H Mercedes μπαίνει στην πρίζα

H Mercedes μπαίνει στην πρίζα

Η Mercedes επιταχύνει το πλάνο δημιουργίας μίας γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων.

Η κίνηση της Mercedes να επίταχύνει το πλάνο δημιουργίας μιας γκάμας ηλεκτρικών μοντέλων έρχεται σε συνέχεια μιας ανακοίνωσης της γερμανικής κυβέρνησης, ότι θα επιδοτεί την αγορά όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με κόστος ως τα €60.000.

Η κίνηση αυτή είναι μέρος ενός σχεδίου με κόστος 1,2 δις ευρώ, για την παροχή κινήτρων που θα βοηθήσουν στην εδραίωση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Mercedes θέλει φυσικά να έχει κυρίαρχη θέση σε αυτή την αγορά. Και ο απερχόμενος επικεφαλής του τμήματος R&D, Thomas Weber, είχε ενορχηστρώσει ένα πλάνο που προβλέπει την ένταξη τεσσάρων ηλεκτρικών μοντέλων στην γκάμα της εταιρείας ως το 2020.

Αναμένονται δύο ηλεκτρικά σεντάν και δύο SUV. Το καθένα από αυτά θα μοιράζεται με κάποιο συμβατικό μοντέλο βασικούς πυλώνες της δομής και της σχεδίασης. Τέτοια θεωρούνται το πλαίσιο του παρμπρίζ, για παράδειγμα, και η οροφή. Αλλά θα έχουν ιδιαίτερη εμφάνιση ώστε να ξεχωρίζουν αμέσως.

Mε τη νέα γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων η Mercedes στοχεύει ευθέως την Tesla, η οποία έχει διαρκώς αυξανόμενα νούμερα πωλήσεων από το 2012, όταν παρουσιάστηκε το Model S, και μετά. Θέλει επίσης να μην αφήσει ελεύθερο χώρο στην Audi που έχει ήδη ανακοινώσει ότι το 2018 θα διαθέσει στην αγορά μια ηλεκτρική έκδοση του e-tron quattro concept.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes-Benz E200

Άκρα μυστικότητα επικρατεί σχετικά με τα ηλεκτρικά μοντέλα, αν και ο Weber πρόσφατα άφησε να εννοηθεί ότι τα σεντάν θα βασίζονται στην C-Class και στην S-Class, ενώ τα SUV στην GLA και στην GLC. Η Mercedes συνηθίζει να επιδεικνύει στις εκθέσεις ηλεκτρικά πρωτότυπα. Ωστόσο από το εργοστάσιο υποστηρίζουν ότι το κόστος εξέλιξης και παραγωγής των εξαρτημάτων είναι απαγορευτικό αν μιλάμε για όγκο πωλήσεων κάτω από 50.000 αυτοκίνητα, από την πρώτη κιόλας γενιά. Ακόμη και αν αυτά ανήκουν σε υψηλή κατηγορία τιμής. Ο ισχυρισμός αυτός επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι η Tesla αδυνατεί να καταγράψει κερδοφορία από τότε που ξεκίνησε η παραγωγή του Tesla S, το οποίο στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές κοστίζει κάτω από €60.000.

Το συγγενές με την GLA μοντέλο θα είναι προσθιοκίνητο και θα βασίζεται σε μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας MFA, την οποία χρησιμοποιεί το σημερινό ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, η B-Class. Τα υπόλοιπα θα βασίζονται σε μια υπό εξέλιξη έκδοση της πλατφόρμας MRA (Modular Rear Architecture), γνωστή στους κύκλους του εργοστασίου με τον κωδική ονομασία ΜΕΑ (Modular Electric Architecture).

Μια πρώτη ιδέα θα πάρουμε από την Mercedes GLC με τις κυψέλες καυσίμου, που θα παρουσιαστεί του χρόνου. Το νέο υδρογονοκίνητο μοντέλο που θα διατεθεί σε επιλεγμένους πελάτες, περιγράφεται από τον Weber ως πρόδρομος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της φίρμας. Εκτός από την θέση για την δεξαμενή υδρογόνου, έχει προβλεφθεί και η δομή για την φιλοξενία των μπαταριών.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη Mercedes-AMG GT S [video]

Αν και είναι ακόμη νωρίς, το εργοστάσιο στην Στουτγάρδη επιβεβαιώνει ότι εξελίσσει ηλεκτρικούς κινητήρες, ισχύος από 105 ως 540 άλογα. Μια νέα γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου της Accumotive δίνουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Mercedes αυτονομία μεγαλύτερη από 400 km. Αυτό είναι το ελάχιστο όριο που έχει θέσει ο Weber προκειμένου τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών ρύπων να θεωρηθούν μια πραγματικά πρακτική εναλλακτική λύση για την μετακίνηση.

Παράλληλα με τα δικά της μοντέλα, αυτή την εποχή η Mercedes βάζει τις τελευταίες πινελιές στον διάδοχο του ηλεκτρικού Smart Fortwo. Αναμένεται να κάνει ντεμπούτο φέτος. Σχεδόν ταυτόχρονα θα παρουσιαστεί και το Forfour, το οποίο θα έχει και ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία και ισχυρότερο κινητήρα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Mercedes θα παράγονται σε ειδικές μονάδες, στο Rastatt, στην Βρέμη και στο Sindelfingen. Η εταιρεία έχει επίσης ανακοινώσει μια επένδυση €500 εκατομυρίων στο εργοστάσιο της στο Αμβούργο, το οποίο θα προμηθεύει τις μονάδες κατασκευής των ηλεκτρικών μοντέλων με συγκεκριμένα εξαρτήματα. Πρόσφατα, μάλιστα, η Daimler ανακοίνωσε επένδυση επιπλέον €500 εκατομυρίων στην ανάπτυξη των μονάδων παραγωγής μπαταριών στην Γερμανία.  

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube