
Ferrari Elettrica: Το τεχνικό φύλλο της πρώτης ηλεκτρικής Ferrari!
Ferrari Elettrica! Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο του Cavallino Rampante θα διαθέτει τέσσερις πόρτες, τέσσερις θέσεις, τέσσερις κινητήρες και θα ξεπερνά το φράγμα των 1.000 ίππων.


Η μορφή της παραμένει ακόμη ασαφής, όμως πλέον γνωρίζουμε το περιεχόμενο. To Maranello αποκάλυψε προκαταβολικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πρώτου της ηλεκτρικού μοντέλου, το οποίο προς το παρόν το αποκαλούν Ferrari Elettrica.
Το αυτοκίνητο θα λανσαριστεί την επόμενη χρονιά πάνω σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα. Στο τέλος του χειμώνα θα δούμε το εσωτερικό του, ενώ η πλήρης παρουσίαση προγραμματίζεται για την άνοιξη. Ο επικεφαλής της Ferrari, Benedetto Vigna, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο Μaranello, αποκάλυψε με χιούμορ ότι «θα έχει τέσσερις πόρτες, τέσσερις θέσεις και ένα τιμόνι».
Οι άνθρωποι της Ferrari έκαναν λόγο για «ευρύχωρο εσωτερικό» και για δυνατότητα κάλυψης «μακρινών αποστάσεων». Η γεωμετρία της ανάρτησης δείχνει αυτοκίνητο με χαμηλό προφίλ -όχι SUV, αλλά μάλλον ένα σπορ 4θυρη κουπέ ή μπερλίνα, με κοντό καπό και οδηγό τοποθετημένο αρκετά εμπρός.
Η Ferrari Elettrica αναμένεται να ανατρέψει μερικούς από τους παραδοσιακούς σχεδιαστικούς κώδικες της φίρμας, με τη συνδρομή της LoveFrom, του στούντιο του Jony Ive και πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Apple
Περνώντας στην ουσία, η ψυχή κάθε Ferrari μέχρι σήμερα βρισκόταν στον θερμικό κινητήρα της. Η Ferrari Elettrica όμως θα κινείται από τέσσερις σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες με μόνιμους μαγνήτες. Το εμπρός δίδυμο αποδίδει έως 286 ίππους, με τους ρότορες να αγγίζουν τις 30.000 rpm -τιμή ρεκόρ, που μέχρι σήμερα διεκδικούσε μόνο το Yangwang U9. Ο εμπρός άξονας θα μπορεί να αποσυνδέεται, για εξοικονόμηση ενέργειας σε σταθερές ταχύτητες ή για «καθαρή» πισωκίνητη λειτουργία σε πίστα.
Στον πίσω άξονα συναντάμε επίσης δύο εξαιρετικά κάμπακτ μονάδες, με ρότορα μήκους μόλις 12 εκατοστών. Εκεί, η συνολική ισχύς φτάνει τους 870 PS, με μέγιστο ρυθμό περιστροφής τις 25.500 rpm. H υψηλή ταχύτητα περιστροφής εξασφαλίζει επιτάχυνση διαρκείας, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 310 km/h. Σε λειτουργία Boost, η συνδυαστική ισχύς υπερβαίνει τους 1.000 ίππους.
Τεχνικά χαρακτηριστικά Ferrari Elettrica
Μεταξόνιο 2,96 m
Βάρος Περίπου 2.300 κιλά
0-100 km/h 2,5 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα 310 km/h
Ισχύς εμπρός άξονα 286 ίπποι
Ισχύς πίσω άξονα 870 ίπποι
Συνδυαστική ισχύς >1.000 ίπποι (λειτουργία Boost)
Μπαταρία NMC, 122 kWh
Μέγιστη ισχύς φόρτισης 350 kW
Αυτονομία Πάνω από 530 km
Σε αντίθεση με την επερχόμενη AMG GT XX, η Elettrica δεν θα χρησιμοποιεί κινητήρες αξονικής ροής. Αν και η Ferrari είχε πρωτοπορήσει στην τεχνολογία αυτή με την υβριδική 296 GTB, η συνεργάτης της, η βρετανική Yasa, εξαγοράστηκε από τη Mercedes-Benz, η οποία πλέον διατηρεί την τεχνολογία αποκλειστικά για δική της χρήση.
Η παρουσία δύο κινητήρων σε κάθε άξονα επιτρέπει πλήρες torque vectoring, με τους πίσω τροχούς να στρίβουν έως 2,5° για να «εξαφανίζουν» τα 2,3 τόνους του αυτοκινήτου στις στροφές.
