
Πετάει το Tesla Roadster; Πετάει!
Οκτώ χρόνια ύστερα από την ανακοίνωσή του, το νέο Tesla Roadster παραμένει άφαντο. Με την εταιρεία να επιμένει να υπόσχεται εντυπωσιακές επιδόσεις αλλά χωρίς απτές αποδείξεις. Παρά τα φιλόδοξα σχέδια, η αποδοχή του μοντέλου παραμένει αμφίβολη.


Πίσω, στον μακρινό Νοέμβριο του 2017, η αμερικάνικη εταιρεία παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του Tesla Roadster, ένα ηλεκτρικό 4θέσιο που υποσχόταν να ανατρέψει τα δεδομένα στην κατηγορία των ηλεκτρικών σούπερκαρ.
Οκτώ χρόνια αργότερα, το Tesla Roadster παραμένει άφαντο. Παρά τις συνεχείς καθυστερήσεις και τις επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες, η φίρμα του Austin δεν έχει εγκαταλείψει το φιλόδοξο αυτό πρότζεκτ, αν και για ακόμα μία φορά, ακούγονται μόνο λόγια χωρίς ουσία.
Στην εκδήλωση X Takeover στην California, ο Lars Moravy, αντιπρόεδρος μηχανολογίας αυτοκινήτων της Tesla, αποκάλυψε πως το Roadster 2.0 στοχεύει να είναι το «τελευταίο, καλύτερο αυτοκίνητο για οδηγούς» πριν η πλήρης αυτοματοποίηση κυριαρχήσει στον κόσμο της οδήγησης. Σύμφωνα με τον ίδιο, οδηγούμε προς ένα μέλλον όπου το να χειρίζεσαι ένα αυτοκίνητο θα αποτελεί πολυτέλεια, και το νέο Roadster προορίζεται να σταθεί ως το απόλυτο παράδειγμα οδηγικής απόλαυσης σε αυτή τη μεταβατική εποχή.
Η εταιρεία είχε ισχυριστεί στο παρελθόν ότι το Tesla Roadster θα μπορεί να πετάει
«Περάσαμε χρόνια επαναπροσδιορίζοντας το τι θα μπορούσε να είναι ένα καταπληκτικό, συναρπαστικό τελευταίο αυτοκίνητο για πραγματικούς οδηγούς», δήλωσε ο Moravy. «Το βελτιώνουμε συνεχώς και πλέον είναι κάτι παραπάνω από απλώς ένα αυτοκίνητο». Σύμφωνα με τον ίδιο, ο Elon Musk είδε πρόσφατα κάποιες εντυπωσιακές επιδείξεις και τεχνολογίες του Roadster και δήλωσε ενθουσιασμένος. Σε ανάρτησή του στο X, ο επικεφαλής της Tesla υποσχέθηκε «την καλύτερη επίδειξη μέχρι το τέλος της χρονιάς», χωρίς ωστόσο να συνοδεύσει τη δήλωση με κάποιο χειροπιαστό στοιχείο.
Το μοντέλο, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, διαθέτει αφαιρούμενη γυάλινη οροφή, σύστημα τετρακίνησης, αυτονομία που αγγίζει τα 1.000 χιλιόμετρα και τελική ταχύτητα πάνω από 400 km/h. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h εκτιμάται στα 1,9 δευτερόλεπτα. Παρά τα εντυπωσιακά νούμερα, ο ίδιος ο Musk έχει υποστηρίξει ότι «η επιτάχυνση είναι το λιγότερο ενδιαφέρον κομμάτι» του νέου Roadster.
Βέβαια, ας μην ξεχνάμε πως πρόκειται για την ίδια εταιρεία που κάποτε είχε υποσχεθεί ότι το Roadster θα μπορεί… να πετάει. Και ότι στην έκδοση SpaceX, θα εξοπλιζόταν με δέκα μικρούς προωθητήρες πυραύλων, επιτρέποντάς του να φτάσει τα 100 km/h σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Αυτές οι δηλώσεις ωστόσο, μοιάζουν περισσότερο με επιστημονική φαντασία παρά με μελλοντικά τεχνικά χαρακτηριστικά ενός εμπορικού μοντέλου.
Ανεξαρτήτως των υποσχέσεων, το Roadster παραμένει σε φάση εξέλιξης και, σύμφωνα με τον Moravy, πρόκειται για «ένα σχεδόν τέλειο προϊόν». Η Tesla εξακολουθεί να δέχεται παραγγελίες μέσω της ιστοσελίδας της, ζητώντας αρχικά προκαταβολή 4.300 ευρώ και δεύτερη κατάθεση 39.000 ευρώ εντός δέκα ημερών. Η τελική τιμή του μοντέλου εκτιμάται μεταξύ 172.000 και 215.000 ευρώ, ανάλογα με την έκδοση.
Ωστόσο, το εγχείρημα σκοντάφτει σε μια σκληρή πραγματικότητα, το κοινό των σούπερκαρ δεν δείχνει θερμό ενδιαφέρον για ηλεκτρικά μοντέλα. Οι περισσότεροι συλλέκτες και λάτρεις των επιδόσεων εξακολουθούν να προτιμούν αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, κατά προτίμηση τοποθετημένους στο κέντρο. Ακόμα και ο ιδρυτής της Rimac, Mate Rimac, έχει παραδεχτεί ότι το Nevera δεν έχει επιτύχει σημαντικές πωλήσεις, ακριβώς επειδή το κοινό αυτής της κατηγορίας παραμένει παραδοσιακό στις προτιμήσεις του.
Η Tesla πιθανόν δεν στοχεύει σε εταιρείες όπως η Pagani ή η Koenigsegg, αλλά η αγορά έχει αποδείξει πως τα hypercar με θερμικούς κινητήρες εξακολουθούν να έχουν το εμπορικό πλεονέκτημα. Το νέο Roadster ίσως καταφέρει να προσελκύσει λίγους, εύπορους και πιστούς οπαδούς της μάρκας, αλλά το κόστος και η απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης περιορίζουν αισθητά τη δυναμική του στην αγορά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι πωλήσεις του Tesla Cybertruck καταρρέουν
Τέλος, πολλοί εκφράζουν τη γνώμη ότι η Tesla θα έπρεπε να επενδύει σε πιο προσγειωμένα πρότζεκτ, όπως ένα πραγματικά προσιτό νέο μοντέλο, παρά να καταδιώκει την αγορά των εξειδικευμένων σπορ ηλεκτρικών. Ειδικά τώρα, που οι πρόσφατοι δείκτες πωλήσεων δείχνουν κάμψη και η ανάγκη για ανανέωση της εμπορικής στρατηγικής της εταιρείας γίνεται όλο και πιο επιτακτική.