node/41949

Lamborghini: Εξηλεκτρισμένη γκάμα με PHEV και αμιγώς ηλεκτρικό GT

Όλα τα μοντέλα της Lamborghini θα αποκτήσουν τεχνολογία plug-in hybrid.

Η Lamborghini ετοιμάζεται να παρουσιάσει plug-in hybrid εκδόσεις της ανανεωμένης Urus και των διαδόχων των Huracan και Aventador το 2023 και το 2024, προτού κυκλοφορήσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μετά από τα μέσα της δεκαετίας.

Η εταιρεία από την Sant'Agata επενδύει περισσότερο από €1,5 δισεκατομμύριο μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια για την εξέλιξη της τεχνολογίας plug-in hybrid, με στόχο τη μείωση των εκπομπών CO2 της γκάμας της κατά 50% μέχρι τα τέλη του 2025, στα πλαίσια του στρατηγικού σχεδιασμού Direzione Cor Tauri

Η ανανεωμένη Urus θα διατίθεται και σε εκδόσεις με θερμικά μοτέρ στις περιοχές που οι περιορισμοί ρύπων των επιτρέπουν, όμως οι αντικαταστάτες των υπεραυτοκινήτων Huracán και Aventador θα είναι αποκλειστικά plug-in hybrid. Η ναυαρχίδα της Lamborghini θα διατηρήσει τον V12 κινητήρα ως μέρος του υβριδικού συστήματος κίνησης, όμως το μικρότερο μοντέλο ίσως δεν αποκτήσει V10. Και στις δύο περιπτώσεις επιλέχθηκε η λύση του συστήματος PHEV - όπως στην ανταγωνιστική Ferrari SF90 - αντί για τον ήπια υβριδικό κινητήρα με supercapacitor της Sián.

Ο Stephan Winkelmann, CEO της Lamborghini, δήλωσε πως το DNA της ιταλικής φίρμας θα διατηρηθεί αναλλοίωτο με τον εξηλεκτρισμό, και πως τα μελλοντικά μοντέλα θα έχουν επιδόσεις ίδιες ή καλύτερες από τα σημερινά. Όπως αναφέρει, το βάρος που προσθέτουν οι μπαταρίες μπορεί να θεωρείται εχθρός των επιδόσεων, όμως στη Lamborghini έχουν συνηθίσει στο να εξισορροπούν την προσθήκη βάρους ενώ τα σημερινά τους μοντέλα που διακρίνονται για την αναλογία κιλών ανά ίππο είναι ένα εξαιρετικό σημείο εκκίνησης για τον εξηλεκτρισμό.

Lamborghini

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Lamborghini θα είναι ένα grand tourer που θα παρουσιαστεί μετά το 2025. Η εξέλιξή του έχει ήδη ξεκινήσει όμως δεν έχει πάρει ακόμα την τελική του μορφή. Το πιθανότερο σενάριο είναι πως η ηλεκτρική Lamborghini θα έχει δύο πόρτες με τετραθέσια ή 2+2 διάταξη στην καμπίνα.

Σύμφωνα με τον Winkelmann ο όγκος πωλήσεων του grand tourer θα βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα υπεραυτοκίνητα της Lamborghini και το SUV της. Η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιεί το νέο μοντέλο, πιθανότατα θα είναι η επερχόμενη SSP που θα συνδυάζει στοιχεία από τις PPE και MEB του VW Group και σταδιακά θα αποτελέσει τη βάση για το 80% των νέων μοντέλων του ομίλου.

Πριν από το πρόγραμμα εξηλεκτρισμού που θα ξεκινήσει το 2023, ο Winkelmann είπε πως η Lamborghini θα αφιερώσει τα δύο επόμενα χρόνια για να γιορτάσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και να τιμήσει την ιστορίας της και τα εμβληματικά της μοντέλα. Σε αυτό το πλαίσιο, μέσα στο 2021 είναι προγραμματισμένο να παρουσιαστούν δύο νέα μοντέλα με V12, ένα από τα οποία θα έχει ρετρό σχεδιασμό.

[Πηγή: Autocar]