Νέο VW Golf VIII: Λανσάρισμα τον Φεβρουάριο παρά τις δυσλειτουργίες του λογισμικού

Tο λανσάρισμα του Golf έχει προγραμματιστεί για την ένατη ημερολογιακή εβδομάδα του 2020 που ξεκινά στις 24 Φεβρουαρίου. Αρχής γενομένης από τη Γερμανία, με τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές να ακολουθούν σύντομα.

Το νέο Golf της Volkswagen βρίσκεται σε καλό δρόμο για να λανσαριστεί στην Ευρώπη από τα τέλη Φεβρουαρίου, ύστερα από τις καθυστερήσεις που προκάλεσαν τα προηγμένα ψηφιακά χαρακτηριστικά του γερμανικού χάτσμπακ, περιλαμβανομένων των ενημερώσεων του λογισμικού «over the air».

Το Golf «βρίσκεται εντός στόχου, καθώς εξαλείφουμε τις δυσλειτουργίες», δήλωσε ο επικεφαλής της φίρμας Juergen Stackmann. Επίσης δήλωσε ότι το λανσάρισμα του Golf έχει προγραμματιστεί για την ένατη ημερολογιακή εβδομάδα του επόμενου έτους, η οποία ξεκινά στις 24 Φεβρουαρίου. Αρχής γενομένης από τη Γερμανία, με τις άλλες ευρωπαϊκές αγορές να ακολουθούν σύντομα.

Όπως είχαμε αναφέρει πρόσφατα, η όγδοη γενιά του Golf καθυστερεί, εν μέρει λόγω της νέας διαδικτυακής λειτουργίας του αυτοκινήτου και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στο λογισμικό του. «Δεν έχουμε ποτέ κρύψει το γεγονός ότι το λογισμικό, ένας τομέας εξαιρετικής σημασίας για τα προϊόντα στο μέλλον, αποτελεί σοβαρή πρόκληση για εμάς», δήλωσε ο Stackmann. «Έχουμε εμπρός πολύ δουλειά και οι ομάδες μας βρίσκονται υπό μεγάλη πίεση».

Πιεζόμενος να αποκαλύψει τα ακριβή αίτια των δυσλειτουργιών του λογισμικού, ο Stackmann δήλωσε ότι πολλά από τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι προγραμματιστές οφείλονταν στην ικανότητα του νέου Golf να αναβαθμίζει το λογισμικό του «over the air». Διαδικασία που καθιστά επίσης το αυτοκίνητο ευάλωτο σε χακάρισμα.

Προηγουμένως, ο μόνος τρόπος με τον οποίο κάποιος θα μπορούσε να αποκτήσει πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες ενός αυτοκινήτου ήταν είτε μέσω του ελέγχου δικτύου είτε μέσω CAN bus. «Λόγω της σύνδεσης στο ίντερνετ υπάρχει πολύ περισσότερο λογισμικό, ειδικά στον τομέα της ασφάλειας, κάτι που αποτελεί πραγματική πρόκληση, καθώς το αυτοκίνητο δεν είναι πλέον ένα κλειστό “οικοσύστημα”», δήλωσε ο Stackmann.

VW Golf VIII

Ήδη τώρα υπάρχουν δέκα φορές περισσότερες γραμμές κώδικα στο τελευταίο Golf απ’ ό,τι σε ένα smartphone, αλλά δεν είναι μόνο η πολυπλοκότητα του αυτοκινήτου που προκαλεί προβλήματα. «Ο πελάτης μπορεί να θυμώνει αν το smartphone του δεν λειτουργεί, αλλά κάνει ένα debug την επόμενη μέρα και ξεμπερδεύει. Ένα αυτοκίνητο είναι διαφορετικό -εάν κάτι πάει στραβά μπορεί να γίνει κρίσιμο, έτσι οι απαιτήσεις ασφαλείας είναι πολύ υψηλότερες», είπε ο Stackmann.

Μια άλλη επιπλοκή είναι εάν οι ενημερώσεις λογισμικού «over the air» επηρεάζουν την αναγνώριση του αυτοκινήτου, δήλωσε ο Stackmann. «Το να προσθέσεις περιεχόμενο σε ένα αυτοκίνητο είναι ένας τομέας όπου εργαζόμαστε μαζί με τις υπηρεσίες έγκρισης τύπου για να καθορίσουμε αυτές τις διαδικασίες. Είναι και κάτι καινούργιο γι’ αυτούς», ανέφερε.

Όπως είχαμε αναφέρει, η VW είχε αρχικά προγραμματίσει το Golf VIII να κάνει το ντεμπούτο του στην ΙΑΑ, στη Φρανκφούρτη τον Σεπτέμβριο. Αντ’ αυτού, η αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στο γερμανικό Σαλόνι Αυτοκινήτου, στο ιδίου μεγέθους χάτσμπακ ID, το πρώτο μοντέλο της νέας οικογένειας αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel ανέφερε ότι μόνο 10.000 μονάδες του νέου Golf VIII θα κατασκευαστούν εφέτος στο εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg, αντί για τις προγραμματισμένες 80.000, ισχυρισμό που επιβεβαίωσε η Volkswagen.

Το Golf να θυμίσουμε ότι είναι το κορυφαίο μοντέλο σε πωλήσεις στην Ευρώπης, παρότι οι πωλήσεις του αυτοκινήτου στη Γηραιά Ήπειρο μειώθηκαν κατά 10% πέρυσι, στις 415.782 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics.