
Η Ford περνά στην αντεπίθεση με νέα μοντέλα για την Ευρώπη
Με νέα μοντέλα, η Ford επιχειρεί δυναμική επιστροφή στην ευρωπαϊκή αγορά, καλύπτοντας το κενό που άφησε η απόσυρση δημοφιλών μοντέλων – Παράθυρο διατήρησης για θερμικά μοτέρ, καθώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση επιβραδύνεται.


Η Ford Ευρώπης δεν θυμίζει πια την εταιρεία που γνωρίζαμε μέχρι πριν από λίγα χρόνια. Η αμερικανική φίρμα έχει αποσύρει από τη γκάμα της αρκετά από τα πιο εμβληματικά και δημοφιλή μοντέλα της στη Γηραιά Ήπειρο, όπως τα Ka, Mondeo, Fiesta, S-Max και Galaxy.
Σύντομα, σε αυτή τη λίστα θα προστεθεί και το Focus, το οποίο αναμένεται να σταματήσει να παράγεται μέχρι το τέλος της χρονιάς. Το αποτέλεσμα είναι μια σημαντικά αποψιλωμένη γκάμα, με τα παραδοσιακά μικρά και οικογενειακά μοντέλα να απουσιάζουν -πλην κάποιων SUV. Και αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στις πωλήσεις της Ford, που συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία στην Ευρώπη.
Πλέον, η εταιρεία φαίνεται έτοιμη να περάσει στην αντεπίθεση. Σύμφωνα με τη γερμανική Automobilwoche, οι επίσημες αντιπροσωπείες έχουν ήδη ενημερωθεί για το νέο πλάνο προϊόντων. Σε πρόσφατη τηλεδιάσκεψη, ο νεοδιορισμένος επικεφαλής της Ford για τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, Christoph Herr, διαβεβαίωσε πως ο CEO της Ford, Jim Farley, έδωσε το «πράσινο φως» για την ανάπτυξη νέων επιβατικών μοντέλων που θα καλύψουν τα κενά στη γκάμα της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά.
Όλα τα στοιχεία δείχνουν πως τα νέα μοντέλα που θα λανσάρει η Ford θα διαθέτουν κυρίως θερμικούς κινητήρες
Αν και δεν έχουν δοθεί ακόμη επίσημες πληροφορίες για τον αριθμό των νέων μοντέλων ή για το αν αυτά θα διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών Explorer και Capri, που συναρμολογούνται στο εργοστάσιο της Κολωνίας, παραμένουν υποτονικές, γεγονός που ενισχύει τις φήμες περί επαναφοράς πιο συμβατικών επιλογών.
Οι ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες της Ford υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό την είδηση. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσαν στελέχη τους: «Αυτό είναι μια τεράστια ανακούφιση. Χρειαζόμαστε νέα μοντέλα και όχι μόνο ηλεκτρικά». Σε άλλες δηλώσεις τόνισαν: «Αγαπάμε αυτή τη μάρκα, είναι μέρος της Ευρώπης και πρέπει να παραμείνει έτσι». Παρόλα αυτά, καθώς η πληροφόρηση για το νέο πλάνο βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο, θεωρείται απίθανο να δούμε τα νέα μοντέλα στους δρόμους πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Αξίζει να σημειωθεί πως το σχέδιο αφορά αποκλειστικά την ευρωπαϊκή αγορά, καθώς δεν υπάρχουν ανάλογες ενδείξεις για τη Βόρεια Αμερική. Εκεί, εξάλλου, η Ford έχει ήδη διακόψει την παραγωγή των Fiesta, Focus, Fusion και Taurus. Ο Jim Farley είχε δηλώσει από πέρυσι ότι η εταιρεία εγκαταλείπει τη λογική των «βαρετών» αυτοκινήτων, επιδιώκοντας πλέον μοντέλα με ισχυρότερο χαρακτήρα και προστιθέμενη αξία. Παρά τη δημοφιλία ορισμένων από τα παλαιότερα μοντέλα, δεν απέφεραν τα επιθυμητά περιθώρια κέρδους.
Παράλληλα, η Ford έχει ανακαλέσει τον αρχικό στόχο για πλήρη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Η αλλαγή αυτή αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο τα νέα μοντέλα να διαθέτουν -τουλάχιστον για ένα διάστημα- κινητήρες εσωτερικής καύσης. Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση εξακολουθεί να στοχεύει στην απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με εκπομπές CO₂ από το 2035, με την απόφαση να επανεξετάζεται το 2026. Μέχρι στιγμής, οι αρμόδιες αρχές δεν έχουν αφήσει περιθώριο αλλαγής στάσης.
Πηγή: Automobilwoche