Γιατί δυσκολεύει η αναβίωση του Iconic SP, του νέου Mazda RX-7;

Γιατί δυσκολεύει η αναβίωση του Iconic SP, του νέου Mazda RX-7;

Όλοι ανυπομονούν για το νέο Mazda RX-7, αλλά δύσκολα θα βγουν τα κουκιά για κάτι τέτοιο.

Μία μέρα μετά τη θλιβερή διαπίστωση ότι το υψηλό κόστος περικόπτει τις ελπίδες αναβίωσης του Honda S2000, μαθαίνουμε ότι το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το διάδοχο μοντέλο ενός ακόμα ιαπωνικού θρύλου: Του Mazda RX-7.

Από το ντεμπούτο του πρωτότυπου Iconic SP στην Έκθεση Κινητικότητας του Tokyo το 2023, οι λάτρεις της Mazda περιμένουν με ανυπομονησία την ημέρα που το πανέμορφο κουπέ θα κυκλοφορήσει στους δρόμους.

Το μοντέλο πυροδότησε άμεσες εικασίες για έναν πνευματικό διάδοχο του RX-7 και κορυφαία στελέχη της Hiroshima έκαναν ό,τι μπορούσαν ώστε να διατηρούν ζωντανή την ελπίδα, ανατροφοδοτώντας τη σχετική φημολογία.

Ωστόσο, οι τελευταίες αναφορές υποδηλώνουν ότι η υλοποίηση δεν είναι και τόσο εύκολη

Mazda RX-7

Στα τέλη του 2024, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Mazda, Masashi Nakayama, δήλωσε ότι το Iconic SP «σχεδιάστηκε με πραγματική πρόθεση να μετατραπεί σε μοντέλο παραγωγής». Κάτι που επανέλαβε κι ο διευθύνων σύμβουλος Masahiro Moro.

Ο τεχνικός διευθυντής Ryuichi Umeshita το αποκάλεσε αργότερα «άξιο διάδοχο του RX-7», αν και παραδέχτηκε ότι το πρότζεκτ χρειαζόταν ακόμη την έγκριση του επιχειρηματικού πλάνου. Ποιο είναι το πιο πρόσφατο σχόλιο του Umeshita σχετικά με την εξέλιξη του πολυαναμενόμενου μοντέλου;

«Αυτό είναι το αυτοκίνητο των ονείρων μου. Θέλω να το κάνω πραγματικότητα. Από τεχνολογικής άποψης, πιστεύω ότι είναι εφικτό. Το μόνο εκκρεμές ζήτημα είναι το οικονομικό».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επιτέλους, 2,5λιτρο μοτέρ για το επόμενο Mazda MX-5

Νωρίτερα φέτος, η Mazda μείωσε τον προγραμματισμένο προϋπολογισμό της για την ηλεκτροκίνηση κατά μισό τρισεκατομμύριο γιεν -κάτι λιγότερο από τρία δισεκ. ευρώ. Η εταιρεία ακολουθεί μια στρατηγική «πολλαπλών λύσεων» που συνδυάζει BEV, υβριδικά και κινητήρες εσωτερικής καύσης, αντί να στραφεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.

Μεταξύ της ανάπτυξης μιας πλατφόρμας αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα, μιας νέας υβριδικής διάταξης και του επερχόμενου κινητήρα SkyActiv-Z, οι πόροι της Mazda είναι ήδη περιορισμένοι. Υπό αυτό το πρίσμα, ένα σπορ μοντέλο περιορισμένης παραγωγής φαντάζει πολυτέλεια.

Mazda RX-7

Ακόμα κι έτσι, η ιδέα δεν έχει εγκαταλειφθεί. Το πρωτότυπο Vision X-Coupé, που παρουσιάστηκε στο φετινό Σαλόνι της Ιαπωνίας, δείχνει ότι η Mazda δεν έχει γυρίσει την πλάτη στον περιστροφικό κινητήρα. Αν μη τι άλλο, επιβεβαιώνει ότι η εταιρεία εξακολουθεί να επενδύει στην τεχνολογία που καθόρισε μερικά από τα πιο διάσημα μοντέλο της, καθώς το πρωτότυπο κινείται από μια υβριδική μονάδα με υπερτροφοδοτούμενο περιστροφικό κινητήρα.

Ο Umeshita υπογράμμισε: «Έχουμε επανασυστήσει την ομάδα ανάπτυξης περιστροφικών κινητήρων και γνωρίζουμε ότι το DNA μας είναι στα σπορ αυτοκίνητα».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mazda RX-7 με μέρη Tesla, επιτέλους δεν καίει, ούτε χαλάει

Το Vision X-Coupé συνδυάζει έναν υπερτροφοδοτούμενο περιστροφικό κινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα για συνδυασμένη ισχύ 510 ίππων. Αντίθετα, το σύστημα επέκτασης αυτονομίας του Iconic SP απέδιδε 370 ίππους, ενώ μπορούσε να καταναλώνει και υδρογόνο.

Το επόμενο βήμα της Mazda είναι να μειώσει περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων από τον περιστροφικό κινητήρα, κάτι που θα μπορούσε τελικά να του επιτρέψει να κινεί απευθείας τους τροχούς αντί να λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια. Οι μηχανικοί εκτιμούν ότι αυτή η εξέλιξη θα διαρκέσει άλλα δύο με τρία χρόνια.

Ενώ οι τεχνικοί της Mazda εργάζονται πάνω στην αναβίωση των περιστροφικών κινητήρων, μένει να φανεί αν η εταιρεία θα βρει τους πόρους για να μετατρέψει το RX-7 σε πραγματικότητα.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube