σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη μάρκα, η οποία μέχρι σήμερα είχε κινηθεί πιο προσεκτικά στον εξηλεκτρισμό σε σχέση με τους περισσότερους ανταγωνιστές της.
Με το Suzuki e Vitara να φτάνει στην Ελλάδα τον Μάρτιο, η ελληνική αντιπροσωπεία δείχνει έτοιμη να διεκδικήσει με αξιώσεις μια υψηλή θέση στην αγορά των ηλεκτρικών
Η πρώτη μας επαφή με το e Vitara επί ελληνικού εδάφους έγινε υπό ιδιότυπες συνθήκες: Με αυτοκίνητα προ-παραγωγής και σε ένα περιβάλλον που δεν είναι το προφανές για ένα SUV. Την ολοκαίνουργια πίστα καρτ SFI στα Σπάτα. Ακόμη κι έτσι, ήταν αρκετή για να σχηματίσουμε εικόνα για τον χαρακτήρα του νέου ηλεκτρικού μοντέλου, το οποίο θα προσφέρεται τόσο σε δικίνητη όσο και σε τετρακίνητη έκδοση.
Σχεδιαστικά, το e Vitara ακολουθεί τη φιλοσοφία «High Tech & Adventure», συνδυάζοντας στιβαρότητα και μοντέρνες λεπτομέρειες. Οι καθαρές γραμμές, οι τονισμένοι θόλοι και το μακρύ μεταξόνιο δίνουν μια πιο ώριμη και «στερεή» εικόνα, με τους μεγάλους τροχούς να τονίζουν τον off-road χαρακτήρα. Η αεροδυναμική έχει βελτιστοποιηθεί χωρίς να θυσιάζει το γνώριμο σχήμα του Vitara, έτσι ώστε να μειώνεται η κατανάλωση ενέργειας αλλά και ο αεροδυναμικός θόρυβος στις υψηλές ταχύτητες.
Στο εσωτερικό, η αισθητική είναι πιο σύγχρονη σε σχέση με κάθε προηγούμενο Vitara. Το ταμπλό φιλοξενεί ψηφιακό πίνακα οργάνων και αναβαθμισμένη οθόνη αφής με πιο καθαρές γραφικές παραστάσεις, ενώ τα υλικά και οι λεπτομέρειες στις επενδύσεις δείχνουν σαφώς πιο προσεγμένη προσέγγιση.
Οι χώροι παραμένουν από τους καλύτερους της κατηγορίας, κάτι που υποστηρίζεται και από το επίπεδο δάπεδο χάρη στη νέα πλατφόρμα HEARTECT-e -αποτέλεσμα συνεργασίας Suzuki και Toyota. Η τοποθέτηση των μπαταριών LFP κάτω από το πάτωμα βοηθά στη διατήρηση της πρακτικότητας και βελτιώνει την κατανομή βάρους.
O ηλεκτροκινητήρας ενσωματώνεται στη μονάδα eAxle, η οποία συνδυάζει inverter, κιβώτιο μίας σχέσης και ηλεκτρομοτέρ σε ένα κόμπακτ σύνολο υψηλής απόδοσης. Η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση, όπως αναμένεται από ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης, με ομαλή καμπύλη επιτάχυνσης τόσο από στάση όσο και σε μεσαίες ταχύτητες.
Το e Vitara θα διατίθεται με δύο μπαταρίες, 49 kWh και 61 kWh, προσφέροντας αυτονομία που κυμαίνεται από 344 έως 426 km (WLTP), ανάλογα με την έκδοση και το σύστημα κίνησης (2WD ή 4WD). Η τετρακίνητη έκδοση έχει σαφή εκδρομικό προσανατολισμό, με περισσότερη ισχύ και αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Στον τομέα της φόρτισης, ο ενσωματωμένος φορτιστής υποστηρίζει 11 kW AC, ενώ η φόρτιση σε DC φτάνει σε ισχύ έως τα 70 kW. Παρότι η τιμή αυτή είναι από τις χαμηλότερες της κατηγορίας, η Suzuki αναφέρει ότι το e Vitara μπορεί να ανακτήσει από 20% έως 80% σε περίπου μισή ώρα.
Η τετρακίνηση ALLGRIP-e αποτελεί μία από τις πιο ενδιαφέρουσες τεχνολογίες του μοντέλου. Χρησιμοποιεί δύο ανεξάρτητες μονάδες eAxle (εμπρός και πίσω) και ελέγχει δυναμικά τη ροπή σε κάθε άξονα, βελτιώνοντας την πρόσφυση και τη σταθερότητα. Η λειτουργία Trail παρεμβαίνει σε χαμηλή πρόσφυση, λειτουργώντας ως ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης -σημαντικό για όσους κινούνται συχνά σε χωμάτινες διαδρομές.
Στους λίγους γύρους που κάναμε, το σύνολο έδειξε μια ευχάριστη ομοιογένεια, με αρκετό «γκάζι» και ασφαλή, προβλέψιμη, οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι προσφέρει καλή αίσθηση και είναι άμεσο, με το σωστά ζυγισμένο βάρος να περιορίζει την κλίση στην απαιτητική χάραξη της πίστας και την ανάρτηση να ανταποκρίνεται με σιγουριά στις αλλαγές κατεύθυνσης, παρόλο το ύψος του αμαξώματος και το βάρος των μπαταριών.
Στον τομέα της συνδεσιμότητας, το SUZUKI CONNECT ενισχύει την καθημερινή πρακτικότητα, επιτρέποντας απομακρυσμένο έλεγχο κλιματισμού, φόρτισης, κατάστασης μπαταρίας, ακόμη και εντοπισμό του οχήματος μέσω κινητού.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, η γκάμα θα περιλαμβάνει δυο εκδόσεις με τη βασική GL να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, θερμαινόμενα καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, πλοήγηση και λειτουργία one-pedal drive. Η GLX προσθέτει πανοραμική οροφή, κάμερα 360° και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, αναβαθμίζοντας την άνεση και την αίσθηση ποιότητας.
Συμπερασματικά, η πρώτη σύντομή επαφή μας με το e Vitara έδειξε ότι η Suzuki επιχειρεί να φέρει στη νέα ηλεκτρική εποχή τη φιλοσοφία πρακτικότητας, αξιοπιστίας και απλότητας που τη χαρακτηρίζει. Και η πρώτη εντύπωση δείχνει ότι βρίσκεται στον σωστό δρόμο.




