Όλες οι (διαθέσιμες προς το παρόν) επίσημες πληροφορίες για τη νέα McLaren Senna

Όλες οι (διαθέσιμες προς το παρόν) επίσημες πληροφορίες για τη νέα McLaren Senna

Διαβάστε όλες τις πληροφορίες για τη νέα McLaren Senna που παρουσιάστηκε χθες το βράδυ και απολαύστε την από όλες τις γωνίες στις επίσημες φωτογραφίες.

Πέντε χρόνια μετά την αποκάλυψη της P1 η McLaren αποκάλυψε το δεύτερο μοντέλο της σειράς Ultimate, το απόλυτο track day car για χρήση και στο δρόμο, όπως η ίδια η εταιρεία το χαρακτηρίζει. Είναι τόσο ιδιαίτερο για τη μάρκα, ώστε αποφασίστηκε να του δώσουν το εμβληματικό αλλά και βαρύ όνομα… Senna.

Η νέα δημιουργία του Woking που θα κοστίζει €850.000 χαρακτηρίζεται από τους ανθρώπους της McLaren ως «άγρια» και «ασυμβίβαστη». Η σχεδίαση είναι μια σειρά αεροδυναμικών βοηθημάτων, πολλά από αυτά ενεργά, ως προέκταση της βασικής δομής σε σχήμα σταγόνας. Τεράστια πίσω πτέρυγα, κάθετες πλευρικές επιφάνειες, περίτεχνα διαμορφωμένοι θόλοι τροχών, αεραγωγοί και βράγχια απαγωγής θερμότητας, μορφοποιητές ροής και δεκάδες άλλες λεπτομέρειες συνθέτουν ένα σχήμα το λιγότερο… εξεζητημένο. Σύμφωνα με τον Andy Palmer, επικεφαλής του τμήματος Ultimate Series της McLaren, η ομάδα μηχανολογίας και σχεδιασμού ξόδεψε δύο χρόνια εξελίσσοντας στα άκρα την τεχνολογία ανθρακονημάτινου σασί, τον V8 biturbo κινητήρα, την υδραυλική διασυνδεδεμένη ανάρτηση και το ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι προκειμένου να προκύψει η πιο εξωφρενική McLaren στη πορεία της μάρκας από το 2010 όταν αναβίωσε η McLaren Automotive μέχρι σήμερα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι πρώτες εικόνες και πληροφορίες για τη νέα McLaren Senna

Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο με βάρος μόλις 1.198 kg, ή αλλιώς 220 ολόκληρα κιλά ελαφρύτερο από την 720 S. Σε συνδυασμό με αύξηση της ιπποδύναμης του 4λιτρου V8 κατά 9% η McLaren Senna έχει 670 PS / τόννο. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το αυτοκίνητο θα γράψει τους ταχύτερους χρόνους από κάθε προηγούμενη McLaren σε κάθε πίστα. Τα επίσημα τεχνικά στοιχεία δεν θα ανακοινωθούν επίσημα μέχρι τον Ιανουάριο, αλλά εκτιμάται ότι θα έχει επιδόσεις επιπέδου P1, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,5” και τελική αρκετά πάνω από 320 km/h. Παρόλα αυτά, δεν θεωρείται απευθείας αντικαταστάτης της P1, τουλάχιστον όχι από την ίδια την εταιρεία.

Η McLaren συνηθίζει να αναφέρεται αρκετά στην ευχρηστία σε καθημερινή χρήση και στην πρακτικότητα στην πραγματική ζωή. Στα άλλα της μοντέλα. Όχι στην Senna, στην παρουσίαση της οποίας η ικανότητα στην πίστα, κόντρα στο χρονόμετρο, ήταν το μόνο που φαινόταν να απασχολεί τους ανθρώπους της εταιρείας. Και μάλλον αυτό ήταν το μόνο που τους απασχολούσε και κατά την εξέλιξη. Αντίθετα με το ικανοποιητικό, για το είδος του αυτοκινήτου, πορτ μπαγκάζ της 720 S, η Senna έχει σκοπίμως ελάχιστο χώρο αποσκευών. Μια δομή προστασίας από την πιθανότητα ανατροπής, ένα roll bar δηλαδή, αφήνει ίσα-ίσα το περιθώριο να βολέψεις δύο αγωνιστικές φόρμες και τα κράνη. Άντε και δύο σάντουιτς.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Video-δοκιμή της McLaren 570 S στις Ε.Δ. του Ράλι Μόντε Κάρλο