Η ενεργή ανάρτηση με 48βολτο σύστημα είναι βελτιωμένη σε σχέση με της Purosangue, προσφέροντας αυξημένο επίπεδο άνεσης. Το πίσω υποπλαίσιο είναι από κράμα αλουμινίου, μονωμένο με σινεμπλόκ, έτεσι ώστε οι δονήσεις από τους ηλεκτροκινητήρες υψηλής περιστροφής να μην περνούν στην καμπίνα.
Η μπαταρία βρίσκεται στο δάπεδο και αποτελείται από 15 μονάδες των 14 κυψελών «pouch» (επίπεδες, όχι κυλινδρικές), που προέρχονται από την κορεατική SK On. Η χημεία NMC επιλέχθηκε για τη μεγάλη ενεργειακή της πυκνότητα. Η συναρμολόγηση των μπαταριών, κινητήρων και inverter θα γίνεται στο νέο e-building του Maranello. Το ηλεκτρικό σύστημα λειτουργεί στα 800V (μέχρι 880V) και η ονομαστική χωρητικότητα φτάνει τις 122 kWh.
Η Ferrari ανακοινώνει αυτονομία άνω των 530 km, χωρίς να προσδιορίζει τον κύκλο μέτρησης. Αν και δεν ανακοινώθηκε χρόνος για τη φόρτιση «10%-80 %», η υπεύθυνη για τις μπαταρίες Elena Ligabue δήλωσε πως η Ferrari Elettrica μπορεί να ανακτήσει 70 kWh σε 20 λεπτά σε ταχυφορτιστή 350 kW. Η Ferrari διατηρεί την κλασική αρχιτεκτονική κυψέλη/μονάδα/συστοιχία, έτσι ώστε να επιτρέπονται εύκολες μελλοντικές επεμβάσεις.
Η Ferrari θέλει να κάνει την οδήγηση του πρώτου της EV όσο το δυνατόν πιο «ζωντανή», αποφεύγοντας ωστόσο την τεχνητή μίμηση ενός θερμικού ήχου. Ένα επιταχυνσιόμετρο τοποθετημένο κοντά στο inverter, μέσα στο κάλυμμα των πίσω κινητήρων, θα μετατρέπει τις ηλεκτρικές δονήσεις σε φυσικό ηχητικό feedback στο εσωτερικό -αλλά μόνο σε δυναμικές συνθήκες οδήγησης. Το Maranello μάρκα ότι δεν πρόκειται να αναπαράγει ήχο βενζινοκινητήρα ούτε κάποιο «διαστημικό» εφέ.
Οι μανέτες στο τιμόνι θα έχουν επίσης σημαντικό ρόλο. Οι μηχανικοί της Ferrari έχουν σχεδιάσει πέντε επίπεδα ισχύος και ροπής, τα οποία επιλέγονται διαδοχικά από το δεξί paddle πίσω από το τιμόνι, επιτρέποντας προοδευτική αύξηση της επιτάχυνσης σε μεγάλο εύρος ταχυτήτων. Το αριστερό paddle ρυθμίζει το επίπεδο αναγεννητικής πέδησης. Αυτή το νέο «ιντερφέις» οδηγού-αυτοκινήτου αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα πιο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του μοντέλου.
Η αισθητική της Ferrari Elettrica αναμένεται να ανατρέψει μερικούς από τους παραδοσιακούς κώδικες της φίρμας, με τη συνδρομή της LoveFrom, της εταιρείας σχεδίασης του Jony Ive και πρώην επικεφαλής σχεδιασμού της Apple. Ο Vigna θύμισε ότι αυτό δεν είναι πρωτόγνωρο για τη μάρκα, αφού ιστορικά η Ferrari συνεργαζόταν με τον Pininfarina, ενώ τα τελευταία χρόνια ο σχεδιασμός προερχόταν κυρίως από το εσωτερικό τμήμα της, με επικεφαλής τον Flavio Manzoni.

Η ονομασία «Elettrica» χρησιμοποιείται επισήμως, όμως ο διευθύνων σύμβουλος αρνήθηκε να επιβεβαιώσει ότι θα είναι και το τελικό όνομα του μοντέλου παραγωγής. Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari παραμένει, προς το παρόν, ένα συναρπαστικό μυστήριο με πολλά ακόμη να μένει να αποκαλυφθούν.