Νέο Renault City K-ZE, το ηλεκτρικό, οικονομικό μίνι

Η Renault παρουσιάζει στο Auto Shanghai το City K-ZE, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την πόλη με κοψιά SUV και αρχική εμπορική διάθεση στην Κίνα.

Η Renault είναι ένας μικρός παίκτης στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων του κόσμου, στην Κίνα. Αλλά για να ενισχύσει τη διεθνή παρουσία της, ο Ρόμβος έχει τελικά μεγάλες φιλοδοξίες για τη σινική αγορά. Η αιχμή του δόρατος της επίθεσης του θα αρχικά με ένα μίνι!

Το ακούτε περίεργο; Δεν είναι, όμως! Επειδή η ιδιαιτερότητά του αυτοκινήτου είναι ότι πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό μοντέλο και η Κίνα απορροφά το 60% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο. Η αγορά οχημάτων με «μηδενικές εκπομπές» παρουσιάζει εκρηκτική ανάπτυξη, με 457.000 ταξινομήσεις το 2017 και 760.000 το 2018, από τα 1,26 εκατ. που πουλήθηκαν παγκοσμίως.

Οι πωλήσεις στην Κίνα ενισχύονται από τις ποσοστώσεις και οι κατασκευαστές που δραστηριοποιούνται στη σινική αγορά πουλάνε κατ’ ελάχιστον 10% από τις συνολικές τους πωλήσεις σε ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά μοντέλα. Στις παραπάνω ποσοστώσεις έρχονται να αθροιστούν τα μέτρα για την καταπολέμηση της ρύπανσης στις μεγαλουπόλεις: Το Πεκίνο για παράδειγμα περιορίζει τον αριθμό των ταξινομήσεων για θερμικά οχήματα στις 10.000 άδειες ανά μήνα.

Renault City K-ZE

Με τη μεγάλη εμπειρία της στην Ευρώπη με τη Zoé, η Renault αναμένει πολλά από το K-ZE, που όμως έχει έναν αέρα «déjà-vu». Επί της ουσίας, βασίζεται στο Kwid, το οικονομικό αστικό μοντέλο που προτείνεται από τη Renault στην Ινδία και στη Λατινική Αμερική. Αν και στο προφίλ τα δύο αυτοκίνητα φαίνονται ίδια, ωστόσο το πίσω και το εμπρός μέρος έχουν αναθεωρηθεί σχεδιαστικά. Εμπρός το K-ZE επιδεικνύει μια «διώροφη» μάσκα και πιο στενή γρίλια. Κατά το πρότυπο του Kwid, η σιλουέτα του K-ZE έχει την αύρα «SUV», με μεγάλη απόσταση από το έδαφος και έντονα στοιχεία προστασίας της καροσερί.

Renault City K-ZE

Στην καμπίνα, από την άλλη, το ταμπλό είναι πανομοιότυπο, όπως και ο εξοπλισμός, αλλά με μια διαφορά: Τη μεγαλύτερη οθόνη αφής με διαγώνιο στις οκτώ ίντσες. Τα όργανα ελέγχου και ορισμένα διακοσμητικά στοιχεία είναι επίσης διαφοροποιημένα και ο κλασικός λεβιές του σασμάν έχει δώσει τη θέση του σε ένα περιστροφικό χειριστήριο. Τέλος, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι γενναιόδωρη για το μέγεθος του αυτοκινήτου, με όγκο 300 λίτρων.

Renault City K-ZE

Από τεχνικής σκοπιάς, δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλά για να πούμε. Η Billancourt δεν έδωσε ακόμα στοιχεία ούτε για τον κινητήρα ούτε για την μπαταρία ούτε για την αυτονομία. Η οποία αυτή η τελευταία πρέπει να φτάνει περίπου στα 200 km. Οπότε μάλλον δεν πρέπει να περιμένουμε μια μπαταρία με μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα, καθώς το μόνο στοιχείο που δίνει η Renault είναι ότι η πλήρης φόρτιση θα διαρκεί τέσσερις ώρες. Αξίζει να αναφέρουμε -και είναι χαρακτηριστικό για την αφορά στην οποία αρχικά απευθύνεται το K-ZE- ότι στον εξοπλισμό, θα υπάρχει αισθητήρας μικροσωματιδίων, ο οποίος θα αξιολογεί την ποιότητα του αέρα στο χώρο των επιβατών και θα περνά αυτόματα σε παροχή από το περιβάλλον ή σε ανακύκλωση.

Το K-ZE θα κατασκευάζεται στην Κίνα, αγορά όπου θα διατεθεί εμπορικά στο τέλος του 2019. Η εκτιμώμενη τιμή του αυτοκινήτου δε, αναμένεται πολύ χαμηλή βάσει τις επιθετικής εμπορικής πολιτικής για τα EV που στοχεύει να εφαρμόσει η εταιρεία στη σινική αγορά. Η Renault δηλώνει ότι K-ZE είναι ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο. Κατά συνέπεια, αναμένουμε συν τω χρόνω να διατεθεί και σε άλλες αγορές. Αλλά προσώρας, η έλευσή του στην Ευρώπη δεν έχει προγραμματιστεί.