Προσφέρει την «πιο άμεση σύνδεση μεταξύ οδηγού και μηχανής σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη McLaren δρόμου», λένε στο Woking. Για αυτό η υβριδική κινητήρια μονάδα της P1 έχει δώσει τη θέση της σε ένα σκληροπυρηνικό βενζινοκινητήρα. Η απουσία ηλεκτρικής ενέργειας στο σύστημα κίνησης είναι μια επιλογή υπαγορευμένη από την ανάγκη για μείωση του βάρους. Αλλά και θέμα χαρακτήρα. Η 720 S έχει χρησιμοποιηθεί ως βάση για την εξέλιξη της Senna. Το 3ης γενιάς μονοκόκ ανθρακονημάτινο σασί Monocage III είναι το πιο άκαμπτο που έχει ποτέ κατασκευάσει και χρησιμοποιήσει η McLaren. Η εμπρός ανάρτηση εδράζεται σε αλουμινένιο υποπλαίσιο, αλλά πίσω η στήριξη γίνεται σε προεκτάσεις του ανθρακονημάτινου σκελετού, εξοικονομώντας 18 κιλά. Η μείωση βάρους φτάνει στα επίπεδα της εμμονής. Αφαίρεσαν βαριά στοιχεία εξοπλισμού και έδωσαν προσοχή στην κατασκευή και της παραμικρής λεπτομέρειας, ενώ εξέλιξαν και μια νέα συνταγή παραγωγής των ανθρακονημάτινων τμημάτων η οποία μειώνει το βάρος του εμπρός φτερού, ας πούμε, από τα 2,2 kg σε μόλις 650 γραμμάρια.

Ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί χαμηλότερα σε σχέση με την 720 S. Και η διαφορετική σχεδίαση της εισαγωγής επέτρεψε την διαμόρφωση ενός χαμηλότερου κατά 18 mm πίσω deck, εξοικονομώντας παράλληλα λίγο βάρος ακόμη. Δεν υπάρχουν διακόπτες στις πόρτες της Senna. Οι οποίες έχουν το ίδιο μέγεθος με αυτές της 720, αλλά από τα παράθυρα κατεβαίνει μόνο το κάτω μισό τμήμα. Μια λύση απλούστερη, φόρος τιμής στην F1. Στην ελαφρύτερη μορφή τους οι πόρτες ζυγίζουν μόλις 8,8 kg, το μισό συγκριτικά με της 720 S.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η McLaren επιβεβαίωσε την P15, η οποία θα είναι ό,τι πιο extreme έχει φτιάξει ποτέ

Η Senna είναι η πιο ακραία εφαρμογή της τεχνολογίας ενεργής αεροδυναμικής McLaren. Το μεγάλο και ψηλά τοποθετημένο πίσω φτερό είναι ρυθμιζόμενο, με τη γωνία του να μεταβάλλεται κατά 20 μοίρες ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης, προσφέροντας άλλοτε μέγιστη κάθετη δύναμη και άλλοτε την ελάχιστη δυνατή αντίσταση χωρίς συμβιβασμό στην σταθερότητα. Υπάρχει επίσης DRS Mode, με το φτερό να ανοίγει όπως στην F1 για μειωμένη αντίσταση και μεγαλύτερη ταχύτητα στην ευθεία. Μικρότερες αλλά εξίσου σημαντικές για την αεροδυναμική συμπεριφορά λεπίδες μέσα στις μπροστινές εισαγωγές πάνω από το splitter ανοιγοκλείνουν προκειμένου να επιτευχθεί ο ιδανικός συνδυασμός κάθετης πίεσης και οπισθέλκουσας, αλλά και η βέλτιστη αεροδυναμική ισορροπία του εμπρός με το πίσω μέρος στις στροφές. Στην ουρά, τα Gurney flaps δημιουργούν μια περιοχή χαμηλής πίεσης ώστε να απομακρύνεται ευκολότερα και ταχύτερα ο θερμός αέρας από τον κινητήρα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η θέση των εξατμίσεων, στο πίσω deck, με προσανατολισμό προς τα πάνω.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά και πανάλαφρα καθίσματα. Κάποιοι διακόπτες επιμέρους λειτουργιών έχουν μεταφερθεί στην οροφή. Η διάταξη είναι οδηγοκεντρική και ο εξοπλισμός λιτός, στο πλαίσιο της γενικότερης δίαιτας. Υπήρχε η σκέψη ακόμη και για αφαίρεση του καθίσματος συνοδηγού, αλλά αποφασίστηκε ότι τελικά πολλοί ιδιοκτήτες θα ήθελαν να μοιραστούν με κάποιον την απόλαυση ενός trackday.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Εξελίσσεται η ηλεκτρική McLaren της σειράς Ultimate

Η ανάρτηση είναι μια εξελιγμένη εκδοχή αυτής που χρησιμοποιούσε η P1. Ανεξάρτητη, με διπλά ψαλίδια και εντελώς νέες ρυθμίσεις για τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα υδραυλικά διασυνδεδεμένα αμορτισέρ. Όλο το set-up ελέγχεται από μια ηλεκτρονική μονάδα που ονομάζεται RaceActive Chassis Control II (RCC II) και περιλαμβάνει τη λειτουργία K-damper με αυτόματη ρύθμιση σκληρότητας. Η ανάρτηση θα μπορεί βεβαίως να ρυθμιστεί και χειροκίνητα, μέσω του Active Dynamics Panel.

Το δημόσιο ντεμπούτο του αυτοκινήτου θα γίνει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Θα παραχθούν 500 αυτοκίνητα, τα οποία θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες τους πριν το τέλος του 2018.

Πηγή Autocar

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube