Το ηλεκτρικό FΙΑΤ Panda θα παράγεται στη Σερβία;

Το ηλεκτρικό FΙΑΤ Panda θα παράγεται στη Σερβία;

Αναμενόμενο στα μέσα του 2024, το νέο ηλεκτρικό FΙΑΤ Panda θα μπορούσε να κατασκευάζεται στη Σερβία, σύμφωνα με δήλωση του Σέρβου προέδρου Aleksandar Vučić.

Hλεκτρικό FΙΑΤ Panda

Ύστερα από τη συνάντησή του με την Giorgia Meloni, την Ιταλίδα πρωθυπουργό, ο Σέρβος πρόεδρος εξέφρασε την επιθυμία του να ενισχύσει τους εμπορικούς δεσμούς μεταξύ Σερβίας και Ιταλίας.

Ένας από τους τρόπους για να επιτευχθεί αυτό θα ήταν να αποφασίσει ο Όμιλος Stellantis να κατασκευάζει το μελλοντικό ηλεκτρικό FΙΑΤ Panda στη Σερβία, στο εργοστάσιο του Kragujevac. Αυτή η επιλογή θα αποτελούσε μέρος της συμφωνίας ύψους 190 εκατομμυρίων ευρώ που υπογράφηκε μεταξύ της σερβικής κυβέρνησης και του γαλλο-ιταλο-αμερικανο-γερμανικού ομίλου αυτοκινήτων. Σύμβαση που ορίζει την παραγωγή ηλεκτρικών μοντέλων στη θέση του FIAT 500L που κατασκευαζόταν στο σερβικό εργοστάσιο στο παρελθόν.

Η τιμή του ηλεκτρικού FIAT Panda που θα ξεκινήσει την εμπορική καριέρα του μέσα στο 2024 αναμένεται κάτω από τις €25 χιλιάδες

FΙΑΤ Panda EV, Giorgia Meloni, Aleksandar Vučić

Εμείς να θυμίσουμε ότι το σημερινό FIAT Panda εξακολουθεί να βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής στο ιταλικό εργοστάσιο στο Pomigliano, κοντά στη Νάπολη. Επομένως, μια μετεγκατάσταση της παραγωγής του νέου Panda θα αποτελούσε σημαντικό πλήγμα για την απασχόληση στην περιοχή, με το FIOM, ένα από τα κύρια ιταλικά συνδικάτα, να έχει επισήμως ταχθεί εναντίον αυτής της προοπτικής.

Ωστόσο, παρόλο που το σημερινό FIAT Panda θα εξακολουθεί να παράγεται στο Pomigliano μέχρι το 2026, η κατασκευή του νέου ηλεκτρικού μοντέλου θα πρέπει να ξεκινήσει πριν από αυτή την προθεσμία, καθώς το λανσάρισμά του αναμένεται στα μέσα του 2024. Δύο ημερολόγια που επομένως δεν ταιριάζουν. Ίσως όμως το ηλεκτρικό Panda να κατασκευάζεται σε δύο διαφορετικές μονάδες…

FΙΑΤ Panda EV

Υπενθυμίζουμε ότι το ηλεκτρικό FIAT Panda που θα λανσαριστεί στα μέσα του 2024 θα πατήσει πάνω την πλατφόρμα «Smart Car», αυτή που χρησιμοποιεί το Citroën ë-C3. Το γαλλικό σουπερμίνι παρουσιάστηκε πρόσφατα με μπαταρία 44 kWh και αυτονομία κατά WLTP 320 km, με την τιμή να μην έχει καθοριστεί ακόμη για την ελληνική αγορά. Αν και εκτιμούμε ότι θα είναι περί τα 24 χιλιάρικα. Όσο δηλαδή ένα πληθωρικά εξοπλισμένο C3 1.5 BlueHDi 100.

Μια πιο προσιτή έκδοση αλλά με μικρότερη μπαταρία θα λανσαριστεί ύστερα το 2025, με στόχο η τιμή να πέφτει κάτω από τις €20 χιλιάδες. Επιπλέον, η Opel αναμένεται κι αυτή να έχει το δικό της μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο για λιγότερο από €25.000, χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνική βάση.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube