Η Piëch Automotive παρουσιάζει το Mark Zero

Οι επιρροές από άλλες ευρωπαϊκές φίρμες είναι καταφανείς στο Mark Zero, το πρώτο αυτοκίνητο της ελβετικής κατασκευάστριας Piëch Automotive. Η ιδιαιτερότητά του; Μια μπαταρία «νέας γενιάς» για 500 km αυτονομίας και επαναφόρτιση σε... 5’!

Αυτή η Γενεύη είναι η γιορτή των σούπερκαρ με έναν απίστευτο αριθμό μοντέλων, είτε αφορούν μεγάλες φίρμες είτε μικρούς έως και βιοτεχνικού επιπέδου κατασκευαστές. Και για κάποιους από αυτούς είναι η παρθενική εμφάνιση στο αυτοκινητικό στερέωμα, όπως για την Piëch Automotive. Μια φίρμα που εδρεύει στην Ελβετία, ιδρύθηκε από την οικογένεια Piëch και που μόλις αποκάλυψε το Mark Zero.

Αυτό το κουπέ δεν είναι σκληροπυρηνικό σπορ αυτοκίνητο, αλλά ένα GT πιο λάιτ από την Battista του Pininfarina. Επιπλέον, η ισχύς είναι πολύ πιο «λογική» καθώς η Piëch Automotive κάνει λόγο για 400 άλογα, χάρη σε τρεις κινητήρες: Έναν εμπρός και δύο πίσω που αποδίδουν 200 ίππους. Τα νούμερα που ανακοινώνει η νέα εταιρεία είναι 3,2” για το σπριντ των 0-100 km/h, από ένα αυτοκίνητο που δεν είναι δα και μεγάλο, καθώς το μήκος του είναι μόλις 4,32 m.

Piëch Automotive Mark Zero

Πέρα από το σχεδιασμό που φαίνεται να αντλεί έμπνευση από μερικές μεγάλες φίρμες σπόρτσκαρ όπως η Aston Martin ή η Porsche (για τα εμπρός φώτα, από ορισμένες οπτικές γωνίες), είναι ιδιαίτερα οι μπαταρίες που θα ιντριγκάρουν το κοινό. Η Piëch κάνει λόγο για αυτονομία 500 km κατά WLTP και φόρτιση 80% σε μόλις πέντε λεπτά. Ένα «άθλος» για τον οποίον δεν δόθηκαν εξηγήσεις και λεπτομέρειες, όπως: Με τι ισχύ φόρτισης πετυχαίνει χρόνο πέντε λεπτών;; Ή, ποια η ενεργειακή πυκνότητα και πώς σχεδιάστηκαν οι μπαταρίες;

Η μόνη πληροφορία που δόθηκε είναι ότι οι μπαταρίες δύσκολα υπερθερμαίνονται, έτσι ώστε δεν υπήρξε ανάγκη να χρησιμοποιηθεί από την Piëch υγρή ψύξη. Οπότε, ψύχονται με αέρα (παθητική ψύξη), τρόπον τινά όπως τα μοτέρ στις παλιές Porsche.

Piëch Automotive Mark Zero

Η παραγωγή του Mark Zero δεν έχει ακόμη καθοριστεί, ούτε η τιμή. Να σημειώσουμε όμως ότι η Piëch Automotive συνεργάστηκε με πολλούς προμηθευτές για το πρότζεκτ του αυτοκινήτου της, περιλαμβανομένου ενός ειδικού των μπαταριών που εδρεύει στο Hong-Kong που θα βοηθήσει και κατά τη συναρμολόγηση.