Ποιο hot hatch βρίσκεται στον δρόμο της επιστροφής;
Στην εποχή του εξηλεκτρισμού, τα μικρά σπορ αυτοκίνητα μοιάζουν με… δεινόσαυρο. Πρόσφατη επετειακή έκδοση δείχνει όμως πως ακόμα υπάρχει ενδιαφέρον.
Η εμπορική επιτυχία της πρόσφατης επετειακής έκδοσης φαίνεται πως κάνει την εταιρεία να σκέφτεται σοβαρά την επιστροφή του μοντέλου.
Η αυξημένη ζήτηση για την περιορισμένη έκδοση Škoda Fabia 130 με αφορμή τα 130 χρόνια από την ίδρυση της Škoda, φαίνεται πως έχει επαναφέρει για τα καλά στο προσκήνιο τη συζήτηση για την αναβίωση του Škoda Fabia vRS.
Το Fabia 130 βασίζεται στο Fabia Monte Carlo 1.5 TSI, που συνδυάζει αυξημένη ισχύ, χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 15 mm και δυναμική συμπεριφορά με στοιχεία σχεδίασης εμπνευσμένα από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού και συγκεκριμένα το WRC μιας και η φίρμα αγωνίζεται μέχρι και σήμερα στην κατηγορία Rally2.
Η επιτυχία του Fabia 130 κάνει τους ανθρώπους της Mladá Boleslav να εξετάζουν πιο σοβαρά από κάθε άλλη φορά την επιστροφή του Škoda Fabia vRS
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Hyundai i30 N επιστρέφει και δεν θα μπαίνει στην πρίζα
Ο κινητήρας 1.5 TSI αποδίδει 177 ίππους και με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 7,4” τελική ταχύτητα 228 km/h, το Fabia 130 γίνεται το ταχύτερο μοντέλο Fabia στην ιστορία της Škoda. Αναβαθμίσεις υπάρχουν και το αυτόματο κιβώτιο DSG, όπου τα σημεία αλλαγής είναι ψηλότερα για ακόμα ταχύτερη επιτάχυνση.
Το Fabia 130 διαθέτει επίσης σύστημα δυναμικού ελέγχου δύο σταδίων, με Normal και Sport ρύθμιση για το traction control και σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Η εξωτερική σχεδίαση περιλαμβάνει γυαλιστερά μαύρα στοιχεία, φώταBi-LED, διπλές μπούκες εξάτμισης και ειδικά σήματα «130», ενώ η καμπίνα συνδυάζει ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα, τριάκτινο τιμόνι, Virtual Cockpit 10” και προαιρετική οθόνη infotainment 9”.
Εκπρόσωπος της Škoda μιλώντας σε μέσα του εξωτερικού ούτε επιβεβαίωσε αλλά ούτε και διέψευσε το εν λόγω σενάριο. Αρκέστηκε στο να αναφέρει πως αν η αγορά ζητήσει και πάλι προσιτά hot hatch, η επαναφορά του Škoda Fabia vRS θα μπορούσε να αποτελέσει μια πολύ ρεαλιστική επιλογή.
Αν το Fabia vRS επιστρέψει, θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο για την επωνυμία «Fabia». Μιας και θα μιλάμε για ένα αυτοκίνητο με σημαντικές τεχνολογικές και μηχανολογικές αναβαθμίσεις σε σχέση με το vRS του παρελθόντος. Είτε έρθει με τον 1.500άρη TSI του Fabia 130 είτε περάσει στον 2λιτρο τούρμπο με τους 204 ίππους. Θυμίζουμε πως η πρώτη γενιά είχε κυκλοφορήσει το 2003 με κινητήρα ντίζελ 1.9 lt και 130 PS. Για να ακολουθήσει το 2010 η δεύτερη γενιά με τον 1.400άρη TSI των 180 PS.





